Odblaski

Ultraszerokokątny zoom Sigmy ma być doskonałą propozycją dla fotografów krajobrazu, architektury i miłośników nocnego nieba. Czy pod względem optyki jest tak świetny jak obiecywał producent? Sprawdzamy, na co naprawdę go stać.

Autor: Maciej Luśtyk

13 Grudzień 2019
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Odblaski

Sigma 14-24 f/2.8 DG DN ART to konstrukcja, która bardzo dobrze wypada w kwestii pracy pod światło. W przypadku światła w kontrze praktycznie nie mamy do czynienia ze spadkiem kontrastu, a by uzyskać jakiekolwiek flary i odbicia światła musieliśmy naprawdę się namęczyć. Czasem jednak zdarza się, że przy ostrym świetle padającym bezpośrednio na obiektyw pojawi się nieprzyjemna i trudna do usunięcia flara.

W praktyce możemy jednak spać spokojnie - problemy te występują sporadycznie i raczej wyłącznie w przypadku dłuższego krańca ogniskowych. Nieco bardziej problematycznie może być światło padające na soczewkę z boku, pod kątem około 90 stopni, ale i w tym wypadku będą to rzeczy praktycznie niezauważalne i nie mające realnego wpływu na wygląd zdjęcia.

Odbicia światła w praktyce:

1/250 s, f/2.8, ISO 100, ogniskowa: 24 mm

1/125 s, f/9, ISO 100, ogniskowa: 14 mm

1/25 s, f/14, ISO 800, ogniskowa: 24 mm

1/13 s, f/16, ISO 800, ogniskowa: 14 mm

1/10 s, f/16, ISO 800, ogniskowa: 14 mm 
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Mniejszy, lżejszy, szybszy i przystosowany do pracy wideo - nowa generacja uniwersalnego zoomu średniego zasięgu ma być ukłonem w stronę profesjonalistów i pokazem możliwości...
8
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
To jasny standard w zaskakująco niskiej cenie. Gdzie jest haczyk? Sprawdzamy, jakie możliwości kryje nowa stałka systemu Nikon Z.
6
Zeiss Otus ML 50 mm f/1.4 i Otus ML 85 mm f/1.4 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Zeiss Otus ML 50 mm f/1.4 i Otus ML 85 mm f/1.4 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Zeiss powraca na rynek optyki systemowej z dwiema stałkami ze znanej i cenionej serii Otus. Nowy standard i portretówka debiutują z mocowaniem dla bezlusterkowców Canon, Nikon i Sony. Podczas...
19
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)