Trzy jasne obiektywy firmy Kamlan na horyzoncie

Autor: Jędrzej Franek

29 Październik 2019
Artykuł na: 2-3 minuty

Chiński producent zapowiedział trzy nowe stałki - 15 mm f/2, 55 mm f/1,1 i 32 mm f/1,1, które powinny zainteresować miłośników dużej światłosiły w rozsądnej cenie.

Jakiś czas temu sporą popularnością cieszyły się doniesienia o obiektywie Kamlan 50 mm f/1.1 - szybko stał się on bohaterem wielu testów twórców internetowych i okrzyknięto go królem bokeh formatu APS-C (przynajmniej w kategorii poniżej 1000 zł). Podczas 21. Wystawy Sprzętu Fotograficznego i Cyfrowego Obrazowania w Szanghaju, zaprezentowano kolejne szkła opracowane z myślą o bezlusterkowcach, ale ilość udostępnionych na ich temat informacji jest na razie niewielka.

Kamlan KL 15 mm f/2

Obiektyw będzie pokrywał matrycę APS-C, zapewniając pole widzenia 90 stopni (ekwiwalent 22,5 mm dla pełnej klatki) Będzie oferowany z mocowaniami Sony E, Fujifilm X, Canon EOS-M oraz Mikro 4/3. W układzie optycznym znajdzie się 11 soczewek w 9 grupach, a minimalna odległość ostrzenia wyniesie 0,3 metra. Przy dobrze skalkulowanej cenie, powinna być to niezła propozycja dla osób szukających umiarkowanie szerokiego szkła, zapewniającego płytką głębię ostrości.

Kamlan KL 55 mm f/1,1

Przy tej premierze szybciej zabije serce chyba największej ilości fotografów. Wszystko wskazuje na to, że będzie to pełnoklatkowy odpowiednik Kamlana 50 mm f/1.1 ze względu na to, że pojawi się z mocowaniami Canon R, Nikon Z oraz Sony E. Na budowę optyczną obiektywu składa się 8 soczewek w 6 grupach, a ostrość ustawimy od 0,5 metra. Bardziej skomplikowany układ optyczny niż w starszym szkle na matryce APS-C pozwala wierzyć, że zaoferuje on nieco lepszą jakość obrazu.

Kamlan KL 32 mm f/1,1

Na temat tego obiektywu wiadomo niestety najmniej i dostępne informacje ograniczają się właściwie wyłącznie do schematu optycznego. Można z niego wyczytać, że w układzie optycznym znajdzie się miejsce dla 5 elementów o wysokim współczynniku załamania, które pomagają kompensować krzywiznę płaszczyzny ostrości i aberrację sferyczną.

Na razie nie pojawiły się żadne informacje na temat cen i dostępności obiektywów.

Skopiuj link

Autor: Jędrzej Franek

Fotografuje i łowi newsy. Miłośnik brzydkiej architektury i dobrze zaprojektowanych przedmiotów. Nie wstydzi się pasji do fotografii mobilnej.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
 Nisi Aureus - nowa seria pełnoklatkowych obiektywów filmowych
Nisi Aureus - nowa seria pełnoklatkowych obiektywów filmowych
Po sukcesie serii Athena, Nisi wprowadza na rynek kolejną linię obiektywów kinematograficznych. Nowe modele Aureus to konstrukcje pełnoklatkowe o ogniskowych 18, 24, 35, 50 i 85 mm oraz jasności...
1
SongRaw 50 mm f/1.2 Moonlit - profesjonalny standard za 4000 zł? Kolejny chiński gracz wchodzi do gry
SongRaw 50 mm f/1.2 Moonlit - profesjonalny standard za 4000 zł? Kolejny chiński gracz wchodzi do...
Na rynku obiektywów AF debiutuje kolejny chiński producent optyki. Od razu z mocnym produktem - SongRaw 50 mm f/1.2 Moonlit to pierwszy tego rodzaju obiektyw z Kraju Środka, który przy...
5
Viltrox AF 50 mm f/2 Air - kompaktowy, supertani standard do Sony E i Nikon Z
Viltrox AF 50 mm f/2 Air - kompaktowy, supertani standard do Sony E i Nikon Z
Viltrox rozszerza ofertę kompaktowych, lekkich i przystępnych cenowo stałek o standardową 50-tkę. Mimo typowo budżetowego przeznaczenia, szkło charakteryzować ma się dobra optyką i...
6
Powiązane artykuły