Wydarzenia
Sprawdź promocje Black Friday w Cyfrowe.pl
Ruszył nabór kandydatów na trzydniowe warsztaty z Simonem Norfolkiem, organizowane przez warszawski Instytut Fotografii Fort. W ramach zajęć, uczestnicy dowiedzą się jak robić zdjęcia godne okładek National Geographic
Simon Norfolk, zajmujący 44. miejsce na liście 'The 55 Best Photographers of all Time. In the History of the World. Ever. Definitely’, przyjedzie do Warszawy w drugiej połowie października, by przez trzy dni uczyć grupę kursantów, budowania i rozwijania złożonych, wysublimowanych projektów fotograficznych. „Sam prowadzę intensywne badania na materiale historycznym; tworząc własne projekty, czerpię mnóstwo inspiracji z historii sztuki – tłumaczy Norfolk, i zachęca: „Wyjaśnię jak wpływa to na jakość i wygląd moich zdjęć. Dam wskazówki i pokażę kilka sztuczek, pogadam o filozofii, pokażę, jak pracuję i jak zbudowałem 20-letnie doświadczenie w branży fotograficznej”.
Norfolk, przez wielu określany mianem jednego z najważniejszych fotografów dokumentalnych naszych czasów, na przestrzeni ponad 20 lat oscylował w swojej twórczości wokół pojęcia “pola walki”, rozumianego na wiele sposobów. Fotografował wojny, kryzysy migracyjne, ale i superkomputery stosowane przy projektowaniu systemów wojskowych czy próbne operacje pocisków nuklearnych. Polityczny i pełen pasji, niezmiennie fascynuje się kolejnymi warstwami czasu, pozostawiającymi ślady w otaczającym nas krajobrazie.
Fot. Nuclear missile test launch, USA
Zgodnie z zapowiedzią organizatorów oraz samego Norfolka, korzyści płynące z warsztatów będą dwojakie: po pierwsze, uczestnicy zdobędą unikalne doświadczenie fotografowania o różnych porach dnia, w zmieniających się warunkach pogodowych, co pozwoli im na pełniejsze zrozumienie roli światła w fotografowaniu krajobrazu. Z drugiej strony, dowiedzą się i nauczą u źródła, jak tworzyć rozbudowane, wielowątkowe projekty fotograficzne i prowadzić research. „Chcę wyjść na zewnątrz, by poszukać światła. Tym właśnie się zajmuję w swojej pracy, uważam więc, że możliwość wspólnego patrzenia może okazać się przydatna dla tych, którzy sami się uczą. Fotografuję krajobraz: światło samo w sobie nie jest tu historią, lecz jest najważniejszą częścią jej opowiadania.
Warsztaty obejmują trzy dni. „Zaczynamy porannymi i popołudniowymi sesjami w sali. W plener wychodzimy wczesnym wieczorem, by powrócić do pracy następnego dnia, o 4:30, w świeżym świetle poranka. Poruszamy się grupą, a ja jestem z Wami cały czas” - Tłumaczy Norfolk.
Fot. The Mare Nostrum Supercomputer, Barcelona. Designing fighter jet wing profiles
Organizator warsztatów zapewnia optymalną wielkość grupy, ograniczoną do 12 osób. Uczestnicy proszeni są o zabranie własnego sprzętu: aparatu fotograficznego, statywu i laptopa. Po zakończeniu zajęć, otrzymają świadectwo wydawane przez Instytut Fotografii Fort.
Termin: 18-20.10.2019 (piątek, sobota, niedziela)
Miejsce – baza: Instytut Fotografii Fort (Fort Mokotów, ul. Racławicka 99, Warszawa)
Cena: 1620 PLN
Liczba miejsc: 12 Termin nadsyłania zgłoszeń: 10.10.2019 (czwartek)
Termin ogłoszenia wyników: 11.10.2019 (piątek)
Termin płatności: 14.10.2019 (poniedziałek)
Osoby zainteresowane uczestnictwem w warsztatach proszone są o wypełnienie i wysłanie formularza zgłoszeniowego, dostępnego pod adresem.
Osoby wybrane do udziału zostaną poinformowane o tym fakcie w wiadomości e-mail, zawierającej szczegóły dotyczące płatności za zajęcia.
{$in-article-newsletter}
Jest laureatem m.in. The Discovery Prize Les Rencontres d'Arles (2005); The International Center of Photography Infinity Prize (2004); The European Publishing Award (2002). W 2003 roku znalazł się na shortliście Citibank Prize, znanej dziś jako Deutsche Börse Prize. Wielokrotnie zdobywał nagrody w konkursach World Press Photo oraz Sony World Photography Award. Jego twórczości poświęcone zostały 4 publikacje monograficzne, a prace – pokazywane na całym świecie – znajdują się w kolekcjach The Museum of Fine Arts w Houston, The Getty Museum w Los Angeles, San Francisco Museum of Modern Art, The Wilson Centre for Photography czy prywatnej kolekcji Eltona Johna.