Fujifilm FinePix S3500 - dodatkowy milion pikseli

Autor: Michał Sułkiewicz

29 Lipiec 2004
Artykuł na: 4-5 minut
Kolejny premierowy aparat Fujifilm to przedstawiciel niezwykle udanej serii amatorskich cyfrówek, które - przynajmniej z wyglądu - mogłyby uchodzić za zaawansowane. FinePix S3500 wyposażony został przetwornik 4.0 miliony pikseli, prawie o milion więcej niż jego poprzednik.

Kolejny premierowy aparat Fujifilm to przedstawiciel niezwykle udanej serii amatorskich cyfrówek, które - przynajmniej z wyglądu - mogłyby uchodzić za zaawansowane. W przeciwieństwie do zaprezentowanych tego samego dnia kompaktów z nowej serii 'E' (FinePix E550 oraz FinePix E510 i E500), FinePix S3500 oferuje raczej zautomatyzowaną pracę wzbogaconą trybem priorytetu przysłony. Następca S3000 wyposażony został przetwornik 4.0 miliony pikseli, prawie o milion więcej niż jego poprzednik.

Firma Fujifilm przyzwyczaiła nas już do popularnych cyfrówek wzorowanych kształtem na lustrzankach. Dzięki takiej konstrukcji aparat zyskuje na funkcjonalności i ergonomii. Dzisiejsza premiera FinePix S3500 to bezpośredni następca modelu S3000, który został zaprezentowany prawie rok temu. Podobnie jak starszy brat, S3500 zachował obłą, metalizowaną "lustrzanko-podobną" obudowę oraz podobny obiektyw 39-234mm F2.8-F3.0 oferujący 6-krotny zoom optyczny, który tylko nieznacznie różni się zakresem ogniskowych.

Najważniejsza zmiana w nowym modelu, to oczywiście większa rozdzielczość matrycy, która poprzednio miała 3.2 miliony pikseli, a teraz osiąga wartość 4.0. Kolejną zmianą jest zaimplementowanie standardu PictBridge, który umożliwia bezpośredni wydruk na drukarkę bez konieczności podłączania aparatu do komputera.

Oczywiście, jak wszystkie poprzednie modele w serii, S3500 wyposażony został w elektroniczny wizjer o identycznych parametrach jak w S3000 (0.33", 110 000 pikseli) oraz tradycyjny monitor LCD o przekątnej 1.5", co nie jest wartością imponującą. Ciekawostką jest aż 6 trybów pracy lampy, co jak twierdzi producent, pozwala na optymalne wykorzystanie lampy w większości sytuacji zdjęciowych.

Jak podaje informacja prasowa, poprawiony został względem poprzedniego modelu czas reakcji na przyciśnięcie spustu. A czas uruchomienia aparatu skrócony został do niespełna 2,3 sekundy. Bardziej zaawansowanych fotografujących ucieszy dostęp do nastawów ręcznych, a mniej doświadczeni użytkownicy mogą skorzystać z czterech zdefiniowanych programów tematycznych.

Tradycyjnie już produkt Fujifilm zasilany jest za pomocą czterech baterii lub akumulatorów AA (paluszków). Zdjęcia, zaś zapisywane są na karcie xD-Picture Card. Aparat trafi do sprzedaży na przełomie sierpnia i września. Dodajmy dla porządku, że za Oceanem model ten będzie sprzedawany jako FinePix S3100.

