Akcesoria
Newell Perseo-33 - nowa strumienica z mocowaniem Bowens
Jak już wspomnieliśmy, prace można nadsyłać od 1 czerwca do 31 sierpnia 2007 roku. Uroczyste ogłoszenie zwycięzców i wręczenie nagród odbędzie się na uroczystej gali 24 września. Na poprzednie edycje przyszło po ok. 60 tys. zdjęć i organizatorzy liczą przynajmniej na powtórzenie tego sukcesu. Konkurs ma dwie główne kategorie - dla amatorów i profesjonalistów, oraz sześć kategorii tematycznych: Natura, Ludzie, Kultura, Extreme, Moja przygoda z National Geographic (tylko dla prenumeratorów magazynu) oraz Fotoplay. Zwraca uwagę ta ostatnia, ponieważ po raz pierwszy organizatorzy postanowili zachęcić do zgłaszania fotografii wykonanych aparatami wbudowanymi w telefony komórkowe. Z jednej strony może to być umotywowane zmianami technologicznymi i powszechnością takich urządzeń, z drugiej jednak nie możemy się oprzeć wrażeniu, że niebagatelną rolę miało zdanie głównego partnera konkursu (operator sieci komórkowej Play).
Zarówno amatorzy, jak i profesjonaliści mogą nadesłać maksymalnie 5 zdjęć w każdej kategorii tematycznej. Najlepsze prace wybierze jury, w którym zasiądą takie znakomitości jak Tomasz Tomaszewski i Witold Krassowski. Podczas konferencji prasowej z okazji rozpoczęcia konkursu ten pierwszy podkreślał znaczenie wiarygodności nadsyłanych fotografii (zapewne w związku z ostatnimi wydarzeniami na Grand Press Photo) i skrytą nadzieję, że tym razem zobaczy więcej ciekawych zdjęć wykonanych nie w egzotycznych krajach, ale w Polsce. Warto podkreślić, że w poprzednich edycjach Grand Prix zdobywali amatorzy - trudno chyba o większą zachętę do wzięcia udziału dla osób, które jeszcze nie zarabiają fotografowaniem na życie. Nagrody o łącznej wartości ponad 160 tys. zł ufundowały firmy: Nikon Polska, HP Polska i SAS. Jest się o co bić.
Organizatorzy chwalili się - i słusznie - tym, że polski pomysł na Wielki Konkurs Fotograficzny tak spodobał się w centrali Towarzystwa National Geographic, że postanowiono zorganizować jego międzynarodową wersję. W pierwszej, zeszłorocznej edycji wzięło udział 16 wydań magazynu, a National Geographic Polska uhonorowano nagrodą kategorii Best New Product Launch Campaign. Gratulujemy!
Więcej szczegółów w zamieszczonej poniżej informacji prasowej organizatorów oraz na stronie internetowej www.nationalgeographic.pl.
Zostań fotografem National Geographic
Rozpoczyna się 3. edycja Wielkiego Konkursu Fotograficznego National Geographic
Miłośnicy fotografii po raz kolejny będą mogli wziąć udział w Wielkim Konkursie Fotograficznym National Geographic. W ciągu 2 lat trwania konkursu nadesłano ponad 110 tysięcy prac. Osoby zainteresowane udziałem w 3 edycji mogą nadsyłać swoje zgłoszenia już od 1 czerwca.
"Szansę na zwycięstwo i publikację zdjęć na łamach magazynu National Geographic Polska mają zarówno profesjonaliści, jak i osoby dopiero rozpoczynające przygodę z fotografią. Chcę podkreślić, że to właśnie amatorzy zdobyli GRAND PRIX poprzednich dwóch edycji konkursu" - wyjaśnia Martyna Wojciechowska, redaktor naczelna National Geographic Polska. "Rywalizacja jest więc bardzo wyrównana. Już teraz życzymy powodzenia wszystkim uczestnikom" - dodaje.
Obydwie grupy uczestników: profesjonaliści i amatorzy są oceniani osobno. Uczestnik może przysłać po pięć zdjęć w każdej kategorii tematycznej: NATURA, LUDZIE, KULTURA, EXTREME oraz MOJA PRZYGODA Z NATIONAL GEOGRAPHIC – specjalna kategoria dla prenumeratorów. Dzięki niej stali czytelnicy magazynu mogą pokazać, czym dla nich jest członkostwo w społeczności National Geographic Polska. W tym roku została wprowadzona specjalna kategoria FOTOPLAY z podkategoriami: "uchwyć chwilę" i "fotoblog", dla zdjęć wykonanych aparatem wbudowanym w telefon komórkowy.
