Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Zeszłoroczny kalendarz Lavazza zamykał realizowany na przestrzeni trzech lat projekt “obrońców Ziemi”, oddający hołd małym lokalnym społecznościom, których życie obraca się wokół zasobów naturalnych. Trylogia ta dość mocno odbiegała od mocno stylizowanych sesji, które stanowiły centralny punkt wcześniejszych odsłon kalendarza. Podobne zjawisko obserwowaliśmy też w przypadku kalendarza Pirelli.
Jednak podczas gdy tamten wrócił na bardziej “popularne” tory, kalendarz Lavazza 2018 idzie o krok dalej, stając się chyba najbardziej zaangażowanym społecznie projektem, z jakim mieliśmy do tej pory styczność w przypadku tego typu przedsięwzięć.
fot. Platon, Kalendarz Lavazza 2018
Temat przewodni najnowszego kalendarza “2030 - A ty, co robisz?” nawiązuje do 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju, których realizację w 2015 zapowiedziały narody wchodzące w skład ONZ. To cele takie jak: zapewnienie równego dostępu do edukacji, ochrona bioróżnorodności mórz, przeciwdziałanie zmianom klimatu, walka z głodem i ubóstwem czy eksploatacja odnawialnych źródeł energii, których realizacja ma sprawić, że do do 2030 roku poprawi się zarówno kondycja człowieka, jak i naszej planety.
Kalendarz Lavazza 2018 to 17 portretów znanych osobistości, którzy przy akompaniamencie własnych doświadczeń spinanych na kartach kalendarza stają się ambasadorami wspomnianych celów. Od walczącej o ochronę oceanów Alexandry Cousteau do Carla Petriniego, założyciela organizacji Slow Food. Od znakomitego tenisisty Andre Agassiego do dyrektora Sieci Rozwiązań na Rzecz Zrównoważonego Rozwoju przy ONZ, Jeffreya Sachsa, twórcy Błękitnej Ekonomii Guntera Pauliego czy współzałożyciela Rainforest Alliance Daniela Katza. Według twórców, nowy kalendarz jest skierowanym do nas wszystkich wezwaniem do działania, przypominającym o zbiorowej odpowiedzialności za Ziemię.
fot. Platon, Kalendarz Lavazza 2018
Za realizację projektu odpowiedzialny był Platon, brytyjski fotograf greckiego pochodzenia, który międzynarodową sławę zyskał między innymi dzięki oryginalnym portretom znanych postaci świata polityki, biznesu, technologii i rozrywki.
- Zgodnie z moją rolą aktywisty i kulturowego prowokatora, tym projektem próbowałem zainicjować poważną debatę na temat naszych standardów moralnych oraz znaczenia dobrego przywództwa. W kalendarzu nie ma negatywnych uczuć, nie szuka się winnych, jest tylko energia i pasja: jest to zatem pozytywna rewolucja. Mamy 17 wyjątkowych historii, które mogą być źródłem inspiracji oraz motywacji dla społeczności odpowiedzialnych globalnych obywateli, kierujących się empatią i głębokim szacunkiem dla służby - opowiada fotograf.
- 26. edycja kalendarza Lavazza to również powrót, po 16 latach, do czarno-białych zdjęć: w połączeniu z obiektywem Platona technika ta staje się bardzo nowoczesna. Zdjęcia mają bezpośredni, prosty styl i przedstawiają naszych bohaterów tak autentycznie, jak to tylko możliwe - dodaje Michel Mariani, dyrektor kreatywny agencji Armando Testa, odpowiedzialnej za realizację projektu.
Więcej informacji na temat Kalendarza Lavazza znajdziecie pod adresem calendar.lavazza.com.