Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Chiński producent zapowiedział trzy nowe stałki - 15 mm f/2, 55 mm f/1,1 i 32 mm f/1,1, które powinny zainteresować miłośników dużej światłosiły w rozsądnej cenie.
Jakiś czas temu sporą popularnością cieszyły się doniesienia o obiektywie Kamlan 50 mm f/1.1 - szybko stał się on bohaterem wielu testów twórców internetowych i okrzyknięto go królem bokeh formatu APS-C (przynajmniej w kategorii poniżej 1000 zł). Podczas 21. Wystawy Sprzętu Fotograficznego i Cyfrowego Obrazowania w Szanghaju, zaprezentowano kolejne szkła opracowane z myślą o bezlusterkowcach, ale ilość udostępnionych na ich temat informacji jest na razie niewielka.
Obiektyw będzie pokrywał matrycę APS-C, zapewniając pole widzenia 90 stopni (ekwiwalent 22,5 mm dla pełnej klatki) Będzie oferowany z mocowaniami Sony E, Fujifilm X, Canon EOS-M oraz Mikro 4/3. W układzie optycznym znajdzie się 11 soczewek w 9 grupach, a minimalna odległość ostrzenia wyniesie 0,3 metra. Przy dobrze skalkulowanej cenie, powinna być to niezła propozycja dla osób szukających umiarkowanie szerokiego szkła, zapewniającego płytką głębię ostrości.
Przy tej premierze szybciej zabije serce chyba największej ilości fotografów. Wszystko wskazuje na to, że będzie to pełnoklatkowy odpowiednik Kamlana 50 mm f/1.1 ze względu na to, że pojawi się z mocowaniami Canon R, Nikon Z oraz Sony E. Na budowę optyczną obiektywu składa się 8 soczewek w 6 grupach, a ostrość ustawimy od 0,5 metra. Bardziej skomplikowany układ optyczny niż w starszym szkle na matryce APS-C pozwala wierzyć, że zaoferuje on nieco lepszą jakość obrazu.
Na temat tego obiektywu wiadomo niestety najmniej i dostępne informacje ograniczają się właściwie wyłącznie do schematu optycznego. Można z niego wyczytać, że w układzie optycznym znajdzie się miejsce dla 5 elementów o wysokim współczynniku załamania, które pomagają kompensować krzywiznę płaszczyzny ostrości i aberrację sferyczną.
Na razie nie pojawiły się żadne informacje na temat cen i dostępności obiektywów.