Wydarzenia
Ruszyły promocje Black Friday Sony w sklepie Fotoforma.pl
Adobe poszło śladem innych software'owych gigantów takich jak np. Microsoft czy Corel i przygotowało ofertę dla niezbyt zamożnej grupy społecznej - studentów i uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Aplikacje sprzedawane z licencjami "studenckimi" to pakiety Creative Suite 3 Design Prem PL (329 złotych), Creative Suite 3 Web Premium PL (329 złotych) oraz programy Adobe Acrobat 8 Professional PL (175 złotych) i Adobe Photoshop Extended CS3 PL (175 złotych). Uczących się miłośników fotografii zapewne najbardziej zainteresuje ta ostatnia. Cena licencji "studenckiej" stanowi jedynie około 4% ceny wersji komercyjnej. Oczywiście nadal jest to pełna, "pudełkowa" wersja programu. Jedynym ograniczeniem jest zakaz komercyjnego wykorzystywania aplikacji. Niestety, ważność licencji wygasa po zakończeniu nauki.
Studenci oraz uczniowie to grupy niezbyt zamożna, ale ważna z punktu widzenia producentów oprogramowania. Po zakończeniu nauki rozpoczną pracę zawodową najczęściej wykorzystując technologie, z którymi mieli kontakt wcześniej. Pomysł tanich licencji "studenckich" jest rodzajem inwestycji, która da producentowi zysk w przyszłości. Zyskuje również druga strona - dostęp do oprogramowania, na które nie mogłaby sobie pozwolić na normalnych warunkach. Taki mechanizm pomaga również ograniczać sprzedaż wersji pirackich.
Przedsprzedaż oprogramowania Adobe rozpoczęła sieć Vobis. Z informacji na stronie Vobis wynika, że programy z licencjami "studenckimi" będą dostępne od połowy stycznia. Weryfikacja użytkownika będzie następowała po zakupie. Trzeba będzie wysłać kopię ważnej legitymacji do Centrum Autoryzacji