Ixpress H1 - cyfrowa ścianka do Hasselblada H1

Autor: Łukasz Kacperczyk

15 Lipiec 2003
Artykuł na: 2-3 minuty
Firma Imacon wprowadza na rynek cyfrową ściankę do średnioformatowego Hasselblada H1. Model Ixpress H1 ma jako pierwszy pozwolić na pełne wykorzystanie możliwości tej kamery 645 z cyfrowym przetwornikiem obrazu.

Firma Imacon wprowadza na rynek cyfrową ściankę do średnioformatowego Hasselblada H1. Model Ixpress H1 ma jako pierwszy pozwolić na pełne wykorzystanie możliwości tej kamery 645 z cyfrowym przetwornikiem obrazu.

Imacon przewodzi na rynku cyfrowych przystawek do aparatów wielko i średnioformatowych, a Hasselblad to oczywiście jedna z najsłynniejszych marek fotografii i wiodący producent aparatów średnioformatowych. Firmy połączyły siły, żeby stworzyć cyfrową ściankę, która pozwoli na pełne wykorzystanie możliwości kamery autofokus (format 645), która miała swoją premierę na targach Photokina 2002, czyli modelu H1. Ścianka Imacon Ixpress H1 jest też kompatybilna z aparatami z serii V i jest tym samym pierwszym produktem tego typu, który można stosować z oboma systemami.

Ixpress H1 wyposażono w matrycę 16 milionów pikseli, które z kolei mają wielkość 9 mikronów. Przystawka cyfrowa do Hasselblada H1 pozwala na zarejestrowanie ponad 1000 zdjęć (zapisywanych na dołączanym module Ixpress Image Bank), pracuje do ośmiu godzin bez ładowania i umożliwia fotografowanie z prędkością nieco poniżej 2 klatek na sekundę (przy plikach wielkości 96MB!). Wymienione wyżej zalety sprawiają, że nareszcie praca kamerą średnioformatową z cyfrową ścianką nie będzie się ograniczała do zdjęć studyjnych, podczas których fotograf jest przywiązany do komputera. "Wyjście w teren" nie będzie już niczym nadzwyczajnym.

Ixpress H1 pozwoli na czterokrotne naświetlanie tego samego ujęcia, co daje imponujące pliki 384MB o jeszcze wyższej jakości niż standardowe. Dzięki temu cała powierzchnia czujnika CCD zarejestruje każdy kolor (co wyeliminuje konieczność interpolacji) i tym samym rozdzielczość obrazu znacznie się zwiększy, a efekt końcowy powinien być pozbawiony efektu "mory". Technologia DDC pozwala na znaczne obniżenie szumów i rejestrację obrazu w 16-bitowej głębi kolorów.

Użytkownik ma do wyboru, czy chce sterować aparatem i ścianką za pomocą interfejsu kamery, czy samego Ixpressa H1. Nowa przystawka pozwala też na korzystanie z takich funkcji użytkownika jak np. manualne ustawianie balansu bieli. Ixpress H1 zapisuje też podstawowe informacje o warunkach naświetlenia (czas migawki, przysłona, korekta ekspozycji, itp.).

Imacon Ixpress H1 powinien właśnie trafiać do wybranych sklepów

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Akcesoria
Plenerowa lampa Godox AD600BM II - duża moc i wszechstronność w nowej odsłonie
Plenerowa lampa Godox AD600BM II - duża moc i wszechstronność w nowej odsłonie
Godox prezentuje nową wersję wydajnej plenerowej lampy błyskowej. Zasilana akumulatorem AD600BM II nie wspiera TTL, ale oferuje dużą moc, tryb HSS i jest zdecydowanie tańsza od bardziej...
0
Harman RED - nowy film z efektem redscale
Harman RED - nowy film z efektem redscale
Phoenix ma za mało odjechany charakter? Harman powraca z kolejnym filmem efektowym, który jeszcze bardziej podkręca wyjściowe rezultaty. Fotografując na materiale Harman RED otrzymamy...
8
Nanlux Evoke 500B - filmowe monstrum o mocy 5000W. To pierwszy taki LED na świecie
Nanlux Evoke 500B - filmowe monstrum o mocy 5000W. To pierwszy taki LED na świecie
Nanlux prezentuje lampę, która odmienić ma oblicze oświetlenia filmowego. Evoke 500B to pierwsza na świecie, odporna na warunki atmosferyczne głowica LED bi-color o mocy 5000W.
0