Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
1. Testy
Październikowy numer "Black & White Photography" zawiera dwa materiały testowe. W pierwszym Julien Buselle analizuje możliwości dwóch negatywów o wysokiej rozdzielczości: Agfy Copex Rapid oraz Kodaka Imagelink HQ. Drugi test dotyczy obiektywu Leica Apo-Summicron 75 mm F2 - pisze o nim Frances Schultz. Jak zwykle warto też przeczytać kolejny artykuł poświęcony starym aparatom. W najnowszym wydaniu zamieszczono tekst o stereoskopowym Stereo Realiście.
2. Porady
Porady praktyczne październikowego wydania "Black & White Photography" otwiera artykuł, w którym Mike Crawford radzi, jak należy suszyć odbitki na papierze barytowym. Następnie możemy się przyjrzeć stykówce Thurstona Hopkinsa - tej, na której widać słynne zdjęcie urwisa w indiańskim pióropuszu celującego do fotografa z zabawkowego rewolweru. W swoim felietonie Mike Johnston przekonuje, że czasem warto poświęcić techniczną doskonałość odbitki, by wydobyć ze zdjęcia jego pełny potencjał. W rubryce "Printer's Art" przyglądamy się, jak trudny negatyw Andrew Sandersona zinterpretował Alistair Baird. Warto też zajrzeć za kulisy kolejnej ciemni prezentowanej przez czytelnika magazynu - tym razem zobaczymy, jak zagospodarować nadmiar przestrzeni. Dla miłośników obróbki komputerowej przygotowano dwa artykuły - pierwszy o dodawaniu ramek w Photoshopie, drugi o tym, jak odtworzyć w komputerze efekty, jakie daje technika litowa.
3. Galerie
Prezentacje fotograficzne październikowego wydania magazynu otwiera bogato ilustrowany materiał poświęcony wizerunkowi Marylin Monroe. W galerii czytelników oglądamy ciekawe krajobrazy i portrety. W dziale "Portfolio" zamieszczono zwierzęce portrety Nicka Brandta, który podchodzi do fotografii dzikiej przyrody w dość oryginalny sposób - wystarczy powiedzieć, że używa średniego formatu.
4. Historia fotografii
W rubryce "Golden Oldie" znajdziemy artykuł poświęcony Humphreyowi Spenderowi, który fotografem był co prawda krótko, ale zdążył zapisać się w historii brytyjskiego magazynu "Picture Post". Nie wolno przegapić niepublikowanego wcześniej wywiadu z Henrim Cartier-Bressonem - jest co prawda dość krótki, ale bardzo ciekawy.
W comiesięcznym felietonie Eamonn McCabe wspomina swoją pierwszą styczność z twórczością Michaela Kenny.
Cena miesięcznika "Black & White Photography" w Polsce: 35 z?