Aparaty
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Subtelne, zmysłowe i urzekające - tak najlepiej możemy opisać monochromatyczne fotografie Andrzeja Wróblewskiego. Wernisaż wystawy „Akt“ odbędzie się na początku września w Gdańsku.
Kobiece ciało od zawsze inspiruje artystów i stanowi temat wielu podziwianych dzieł sztuki. W fotografiach Andrzeja Wróblewskiego możemy poczuć wizję dawnych mistrzów malarstwa i rzeźby - tych, którzy byli piewcami kobiecego piękna.
- Zestaw tych prac dostarcza informacji na temat przebiegu twórczych procesów. Wyobraźnia autora karmi się pejzażem kobiecego ciała, kontempluje, dokumentuje, kolekcjonuje „żywe” obrazy. Potem przetwarza i buduje z nich indywidualne kompozycje. Zauważalny jest twórczy dialog między modelką a artystą. Świadome wykorzystanie tego zjawiska jest budulcem większości prac i można sądzić, że stanowi dla niego artystyczny genotyp - podkreślają organizatorzy wystawy.
- Artysta na fotografiach definiuje akt - „rzeźbi i maluje z natury“. Zakreśla intymne strefy komunikacji pomiędzy odbiorcą a modelką. Człowiek w jego twórczości występuje w relacjach. Bycie w relacji z naturą staje się bardzo ważne. Akty przyjmują rzeźbiarskie formy wykadrowanych torsów. Czystość formy łączy ze zmysłowością a wszystko w obliczu śmiałej interpretacji nagości. Obrazy te cechuje perfekcyjnie rozłożone światło, wyważona kompozycja, immanentna energia.
Indywidualna wystawa Andrzeja Kazimierza Wróblewskiego zbudowana jest z serii nienazwanych kompozycji monochromatycznych, których tematem jest piękno kobiecego ciała. Projekt pieczołowicie tworzony jest od siedmiu lat.
Wernisaż odbędzie się 7 września o godzinie 18:00 w Galerii GTF (Al. Wojska Polskiego 8/10, Gdańsk).
Andrzej Kazimierz Wróblewski - artysta fotograf, członek rzeczywisty Fotoklubu Rzeczypospolitej Polski Stowarzyszenia Twórców. W latach 1961-1965 współpracował z Kielecką Gazetą Codzienną jako fotoreporter. W 1966 roku wstąpił do Gdańskiego Towarzystwa Fotograficznego i czynnie uczestniczył w projektach fotograficznych pogłębiając swoje umiejętności w wielu dziedzinach sztuki fotograficznej. Od kilku lat tworzyw technikach historycznych; gumie chromianowej i platynotypii. Szczególne miejsce zajmuje guma chromianowa, technika pozwalająca na świadomą kreację obrazu angażując umysł i manualną pracę rąk do osiągnięcia zamierzonego dzieła - zawsze w tej technice będącego unikatem. Zgłębia procedury i wymogi dla fotografii kolekcjonerskiej, starając się sprostać trudnym wymogom formalnym, aby fotografia była uznana za kolekcjonerską i zapewniała trwałość archiwalną. W najbliższej przyszłości planuje zwieńczyć prowadzone projekty w technikach szlachetnych indywidualną wystawą autorską.