Termin nadsyłania zdjęć upływa 31 sierpnia. "Prawdopodobnie najwięcej fotografii dotrze do redakcji podczas ostatnich dwóch tygodni konkursu, tak jak to miało miejsce w poprzednich latach. Korytarze zapełniły się wówczas workami pełnymi zgłoszeń" - mówi Martyna Wojciechowska.
Jakość i oryginalność nadesłanych fotografii oceniać będzie profesjonalne jury w składzie:
Tomasz Tomaszewski - fotograf, przewodniczący jury
Witold Krassowski - fotograf, dwukrotny laureat World Press Photo
Feliks Falk - reżyser filmowy i teatralny, wyreżyserował m.in. filmy "Wodzirej" i "Komornik"
Tomasz Bagiński - artysta-malarz, animator, reżyser, nominowany do Oskara za film "Katedra"
Martyna Wojciechowska - redaktor naczelna National Geographic Polska
Agnieszka Franus - z-ca redaktor naczelnej National Geographic Polska
Jacek Hensler - przedstawiciel PLAY, sponsora głównego konkursu
Spośród nadesłanych prac jury wybierze finalistów, przyznając Grand Prix konkursu, pierwsze miejsca i po jednym wyróżnieniu w każdej kategorii tematycznej dla każdej grupy uczestników. Wyniki zostaną ogłoszone podczas uroczystej gali, która odbędzie się pod 24 września w Teatrze Narodowym. Wszystkie nagrodzone prace trafią na łamy magazynu National Geographic Polska. Na laureatów czekają atrakcyjne nagrody: profesjonalny sprzęt fotograficzny, bilety lotnicze i drukarki. Łączna wartość nagród to ponad 160 tysięcy złotych.
Głównym sponsorem tegorocznej edycji Wielkiego Konkursu Fotograficznego National Geographic jest PLAY - pierwszy multimedialny operator komórkowy w Polsce. Sieć działa komercyjnie od 16 marca 2007. PLAY posiada najbardziej konkurencyjna ofertę na rynku usług abonamentowych oraz na kartę. Po 7 tygodniach z usług PLAY korzystało już 100 tysięcy klientów. Sieć działa na terenie całego kraju. Usługi PLAY można kupić w przeszło 300 salonach na terenie całego kraju. Usługi na kartę PLAY dostępne są w ponad 20 tysiącach punktów detalicznych na terenie całego kraju. Siecią PLAY zarządza firma P4 Sp. z o.o.
Laureaci GRAND PRIX poprzednich edycji:
- I edycja 2005 rok - Robert Rajner, amator, "Parque Nacional Puyehue"
- II edycja 2006 rok - Antoni Kasprzak, amator, "Bielik"
Sponsor Główny:
PLAY
Fundatorzy nagród:
- Hewlett-Packard Polska Sp. Z o.o.
- Nikon Polska Sp. z o. o.
- Skandynawskie Linie Lotnicze SAS
Patroni medialni:
- Radio ZET
- Cinema City
- Empik
- Cityboard media
- TVN
Nagrody:
GRAND PRIX
- Zestaw fotograficzny marki NIKON: aparat D2Xs, lampa SB-800 i obiektyw AF-S DX 17-55 mm
- Laptop HP Pavilion dv6000 oraz drukarka HP Photosmart Pro B9180
- Bilet linii lotniczych SAS, w klasie biznes, dla zwycięzcy oraz osoby towarzyszącej na wybraną trasę w Skandynawii, Europie lub na połączeniach międzykontynentalnych, na trasie obsługiwanej przez SAS
PROFESJONALIŚCI (pierwsze miejsca w każdej kategorii)
- Zestaw fotograficzny marki NIKON: aparat D80, obiektyw AF-S DX 18-135mm f/3,5–5,6G IF ED
- Drukarka HP Photosmart Pro B9180 oraz dodatkowe tusze i papier
AMATORZY (pierwsze miejsca w każdej kategorii)
- Zestaw fotograficzny marki Nikon: aparat D40, obiektyw AF-S DX 18-55 mm f/3,5–5,6 G II ED oraz książka "Radość Fotografowania"
- Drukarka HP Photosmart Pro B9180 i dodatkowe tusze i papier
- Bilet linii lotniczych SAS w klasie turystycznej, na trasie obsługiwanej przez SAS
WYRÓŻNIENIA (AMATORZY I PROFESJONALIŚCI)
- Drukarka HP Photosmart D7360 oraz dodatkowe tusze i papier
Więcej szczegółów na temat konkursu na stronie internetowej: www.nationalgeographic.pl.