MS Optics Perar Ultra-Wide 17 mm f/4.5 Retrofocus - ultrakompaktowy i superszeroki

Autor: Maciej Luśtyk

17 Styczeń 2017
Artykuł na: 2-3 minuty

Szkła MS Optics (wcześniej MS Optical) są ręcznie tworzone przez japońskiego konstruktora Sadayasu Miyzakiego. Po cieszących się popularnością wcześniejszych produkcjach, przyszedł czas na wyjątkowo kompaktowy obiektyw superszerokokątny.

O firmie MS Optics usłyszeliśmy kilka lat temu przy okazji obiektywu Sonnetar 50 mm f/1.1 MC, który choć drogi spotkał się z dużym odzewem. Firma to zresztą duże słowo jak na to, co robi producent. Wszystkie szkła są zaprojektowane, produkowane i ręcznie montowane przez japońskiego konstruktora Sadayasu Miyazakiego.

Po sukcesie wcześniejszych konstrukcji, twórca wziął na warsztat koncepcję obiektywu superszerokokątnego. Na układ optyczny obiektywu MS Optics Perar Ultra-Wide 17 mm f/4.5 Retrofocus o kącie widzenia 100 stopni składają się 4 soczewki ułożone w 4 grupach, które pozwolą nam na ostrzenie z odległości 0,85 m (lub 0,3 m w przypadku aparatów bezlusterkowych).

Miyazaki zapewnia, że szkło charakteryzuje się bardzo dobrą kontrastowością i reprodukcją koloru. Nie ukrywa jednak, że konstrukcja obarczona jest znacznym winietowaniem, które będzie widoczne w całym zakresie przysłon. Szkło ma jednak dobrze sprawdzić się w fotografowaniu z bliska na ulicy, a to za sprawą dużej maksymalnej głębi ostrości. Według zapewnień twórcy, ustawiając ostrość na 1,4 m przy przysłonie f/4.5 ostre będą wszystkie obiekty znajdujące się w odległości od 0,8 m do nieskończoności.

Wady optyki obiektyw nadrabia też swoimi gabarytami - waży jedyne 60 g, a mierzy 50 x 10,2 mm. Można więc uznać, że jest niemal płaski, co na pewno docenią osoby, noszące aparaty w kieszeni kurtki.

Kolekcjonerskie szkło nie jest jednak tanie. Przyjdzie nam za nie zapłacić ponad 4 tys. złotych (950 euro).

Więcej informacji znajdziecie pod adresem japancamerahunter.com.

 

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony prezentuje superjasny obiektyw 28-70 mm, będący bezpośrednią odpowiedzią na innowacyjny model Canona. Szkło jest przy tym dużo lżejsze i mniejsze, a do tego oferuje rozbudowaną...
20
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Zgodnie z wiosennymi zapowiedziami do sprzedaży trafiają obiektywy stałoogniskowe Sigma z mocowaniem Canon RF. To dobrze znane i lubiane modele 16 mm f/1.4, 23 mm f/1.4, 30 mm f/1.4 i...
5
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike prezentuje swój drugi obiektyw z serii Pro, który łączyć ma wysoką jakość optyczną i rozbudowaną ergonomie z niską ceną. Szkło wyceniono na mniej niż 1500 zł.
4
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)