Konkurs Fotografii "Discover Europe" - etap lokalny

Ruszyła kolejna edycja konkursu fotograficznego "Discover Europe" organizowanego przez Erasmus Student Network. Konkurs jest adresowany do studentów z polskich uczelni uczestniczących w projekcie. Jego głównym celem jest wyłonienie najlepszych zdjęć przedstawiających Polskę i inne kraje europejskie, zrobionych przez studentów z całego kontynentu.

Autor: Marta Sinior

2 Kwiecień 2007
Artykuł na: 6-9 minut

ZASADY UDZIAŁU W KONKURSIE DISCOVER EUROPE

Termin: 21 marca - 20 kwietnia 2007

1. Konkurs ma charakter zamknięty.

2. Udział w konkursie mogą wziąć wszyscy studenci uczelni biorącej udział w konkursie (dzienni, zaoczni, wieczorowi, podyplomowi), oraz studenci zagraniczni, przebywający w tym roku akademickim 2006/2007 na stypendium na danych uczelniach.

3. Uczelnie uczestniczące w konkursie Discover Europe to:

  • Akademia Ekonomiczna w Katowicach - AE_Katowice
  • Akademia Ekonomiczna w Krakowie - AE_Kraków
  • Akademia Górniczo-Hutnicza - AGH
  • Akademia Medyczna w Warszawie -AM
  • WSHIP im R. Łazarskiego - Lazarski
  • Politechnika Warszawska -PW
  • Politechnika Gdańska -PG
  • SGGW Warszawa -SGGW
  • Uniwersytet Gdański - UG
  • Uniwersytet Jagielloński - UJ
  • Uniwersytet Łódzki -UL
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika - UMK
  • Uniwersytet Warszawki - UW

4. Przedmiotem Konkursu są prace fotograficzne, zwane dalej Pracami, wykonane w dowolnej technice w dwóch kategoriach:

Europa oczami studenta - kategoria przeznaczona dla studentów polskich Politechniki Warszawskiej; dotyczyć ma miejsc, wydarzeń związanych z krajami europejskimi z wykluczeniem Polski.

Polska oczami obcokrajowca - kategoria przeznaczona dla studentów zagranicznych, przebywających na stypendium w Polsce.

5. Za kraje europejskie uznaje się: Albanię, Andorę, Anglię, Austrię, Belgię, Białoruś, Bośnię i Hercegowinę, Bułgarię, Chorwację, Czechy, Danię, Estonię, Finlandię, Francję, Grecję, Hiszpanię, Holandię, Irlandię, Islandię, Jugosławię, Liechtenstein, Litwę, Luksemburg, Łotwę, Macedonię, Mołdawię, Monako, Niemcy, Norwegię, Portugalię, Rosję, Rumunię, Słowację, Słowenię, Szwajcarię, Szwecję, Turcję, Ukrainę, Węgry, Włochy.

jedna z fotografii z poprzedniej edycji konkursu

6. Jedynym dopuszczalnym formatem zdjęć jest 15x21 cm oraz te same zdjęcia w formie elektronicznej min. 4 mega pixeli.

7 Każdy uczestnik może zgłosić maksymalnie trzy prace z każdej kategorii, której spełnia warunki uczestnictwa.

8. Prace należy składać w terminie i miejscu wyznaczonym przez sekcję ESN na danej uczelni.

9. Prace należy składać w tradycyjnej i elektronicznej formie, w zaklejonej kopercie z umieszczonymi informacjami: "Discover Europe - Konkurs Fotografii", imię i nazwisko autora Prac, numer albumu, kierunek/wydział, rok studiów, adres (w przypadku Obcokrajowców tymczasowy adres w Polsce), telefon kontaktowy, e-mail, miasto i kraj/ miejsce i kraj, w którym zostały zrobione Prace, płyta CD z powyższymi pracami (min. rozdzielczość zdjęcia 4 Mega Pixeli) oznaczona imieniem i nazwiskiem autora z dopiskiem DE.

