Sony FE 85 mm f/1.8 - test obiektywu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7.5
Cena / Jakość:
5.5
Optyka:
6.5
Budowa:
8.5
Marka:
Sony
Nasza ocena:

78%

Dziś sprawdzamy czym konkretnie obiektyw FE 85 mm f/1.8 może oczarować portrecistów pracujących na pełnoklatkowych bezlusterkowcach systemu Sony E.

Autor: Michał Chrzanowski

31 Sierpień 2018
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Z pewnością Sony FE 85 mm f/1.8 był jednym z najbardziej wyczekiwanych obiektywów przez fotografów portretowych systemu Sony E, których budżet do tej pory nie pozwalał na zakup 3-krotnie droższego modelu FE 85 mm f/1.4 GM. Jednak mocno przystępna cena nie ma być jedynym atutem zaprezentowanej półtora roku temu 85-tki ze światłem f/1.8. Użytkownicy mają otrzymać także niepodważalną jakość obrazu o wysokiej rozdzielczości i przyjemnej dla oka plastyce, precyzyjny i szybki system autofokusa oraz wyjątkowo poręczne gabaryty metalowej konstrukcji.

„Dla osób fotografujących portrety nic nie równa się z ostrością i efektem bokeh dobrego stałogoniskowego teleobiektywu o średnim zakresie ogniskowej. Model Sony FE 85 mm f/1.8 jest tego przykładem. Łączy mobilność dzięki niewielkim rozmiarom i masie z najwyższą jakością obrazu oferowaną przez doskonałą optykę i dużą przysłonę“ - obiecuje producent.

Za Sony FE 85 mm f/1.8 zapłacimy 2750 zł. Nie jest to mało, jednak i tak na chwilę obecną jest najtańszą pełnoklatkową portretówką o takich parametrach do systemu Sony E. Najmocniejszym konkurentem dla tego modelu będzie Zeiss Batis 85 mm f/1.8, który kosztuje około 5000 zł. Jednak fotografów mogą zainteresować także: w pełni manualny Mitakon Speedmaster 85 mm f/1.2 (cena: 4000 zł), Sigma 85 mm f/1.4 DG HSM Art z mocowaniem Sony E (koszt 4800 zł) oraz najdroższy w tym zestawieniu Sony FE 85 mm f/1.4 GM (wydatek około 8500 zł).

Zapraszamy do lektury testu, gdzie przeanalizujemy wyniki, które otrzymaliśmy w naszym laboratorium oraz pokażemy zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze. Obiektyw w studiu DxO testowaliśmy razem z aparatem Sony A7R III.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści

Poprzednia

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)