Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Zaglądamy do najnowszego numeru kwartalnika Fotografia. Znajdziemy w nim między innymi prezentację prac Juhy Allana Ekholma, fotografującego fińskie blokowiska, czarno-białe zdjęcia Piotra Chojnackiego i tekst Macieja Szymanowicza o roli sportu w propagandzie i fotografii w latach 30.
Jak zwykle warto było czekać na kolejny numer Fotografii. W najnowszym wydaniu kwartalnika zamieszczono wiele ciekawych artykułów i prezentacji zdjęć twórców z całego świata, okraszonych nie mniej interesującymi tekstami. Nie chcemy odbierać czytelnikom radości z samodzielnego odkrywania zawartości magazynu, więc wspomnimy jedynie o materiałach, które szczególnie zwróciły naszą uwagę.
W tekście "Między fetyszami wizualności a rzeczywistością" Vilnis Auzins pisze o pracach młodego łotewskiego artysty, Alnisa Stakle. Warto zwrócić uwagę na wspomniany już materiał autorstwa Ireneusza Zjeżdżałki, towarzyszący prezentacji zdjęć Fina, Juhy Allana Ekholma, który fotografuje życie w wielkich blokowiskach. Interesujące są fotografie "uliczne" Grzegorza Gałęzia, w których najważniejszą rolę odgrywa kolor. Co ciekawe do niedawna autor używał głównie materiałów czarno-białych i teraz na nowo "odkrywa" fotograficzny świat kolorów.
O fotografiach Razvana Ion, którego bohaterowie "podróżują introspektywnie w poszukiwaniu własnej tożsamości", pisze Dana Altman. Duże wrażenie robią kolorowe niemal surrealistyczne prace Miklosa Gaala, który fotografując w szerokich planach i dzięki odpowiedniej manipulacji płaszczyzną ostrości, sprawia, że widzowi wydaje się, że ogląda sytuację zainscenizowaną przy pomocy miniaturowych modeli. Warto też przyjrzeć się czarno-białym zdjęciom Piotra Chojnackiego.
W najnowszym wydaniu Fotografii zamieszczono rozmowę Krzysztofa Jureckiego z Natalią LL. Wywiad pochodzi z książki Słowo o fotografii, którą Fotopolis objęło swoim patronatem. W obszernym artykule Maciej Szymanowicz pisze o roli sportu w propagandzie i fotografii lat 30. W numerze znajdziemy też materiał Zbigniewa Tomaszczuka na temat polskich fotomontażystów dwudziestolecia międzywojennego. Na uwagę zasługuje także krótki tekst Krystyny Łyczywek o słynnym meksykańskim fotografie, Manuelu Alvarezie Bravo.
Cena kwartalnika Fotografia: 20 zł