Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
W sieci pojawił się już kolejny numer "doc! photo magazine", w którym jak zawsze znaleźć można pokaźną dawkę fotografii dokumentalnej z całego świata.
Tym razem głównymi bohaterami numeru są holenderski fotograf Rob Hornstra oraz zrealizowany przez niego - we współpracy z Arnoldem van Bruggenem - The Sochi Project. W szczerej rozmowie z magazynem o pracy nad tym projektem Hornstra opowiada m.in. o ciężkich warunkach pracy na Kaukazie, byciu obserwowanym przez rosyjskie służby specjalne oraz konieczności dokumentowania tego, co dzieje się w tej części świata:
[Kaukaz] to bardzo trudne miejsce do pracy, ale uważam, że niezmiernie ważną rzeczą jest to, aby dziennikarze nadal tam jeździli, żeby nie kopiowali jeden drugiego jadąc do Gazy czy Syrii. Ilość zabitych na Północnym Kaukazie jest równa zabitym w bardziej znanych konfliktach, które codziennie goszczą w mediach. To mnie frustruje. Dlaczego ci wszyscy fotoreporterzy jadą w miejsce, gdzie uważają, że zrobią zdjęcie godne nagrody World Press Photo? Chwileczkę, przecież wszyscy mamy obowiązki! Musimy opowiadać o innych historiach, które także są bardzo ważne! Ważniejsze jest to, żeby skupić się na historii, o której nikt nie mówi, niż pojechać w miejsce, gdzie jest już dwustu lub więcej dziennikarzy, stojących w tym samym miejscu i robiących te same zdjęcia. Po co to komu?] - pyta w rozmowie z {BLD|doc! photo magazine Rob Hornstra.
Na terenie byłego ZSRR, a dokładniej w Kirgistanie, dzieje się inny materiał z 31. numeru doc!-a - "Apacze" Magdaleny Borowiec, jednej z 36 laureatów pierwszej edycji projektu DEBUTS. "Apacze" to doskonale ujęta w obrazy opowieść o kirgiskich górnikach pracujących w nielegalnych kopalniach za garść dolarów dziennie.
W tym numerze "doc! photo magazine" można także zapoznać się z materiałami, które poruszają kwestie trudnych powrotów osób doświadczonych przez los na łono społeczeństwa ("Powrót" Adriana Wykroty), wewnętrznej równowagi człowieka ("Pomiędzy dwoma światami" Bory Ayonura), zmagań człowieka z naturą w celu poszerzenia przestrzeni życiowej ("Outline" Jordi Huismana), poznawania swojego ja ("Listy dla dwoja i nikogo więcej" Kseni Jurkowej), traktowania Afryki jak światowego wysypiska odpadów elektronicznych ("Afryka. Wysypisko świata" Przemysława Kozłowskiego) oraz relacji wspomnień z dzieciństwa do rzeczywistości ("Przez pustkowia, wśród nomadów" Tanmay’a Chowdhary’ego). W numerze nie mogło także zabraknąć kolejnej prezentacji laureatów DEBUTS. Tym razem swoje zdjęcia przedstawiają Ewa Behrens, Krzysztof Sienkiewicz, Filip Skrońc i Agnieszka Szedera.
31. numer doc! photo magazine jest pierwszym numerem, który w całości jest zredagowany wyłącznie w angielskiej wersji językowej. Zmiana ta jest powiązana z nową stroną internetową doc!-a, która powiększyła się o dział z wiadomościami dotyczącymi magazynu oraz jego akcji patronackich, a także sklep z intensywnie poszerzaną ofertą fotografii kolekcjonerskiej oraz książek fotograficznych.
Magazyn jest dostępny pod adresem: docphotomagazine.com.