Mobile
Oppo Find X8 Pro - topowe aparaty wspierane AI. Czy to przepis na najlepszy fotograficzny smartfon na rynku?
Po kilku latach romansu z projektami zaangażowanymi ideowo, Kalendarz Lavazza powraca do mocno stylizowanych sesji, które pamiętamy z początku poprzedniej dekady. Nie mogło być inaczej, bowiem za sterami produkcji stanął światowej klasy fotograf modowy David LaChapelle, który od lat znany jest z odważnych, sureealistycznych i mocnych stylizacji. Co prawda tu też motywem przewodnim jest ekologia i walka o środowisko (sama postać LaChapelle’a występuje w projekcie jako przykład zmiany stylu życia) ale nowa odsłona kalendarza to przede wszystkim wizualna uczta, która ucieszy wszystkich fanów zdjęć fotografa.
LaChapelle od kilku lat coraz bardziej koncentruje swoją uwagę na kwestiach ochrony środowiska, zajmując się fotografią pejzażową. Nie stłumiło to jednak w żaden sposób jedynej w swoim rodzaju estetyki, jaka zawsze wyróżniała jego prace.
- Zdaliśmy sobie sprawę, że ewolucja prac Davida LaChapelle’a ku problemom ekologii i ochrony środowiska przebiegała równolegle z ewolucją naszego Kalendarza. - mówi Francesca Lavazza, członkini zarządu grupy Lavazza. - Edycja 2020, zatytułowana Earth CelebrAction to skierowane do wszystkich wezwanie do złożenia hołdu pięknu Natury i do zadbania o nie. Akceptacja, ochrona, opieka. Ziemia jest Miejscem i Matką, musimy zatem chronić ją i dbać o tych, którzy ją zamieszkują. Dzięki swojej estetycznej sile zdjęcia, które stworzył David LaChapelle, są przykładem na to, jak można wykorzystać sztukę do budowania nowych więzi pomiędzy Ziemią i nami, ludźmi. Nasz Kalendarz to niezmiennie idealny sposób na pobudzenie krytycznego spojrzenia na teraźniejszość oraz wykorzystanie sztuki i piękna do przyciągnięcia uwagi i inspirowania ludzi. Ponieważ dla nas dbałość o naturę to sztuka.
W roku 2020 Lavazza postanowiła złożyć hołd Naturze poprzez realizację projektu Earth CelebrAction, w którym potęga piękna wykorzystana zostaje w służbie podejmowanych działań - tego, co każdy z nas może sam zrobić, by chronić środowisko naturalne.
“LaChapelle zinterpretował ten temat poprzez symboliczną opowieści, w której żywioły łączą się w obecności człowieka w szeregu fascynujących opowieści poświęconych przyrodzie. Każdy z dwunastu miesięcy roku to hołd dla życia i potęgi piękna, które przynosi ludziom oświecenie - świadomość głębokiej więzi pomiędzy nimi samymi i otaczającym ich środowiskiem, podobnie jak więzi łączących wszystkie żyjące istoty.” - czytamy w informacji prasowej na temat kalendarza.
Każdy miesiąc stanowi ilustrację jednej z 12 idei zawartych w manifeście Earth CelebrAction: “Celbrate”, “Listen”, “Realize”, “Defend”, “Care”, “Sustain”, “Honor”, “Nourish”, “Reconnect”, “Breathe”, “Respect” i “Change”.
- Praca przy produkcji kalendarza Lavazza „Earth CelebrAction” była dla mnie idealną okazją do odbycia wyimaginowanej podróży przez idylliczny raj, w którym człowiek i natura współistnieją w harmonii. Jestem wdzięczny za pełną swobodę artystyczną, jaką zapewniła mi firma, którą szanuję i która szanuje naszą planetę. I na koniec - cieszę się, że mogłem stworzyć zdjęcia, z których jestem w pełni zadowolony. - komentuje cały projekt David LaChapelle.
Czy twórcy kalendarza na dobre przeprosili się mocnymi stylizacjami czy był to jedynie jednorazowy wybryk? Czyżby wizualne trendy zaczynały zataczać koło? Tego nie wiemy. Cieszy nas jednak, że edycja na rok 2020 nie stawia fotografii niejako w tle podejmowanych zagadnień tak, jak robiło to kilka ostatnich odsłon kalendarza, ale też nie spłaszcza całego projektu jedynie do warstwy wizualnej. To także ciekawy przykład ewolucji marki, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę poprzednie edycje, za których sterami stawał La Chapelle. Kalendarz Lavazza 2020 t o odsłona na jaką długo czekaliśmy, stawiająca wysoko poprzeczkę dla fotografa, któremu przypadnie realizacja projektu na rok 2021.
Więcej informacji na temat kalendarza Lavazza znajdziecie pod adresem calendar.lavazza.com.