10. Prace powinny być podpisane jedynie imieniem i nazwiskiem autora oraz informacją: miasto i kraj /miejsce i kraj, w którym zostały zrobione (Prace nie zawierające wymienionych informacji nie będą uwzględnione w Konkursie).

11. Organizator zastrzega sobie prawo usunięcia fotografii z Konkursu, jeśli:

a) treści będą niezgodne z dobrymi obyczajami, nawiązywały do faszyzmu, rasizmu,

treść będzie naruszała dobra osób trzecich,

b) nastąpi próba oszustwa w głosowaniu, bądź też inne naruszenie regulaminu.

12. Udział w Konkursie jest bezpłatny.

Przebieg konkursu

1. Konkurs składa się z dwóch etapów:

Etap pierwszy - lokalny, odbywa się na terenie poszczególnych uczelni na zasadach i w czasie ustalanym przez Organizatora.

  • Wybór 5 najlepszych zdjęć w etapie lokalnym odbywa się drogą głosowania określoną przez Organizatora
  • Zwycięskie zdjęcia zostaną wywieszone na Auli Spadochronowej w Budynku G Szkoły Głównej Handlowej w dniach 7 - 11 Maja 2007 r. oraz umieszczone na stronie internetowej konkursu.
  • Do etapu finałowego przechodzi 5 najlepszych zdjęć w tym co najmniej dwa wykonane przez obcokrajowca.

Etap drugi - finałowy, odbędzie w Warszawie 12 maja 2007 roku.

2. Wybór 3 najlepszych i 9 wyróżnionych zdjęć etapu ogólnokrajowego odbywa się drogą głosowania określoną przez Organizatora.

3. Głosowanie będzie przeprowadzane drogą elektroniczną poprzez formularz na stronie projektu. Każdy Uczestnik głosowania przyznaje każdemu zdjęciu notę w skali 1-10. Na podstawie zsumowanych wyników oddanych na poszczególne zdjęcia Organizator wyłoni prace zwycięskie i wyróżnione.

4. Osobami upoważnionymi do głosowania w etapie ogólnokrajowym są koordynatorzy etapów lokalnych i inne, którym Organizator przyznał prawo do głosowania.

5. Lista osób upoważnionych do głosowania dostępna będzie na stronie projektu, nie później niż tydzień przed galą finałową.

6. Głosowanie w etapie ogólnokrajowym zostanie uruchomione w dniu 7 Maja 2007 r.

7. Wyniki głosowania w etapie ogólnokrajowym zostaną ujawnione podczas gali finałowej w dniu 12 Maja 2007 roku.

8. Nagrodzone prace zostaną zaprezentowane na stronach internetowych.

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Galerie
Urban Photo Awards 2024 rozstrzygnięty. Polak wśród zwycięzców!
Urban Photo Awards 2024 rozstrzygnięty. Polak wśród zwycięzców!
Rozstrzygnięto konkurs fotografii miejskiej Urban Photo Awards 2024. Wśród nagrodzonych z całego świata Krzysztof Bednarski zwycięża serią zdjęć z Meksyku.
14
Nikon's Small World 2024 - małe jest piękne. Polacy wśród zwycięzców
Nikon's Small World 2024 - małe jest piękne. Polacy wśród zwycięzców
Za nami 50. edycja konkursu fotograficznego nagradzającego najlepsze zdjęcia wykonane… pod mikroskopem. Finałowa galeria to jak zwykle zachwycający przekrój abstrakcyjnych kadrów,...
12
Janusz Jurek: "Nie lubię, kiedy ktoś mówi o mojej fotografii, że jest ładna"
Janusz Jurek: "Nie lubię, kiedy ktoś mówi o mojej fotografii, że jest ładna"
Często szuka tematów do zdjęć wyszukując wydarzenia w okolicy, które angażują lokalną społeczność. Im bardziej niszowe i mniej komercyjne, tym według niego lepsze. 
40