Fujifilm FinePix S3500 - specyfikacja techniczna

NazwaFujifilm FinePix S3500
TypKompaktowy aparat cyfrowy
Efektywna rozdzielczość4,0 Mp
Sensor1/2.7 cala CCD, 4.23 Megapikseli (4.0 Mp efektywnych)
PamięćxD-Picture Card (od 16 MB do 512 MB)
Rozdzielczość2272 x 1704, 1600 x 1200, 1280 x 960, 640 x 480
Formaty zapisu obrazuJPEG (Exif 2.2), AVI (Motion JPEG)
Poziom kompresjib.d.
Jakość kompresjib.d.
ObiektywFujinon 6x, 39 - 234mm (odpowiednik 35mm), F2.8-F3.0
Stabilizacja obrazubrak
Zoom cyfrowyx3.4 (640 x 480)
PrzysłonaWybierana automatycznie: F2.8 / F4.8 / F8.2 (szeroki kąt) oraz F3.0 / F5.2 / F8.7 (tele)
Migawka2 sek. - 1/1500 sek. (w zależności od trybu ekspozycji)
Tryby ekspozycji
  • Auto
  • Priorytet przysłony
  • Programy tematyczne (Portret, Krajobraz, Sport, Noc)
  • Film
Pomiar światła64-polowy TTL
Kompensacja ekspozycjib.d.
Blokada ekspozycjipo naciśnięciu spustu do połowy
Autobracketingbrak
Metody pomiaru ostrościAutofocus
Tryby pracy autofocusaNormal: 80cm - nieskończoność, Makro: 10 - 80cm
Manual focusb.d.
Blokada ostrościpo naciśnięciu spustu do połowy
Podgląd głębin.d.
CzułośćISO 100 (automatycznie dobierana między ISO 64 - 250 w zależności od obiektu i trybu ekspozycji)
Balans bieli
  • Auto
  • słońce
  • cień
  • jarzeniowe dzienne
  • jarzeniowe ciepłe białe
  • jarzeniowe zimne białe
  • światło żarowe
Efektyb.d.
Korekta obrazub.d.
Zdjęcia seryjneb.d.
Rejestracja filmu320 x 240 lub 160 x 120, 10 kl./sek., bez dźwięku
Monitor LCD1.8 cala, TFT, 62,000 punktów, 86% krycia
Synchronizacja z lampąb.d.
Lampa błyskowa
  • Wbudowana, automatyka z sensorem kontroli błysku
  • tryby: Auto, redukcja cz. o., wymuszona, wyłączona, długa synchronizacja, redukcja cz. o. + długa synchronizacja
  • zasięg: 0.3 - 3.5m (szeroki kąt), 0.8 - 3.5m (tele)
Kontrola błyskub.d.
Stopka akcesoriówb.d.
Matówkan.d.
Lustron.d.
WizjerElektroniczny EVF, 0.33 cala, 110,000 punktów, 86% krycia
Punkt ocznyb.d.
Informacja w wizjerzeb.d.
Informacja LCDb.d.
Notka dźwiękowab.d.
Tryby odtwarzaniab.d.
Samowyzwalacz10 sek.
ZłączaUSB, Video out, DC-IN (zasilanie sieciowe)
Pilotb.d.
Zasilanie4 x AA (baterie alkaliczne w zestawie) lub sieciowe (opcja)
Wydajność zasilania (zdjęcia)b.d.
Funkcje indywidualneb.d.
Warunki atmosferyczneb.d.
Gwint statywub.d.
Obudowab.d.
Wymiary99.7 x 77.3 x 69.3mm
Waga285 (bez baterii i karty)
AkcesoriaBaterie, 16MB xD, kable, CD-ROM
OprogramowanieFinePix Viewer, ImageMixer VCD2, sterownik USB
Artykuł na Fotopolis2143
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Leica M11 Black Paint - nowa wersja, która pięknie się zestarzeje
Leica M11 Black Paint - nowa wersja, która pięknie się zestarzeje
Wetzlar - zgodnie z przewidywaniami - wprowadza na rynek najnowszy dalmierz w klasycznym i bardzo eleganckim czarnym malowaniu. Wraz z aparatem pokazano dopasowaną stylistycznie wersję obiektywu...
11
W Sony Black Friday już trwa - sprawdź super promocje!
W Sony Black Friday już trwa - sprawdź super promocje!
Wielkimi krokami zbliża się ten jeden dzień w roku, w którym zakupy zrobisz w wyjątkowych cenach. Jednak w Sony oferta na Black Friday nie ogranicza się do jednego piątku. Już teraz...
2
Sony A1 II - drugie wcielenie flagowego korpusu
Sony A1 II - drugie wcielenie flagowego korpusu
Nowa ergonomia, wydajniejsza stabilizacja i szereg nowoczesnych usprawnień spod znaku AI. Sony prezentuje drugą generację swojego flagowego korpusu.
7