Canon EOS-1D X - Specyfikacja

Canon EOS-1D X to pierwsza, reporterska lustrzanka producenta z matrycą pełnoklatkową. Nowy 18-megapikselowy sensor, nowe systemy autofokusa i pomiaru światła, a to wszystko zamknięte w potężnej magnezowej obudowie. Na dodatek aparat został wyposażony w zaawansowane funkcje filmowe.

Autor: Patryk Wiśniewski

24 Sierpień 2012
Artykuł na: 49-60 minut
Spis treści
Nazwa Canon EOS-1D X
Typ lustrzanka cyfrowa
Efektywna rozdzielczość 18,1 Mp
Sensor
  • 36 x 24 mm CMOS
  • 18,1 Megapikseli efektywnych
  • wstępny filtr RGB i filtr niskoprzepustowy
  • integralny system czyszczenia matrycy
  • podwójny procesor DIGIC 5+
Pamięć
  • Compact Flash Typ I/II
Rozdzielczość
  • 5184 x 3456 (17.9 MP, 3:2)
  • 4608 x 3072 (14.2 MP, 3:2)
  • 3456 x 2304 (8.0 MP, 3:2)
  • 2592 x 1728 (4.5 MP, 3:2)
Formaty zapisu obrazu {LST|u|JPEG (zgodność z Exif 2.21 [Exif Print]) / zgodny ze standardami DCF (2.0), Digital Print Order Format (1.1) [DPOF];RAW, sRAW}
Poziom kompresji b.d.
Jakość kompresji
  • RAW, mRAW, sRAW (Canon RAW II)
  • JPEG
  • RAW + JPEG / sRAW + JPEG (możliwość zapisu na oddzielne karty)
Obiektyw
  • wymienny, Canon EF (bez obiektywów EF-S)
Stabilizacja obrazu w wybranych obiektywach
Przysłona w zależności o zastosowanego obiektywu
Migawka migawka szczelinowa sterowana elektronicznie
  • 30 - 1/8000 s (w skoku co 1/3), Bulb (ręczne sterowanie długością naświetlania)
  • elektromagnetyczny spust migawki typu Soft touch
Tryby ekspozycji
  • automatyka programowa (P)
  • automatyka z preselekcją czasu (Tv)
  • automatyka z preselekcją przysłony (Av)
  • manualny dobór parametrów ekspozycji (M)
Pomiar światła Sensor RGB 100 000 pikseli dający 252 strefy pomiarowe (w ciemnym otoczeniu 35 stref)
Kompensacja ekspozycji +/-5 EV co 1/3 lub 1/2 EV (łączona z bracketingiem ekspozycji AEB)
Blokada ekspozycji
  • Auto:w trybie pojedynczego AF (1-shot AF) z pomiarem ewaluacyjnym światła, po ustawieniu ostrości
  • Manual: przycisk AE Lock we wszystkich trybach pomiaru
Autobracketing
  • +/-3 EV co 1/3 lub 1/2 EV
  • metody braketingu: działka przysłony lub migawki, 2 stopnie czułości ISO
Metody pomiaru ostrości detekcja fazy: 61 punktów, 41 punktów krzyżowych przy f/4, 5 podwójnie krzyżowych przy f/2,8
Tryby pracy autofocusa
  • tryby: pojedynczy AF (One Shot), ciągły AF (AI Servo)
  • wybór punktu AF: wybór automatyczny, wybór ręczny punktu, wybór strefy
Manual focus tak, pierścień obiektywu
Blokada ostrości półpozycja spustu migawki w trybie One Shot AF
Podgląd głębi przycisk podglądu na korpusie
Czułość
  • ISO 100 - ISO 51200 (z przyrostem co 1/3 stopnia) z rozszerzeniem o wartości ISO 50 i ISO 102400, 204800
Balans bieli
  • Auto
  • światło słoneczne
  • cień
  • pochmurny dzień
  • światło żarowe
  • światło jarzeniowe
  • błysk
  • niestandardowy (5 ustawień)
  • wprowadzana temperatura barwowa
  • własne ustawienia
  • kompensacja: niebieski/bursztynowy +/- 9, magenta/zielony +/- 9
  • bracketing: +/- 3 stopnie z przyrostem co 1 stopień, 3 klatki na wyzwolenie migawki, w zakresie niebieski/bursztynowy i magenta/zielony
Efekty
  • zdjęcia czarno-białe z opcją filtrów i efektów tonowania
  • profile przestrzeni barwnej: sRGB, Adobe RGB
Zdjęcia seryjne 12 kl/s lub 14 kl/s w przypadku serii JPEG
Rejestracja filmu
  • tak
  • MOV (video: H.264, dźwięk: liniowy PCM)
  • 1920 x 1080 (30, 25, 24 klatek/sek.)
  • 1280 x 720 (60, 50 klatek/sek.)
  • 640 x 480 (60, 50 klatek/sek.)
Monitor LCD
  • 3 cale TFT, około 1,040,000 punktów
  • krycie: ok. 100% aktywnych pikseli (dla plików JPEG)
  • jasność monitora: dobierana, 7 poziomów
  • tryb Live View z siatką kadrowania i znacznikami proporcji obrazu
Synchronizacja z lampą 1/250 s (tylko serie EX lamp Speedlite)
Lampa błyskowa brak wbudowanej, zewnętrzna: gorąca stopka E-TTL II (Canon Speedlite)
Kontrola błysku
  • E-TTL II: Auto, Manual
  • kompensacja błysku: +/- 3 EV co 1/3 lub 1/2 stopnia (dla lamp EX)
  • bracketing błysku
  • blokada błysku: FEL
  • synchronizacja błysku z drugą kurtyną migawki
  • bezprzewodowa obsługa wielu lamp (dla Speedlite EX)
Stopka akcesoriów tak, dedykowana dla lamp Canon Speedlite
Matówka wymienna (10 typów), standardowa matówka Ec-C IV
Wizjer
  • szklany, pentapryzmatyczny
  • ok. 100% pola krycia aktywnych pikseli (dla JPEG)
  • powiększenie: 0,76x
  • korekta dioptrii -3 do +1 dpt
  • wbudowana zasłonka wizjera
Punkt oczny 20 mm
Notka dźwiękowa tak
Samowyzwalacz tak, 2 lub 10 s
Złącza
  • miniUSB 2.0
  • RJ-45 LAN (1000BASE-T), mini HDMI, stereo mini jack
Pilot wyzwalanie zdalne przez złącze N3
Zasilanie
  • 1 x akumulator litowo-jonowy LP-E4
  • 1 x CR2025 bateria litowa (podtrzymywania zegara i ustawień)
  • zasilanie sieciowe ACK-E4
Wydajność zasilania (zdjęcia) ok. 1500 zdjęć (przy 23°C) lub ok. 1200 zdjęć (przy 0°C)
Funkcje indywidualne b.d.
Warunki atmosferyczne 0-45°C, wilgotność maks. 85%
Gwint statywu tak
Obudowa stop magnezowy z gumowanymi uchwytami, obudowa uszczelniona
Wymiary 158 x 164 x 83 mm mm
Waga 1180g
Akcesoria Muszla oczna Eg, soczewki regulacji dioptrii Eg, gumowa ramka Eg, osłona przeciwmgielna Eg, matówki Ec, celownik kątowy
Ocena w teście DIWA 85% (6)
Test Fotopolis 15468
Artykuł na Fotopolis 13687

 

Spis treści
Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
27
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
35
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
44
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (7)