Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
84%
Najnowszy Tamron 35-150 mm f/2-2.8 Di III VXD to jeden z najciekawszych, ale i najdroższych zoomów producenta, a także obiektyw, dla którego na próżno szukać konkurencji. Sprawdzamy, czy to konstrukcja, którą Tamron ma szansę wejść w segment typowo profesjonalny.
Dystorsję mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania. Przedstawiony wykres pokazuje poziom i charakterystykę dystorsji dla danej ogniskowej. Pole nr 1 przedstawia faktyczną dystorsję, kolejne jej uwydatnienie, pozwalające lepiej zorientować się w jej charakterze.
Jedną z najbardziej zauważalnych wad obiektywu jest bardzo zauważalna dystorsja przy dłuższych ogniskowych. Choć zniekształcenia geometrii są bardzo dobrze korygowane i prawie niewidoczne przy szerokim, fotografując z wykorzystaniem ogniskowych powyżej 50 mm w oczy rzuci nam się mocna dystorsja wklęsła.
Jak możemy zauważyć z problemem tym bardzo dobrze radzą sobie profile korekcji w aparacie, ich wykorzystanie nieco zawęzi jednak pole widzenia obiektywu. Wykorzystanie profili korekcji może też delikatnie obniżyć jakość na brzegach podczas filmowania, choć tego typu problemy zauważamy raczej przy krótkich ogniskowych.