Olympus OM-D E-M5 - Specyfikacja

Olympus OM-D E-M5 to kolejny bezlusterkowiec z wyższej półki. E-M5 wzornictwem nawiązuje do popularnej linii lustrzanek OM z lat 70-tych. Uszczelniona obudowa z magnezowymi elementami, 16-megapikselowa matryca, wbudowany wizjer elektroniczny i odchylany ekran LCD to znaki rozpoznawcze cyfrowego OM. O tym jak Olympus OM-D E-M5 radzi sobie w codziennym fotografowaniu przekonacie się w poniższym teście.

Autor: Marcin Falana

16 Marzec 2012
Artykuł na: 38-48 minut
Spis treści
Nazwa Olympus OM-D E-M5
Typ aparat systemowy z wymienną optyką
Efektywna rozdzielczość 16,1 Mp
Sensor
  • 4/3 Live MOS
  • 16,9 Mp (16,1 megapikseli efektywnych)
  • filtr barw podstawowych RGB
  • pole obrazowe: 17,3 x 13mm
  • antypyłowy, ultradźwiękowy filtr ochronny (Supersonic Wave Filter)
Pamięć SD, SDHC, SDXC
Rozdzielczość
  • 4608 x 3456
  • 4608 x 3072
  • 4608 x 2592
  • 3456 x 3456
  • 2592 x 3456
  • 3200 x 2400
  • 3200 x 1800
  • 3216 x 2144
  • 2400 x 2400
  • 1824 x 2432
  • 2560 x1920
  • 2560 x 1440
  • 2544 x 1696
  • 1920 x 1920
  • 1440 x 1920
  • 1920 x 1440
  • 1920 x 1080
  • 1920 x 1280
  • 1440 x 1440
  • 1104 x 1472
  • 1600 x 1200
  • 1536 x 864
  • 1584 x 1056
  • 1216 x 1216
  • 864 x 1152
  • 1280 x 960
  • 1280 x 720
  • 1296 x 864
  • 960 x 960
  • 720 x 960
  • 1024 x 768
  • 1024 x 576
  • 1008 x 672
  • 768 x 768
  • 576 x 768
  • 640 x 480
  • 640 x 360
  • 624 x 416
  • 480 x 480
  • 384 x 512
Formaty zapisu obrazu JPEG, RAW, RAW + JPEG, AVCHD, Motion JPEG
Jakość kompresji
  • Super Fine
  • Fine
  • Normal
  • Basic
Obiektyw Mikro 4/3, 4/3 przez adapter, Zuiko OM przez adapter
Stabilizacja obrazu tak, 5-kierunkowa stabilizacja matrycy
Zoom cyfrowy 2x
Przysłona w zależności od zastosowanego obiektywu
Migawka
  • 1/4000 - 60 sek.
  • Bulb
Tryby ekspozycji
  • Auto
  • Programowana automatyka (P)
  • Priorytet migawki (S)
  • Priorytet przysłony (A)
  • Manual (M)
  • predefiniowane "sceny"
  • filtry artystyczne
Pomiar światła 324-strefowy matrycowy TTL, przy całkowicie otwartej przysłonie;
  • Digital ESP
  • centralnie-ważony
  • punktowy
  • jasne obszary
  • ciemne obszary
  • zakres EV 1 - 20 dla 50mm, F2.0, ISO 100
Kompensacja ekspozycji +/- 3 EV w skoku 1, 1/2 lub 1/3 EV
Blokada ekspozycji przycisk blokady AE/AF lub półpozycja spustu migawki
Autobracketing 3 kadry +/- 1/3, 1/2, 2/3, 1 EV
Metody pomiaru ostrości
  • detekcja kontrastu
  • 35 punktów
Tryby pracy autofocusa
  • pojedynczy AF
  • ciągły AF
  • ustawienie ręczne (MF)
  • śledzenie AF
Manual focus tak
Blokada ostrości przycisk blokady AE/AF lub półpozycja spustu migawki
Podgląd głębi Przycisk podglądu głębi
Czułość
  • ISO 200
  • ISO 400
  • ISO 800
  • ISO 1600
  • ISO 3200
  • ISO 6400
  • ISO 12800
  • ISO 25600
Balans bieli
  • auto
  • manualny
  • ustawienia w Kelvinach w zakresie 2000-14000 K
  • zachmurzone niebo
  • cień
  • światło żarowe
  • światło słoneczne
  • światło jarzeniiowe (3 ustawienia)
  • regulacja balansu bieli: +/- 7 na osi R-B / G-M
  • balans bieli użytkownika (można zarejestrować jeno ustawienie określone w Kelvinach w zakresie 2000-14000 K
  • jednodotykowy nbalans bieli: możliwość zarejestrowania 4 ustawień użytkownika
  • bracketing bieli: 3 zdjęcia w skoku 2, 4, 6 miredów
Efekty
  • i-Enhance
  • sepia
  • zdjącia czarno-białe
  • redukcja efektu czerwonych oczu
Korekta obrazu
  • Przestrzeń barwna: sRGB / Adobe RGB
  • korekta nasycenia: 5 stopni
  • korekta ostrości: 5 stopni
  • korekta kontrastu: 5 poziomów
  • edycja danych RAW
  • filtr czarno-biały: żółty, pomarańczowy, czerwony, zielony
  • tonacja monochromatyczna: żółta, pomarańczowa, czerwona, zielona
  • tryby zdjęć: {LST
}
Zdjęcia seryjne 9 kl/s
Rejestracja filmu
  • AVCHD
  • H.264
  • Motion JPEG
  • 1920 x 1080 (60i), 1280 x 720 (60, 30 kl/s), 640 x 480 (30 kl/s)
  • dźwięk stereo
Monitor LCD
  • OLED
  • 3 cale
  • 610 000 punktów
  • dotykowy
  • odchylany
Synchronizacja z lampą 1/30 - 1/180 sek.
Lampa błyskowa
  • brak wbudowanej
  • współpraca z zewnętrznymi: FL-50R, FL-36R, FL-50, FL-36, FL-20, FL-14
}
Kontrola błysku
  • TTL Auto
  • Auto
  • Manual
  • FP-TTL-Auto
  • FP-Manual
  • redukcja efektu cz. oczu
  • synchronizacja z długimi czasami
  • synchronizacja na drugą kurtynę migawki
  • wyłączona
  • wymuszona (błysk wypełniający)
  • korekta mocy błsku w zakresie +/- 3 EV w skoku 1, 1/2 lub 1/3 EV
Stopka akcesoriów PC ISO
Matówka brak
Lustro brak
Wizjer tak, elektroniczny, 1 440 000 punktów, 100% kadru, powiększenie 1,15x
Punkt oczny 18 mm
Tryby odtwarzania
  • zdjęcie
  • indeks: 4, 9, 16, 25, 49, 100 kadrów
  • kalendarz
  • zoom 2-14 razy
  • film,historgram
  • informacja o fotografowaniu
Samowyzwalacz 2 lub 12 sek.
Złącza
  • USB 2.0 Hi-speed
  • wyjście A/V
  • mini HDMI
Zasilanie Akumulator litowo-jonowy
Wydajność zasilania (zdjęcia) 330 zdjęć
Gwint statywu tak
Obudowa metalowa
Wymiary 121 x 89,6 x 41,9 mm
Waga 425 gramów (z baterią i kartą)
Ocena w teście DIWA 77% (5)
Test Fotopolis 14593
Artykuł na Fotopolis 14378
Spis treści
Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
27
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
35
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
44
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (14)