Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
82%
Jasny obiektyw standardowy to często pierwszy wybór niejednego fotografa. Jednak czy nowy M.Zuiko okaże się na tyle profesjonalną konstrukcją, by przekonać do siebie najbardziej wymagających użytkowników systemu Mikro Cztery Trzecie?
Dystorsje mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania i wyostrzania.
Od konstrukcji o ekwiwalencie ogniskowej 50 mm powinniśmy wymagać wręcz perfekcyjnie korygowanej dystorsji. Standardowy obiektyw z dużym otworem nominalnym przysłony jest bardzo uniwersalnym szkłem, który z powodzeniem możemy wykorzystać nawet w portrecie. A tu o jakichkolwiek przerysowaniach perspektywy nie powinno być mowy. Na szczęście nowy Olympus nie ma najmniejszych problemów ze zniekształceniami obrazu. Niewielką dystorsję na poziomie -0.17% możemy zaobserwować jedynie w warunkach laboratoryjnych. Oznacza to, że w praktyce zniekształcenia obrazu nie powinny być widoczne, nawet gdy w kadrze będzie znajdować się sporo linii. Poniżej prezentujemy profil dystorsji oraz zdjęcie, ukazujące tę wadę układu optycznego.
Dystorsja w praktyce