MS Optics Perar Ultra-Wide 17 mm f/4.5 Retrofocus - ultrakompaktowy i superszeroki

Autor: Maciej Luśtyk

17 Styczeń 2017
Artykuł na: 2-3 minuty

Szkła MS Optics (wcześniej MS Optical) są ręcznie tworzone przez japońskiego konstruktora Sadayasu Miyzakiego. Po cieszących się popularnością wcześniejszych produkcjach, przyszedł czas na wyjątkowo kompaktowy obiektyw superszerokokątny.

O firmie MS Optics usłyszeliśmy kilka lat temu przy okazji obiektywu Sonnetar 50 mm f/1.1 MC, który choć drogi spotkał się z dużym odzewem. Firma to zresztą duże słowo jak na to, co robi producent. Wszystkie szkła są zaprojektowane, produkowane i ręcznie montowane przez japońskiego konstruktora Sadayasu Miyazakiego.

Po sukcesie wcześniejszych konstrukcji, twórca wziął na warsztat koncepcję obiektywu superszerokokątnego. Na układ optyczny obiektywu MS Optics Perar Ultra-Wide 17 mm f/4.5 Retrofocus o kącie widzenia 100 stopni składają się 4 soczewki ułożone w 4 grupach, które pozwolą nam na ostrzenie z odległości 0,85 m (lub 0,3 m w przypadku aparatów bezlusterkowych).

Miyazaki zapewnia, że szkło charakteryzuje się bardzo dobrą kontrastowością i reprodukcją koloru. Nie ukrywa jednak, że konstrukcja obarczona jest znacznym winietowaniem, które będzie widoczne w całym zakresie przysłon. Szkło ma jednak dobrze sprawdzić się w fotografowaniu z bliska na ulicy, a to za sprawą dużej maksymalnej głębi ostrości. Według zapewnień twórcy, ustawiając ostrość na 1,4 m przy przysłonie f/4.5 ostre będą wszystkie obiekty znajdujące się w odległości od 0,8 m do nieskończoności.

Wady optyki obiektyw nadrabia też swoimi gabarytami - waży jedyne 60 g, a mierzy 50 x 10,2 mm. Można więc uznać, że jest niemal płaski, co na pewno docenią osoby, noszące aparaty w kieszeni kurtki.

Kolekcjonerskie szkło nie jest jednak tanie. Przyjdzie nam za nie zapłacić ponad 4 tys. złotych (950 euro).

Więcej informacji znajdziecie pod adresem japancamerahunter.com.

 

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Canon RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual - kolejny obiektyw do treści VR i 3D
Canon RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual - kolejny obiektyw do treści VR i 3D
Canon prezentuje kolejny obiektyw z rodziny EOS VR. Nowy RF-S 7.8 mm f/4 STM Dual to według producenta praktyczny i niedrogi sposób na tworzenia treści 3D i opowiadanie historii w rozwijającym...
2
Nikon zapowiada obiektyw Nikkor Z 28-135 mm f/4 PZ - uniwersalny zoom do pracy wideo
Nikon zapowiada obiektyw Nikkor Z 28-135 mm f/4 PZ - uniwersalny zoom do pracy wideo
Nikon na dobre bierze się za segment wideo i zapowiada uniwersalny obiektyw 28-135 mm f/4 ze sprzęgłem Power Zoom, który ma szansę znaleźć się na podstawowym wyposażeniu dużej rzeszy...
5
Canon RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm f/1.4L VCM - nowe ogniskowe dołączają do linii hybrydowych stałek
Canon RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm f/1.4L VCM - nowe ogniskowe dołączają do linii hybrydowych...
Canon prezentuje kolejne po modelu RF 35 mm f/1.4L VCM obiektywy, które budować będą serię kompaktowych, jasnych stałek do filmu i fotografii. Modele RF 24 mm f/1.4L VCM i RF 50 mm...
7
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)