Wydarzenia
Sprawdź promocje Black Friday w Cyfrowe.pl
Kalendarz Lavazza na rok 2021 to przykład tego, że pandemia koronawirusa może mieć pozytywny wpływ na wygląd projektów artystycznych. Ze względu na wiosenne lockdowny, osoby odpowiedzialne za jego realizację zdecydowały się na inne niż zwykle podejście. Zamiast jednego dużego projektu autorstwa jednego fotografa, otrzymujemy aż 13 różnych interpretacji tematu przewodniego "The New Humanity 2021", które wyszły spod ręki (a właściwie spod palca) jednych z najbardziej znanych współczesnych fotografów.
Za sterami najnowszej edycji kalendarza zasiedli: David LaChapelle, Simone Bramante, Martin Schoeller, Ami Vitale, Christy Lee Rogers, Steve McCurry, Joey L., Carolyn Drake, Denis Rouvre, Eugenio Recuenco, Charie Davoli, Martha Cooper i Toiletpaper. W efekcie, po latach wałkowania miałkiego pod względem fotograficznym tematu środowiska i zeszłorocznym puszczeniu oka w stronę rozbuchanych stylizacji z dawnych lat kalendarza, otrzymujemy projekt, który śmiało można nazwać najbardziej ambitną, a przynajmniej urozmaiconą odsłoną Lavazza Calendar, z jaką mieliśmy do tej pory do czynienia.
fot. Christy Lee Rogers, okładka / Lavazza Calendar 2021
fot. Denis Rouvre, Styczeń / Lavazza Calendar 2021
fot. Carolyn Drake, Luty / Lavazza Calendar 2021
fot. Steve McCurry, Marzec / Lavazza Calendar 2021
fot. Charlie Davoli, Kwiecień / Lavazza Calendar 2021
fot. Ami Vitale, Maj / Lavazza Calendar 2021
fot. Martha Cooper, czerwiec / Lavazza Calendar 2021
fot. David La Chapelle, lipiec / Lavazza Calendar 2021
fot. Martin Shoeller, sierpień / Lavazza Calendar 2021
fot. Joey L., wrzesień / Lavazza Calendar 2021
fot. Eugenio Recuengo, październik / Lavazza Calendar 2021
fot. Simone Bramante, listopad / Lavazza Calendar 2021
fot. Toiletpaper, grudzień / Lavazza Calendar 2021
„W czasach ciągle zmieniających się zasad życia społecznego, w których konieczne stają się bariery i dystans między jednostkami, społecznościami i narodami, Lavazza stara się budować mosty między ludźmi, zbliżając ich do siebie poprzez uniwersalny język sztuki. Jej celem jest ukazanie niezwykłej odporności ludzi i wzbudzenie uczucia nadziei, które pozwolą na stworzenie „New Humanity” – nowej definicji człowieczeństwa. Marka chce dać impuls do obudzenia”. - czytamy w opisie tegorocznej edycji kalendarza.
Inicjatywę New Humanity 2021 wspiera również sześciu ambasadorów z obszaru kultury wezwanych do zgłębienia i wzmocnienia wielorakich znaczeń New Humanity oraz pobudzenia jeszcze głębszej refleksji nad procesem ponownego otwarcia, wychodząc z własnego doświadczenia i wrażliwości. Są to architekt Carlo Ratti, projektantka Stella Jean, pisarz Alessandro Baricco, aktorka Kiera Chaplin, autorka tekstów i piosenkarka Patti Smith oraz dyrektor generalny Save the Children International – Inger Ashing. Działają w światach równoległych do fotografii, które wzbogacają interpretacje koncepcji „New Humanity” przy użyciu różnych języków i form wyrazu: projekt, myśl pisana, utwór muzyczny, projekt architektoniczny.
- Dla Lavazzy The New Humanity 2021 to nie tylko nowy kierunek narracji, ale także awangarda artystyczna, dla której chcieliśmy wokół nas skupić ludzi z uniwersum Lavazzy i nie tylko - mówi Francesca Lavazza. - W efekcie opracowaliśmy wzniosłe dzieło na bazie obrazów i myśli, stworzone przez niewidzialną sieć talentów, które są bardzo zróżnicowane, ale zjednoczone w używaniu ich wrażliwości i umiejętności jako ambasadorzy, którzy mogą skłonić nas do myślenia o uniwersalnych wartościach, które są prawdziwą esencją istot Ludzkich.
I tak właśnie pełny obraz przedsięwzięcia The New Humanity możemy oglądać na stronie calendar.lavazza.com. Oprócz obszernych materiałów zza kulis i opisów poszczególnych projektów znajdziecie tam także sekcje poświęcone wspomnianym wyżej ambasadorom z obszaru kultury, których działalność wspiera w tym roku fotograficzny rdzeń kalendarza. Ważną częścią tegorocznego przedsięwzięcia był też premierowy performance, który możecie obejrzeć powyżej.
Nie jest tajemnicą, że fizyczne wersje publikacji takich jak Kalendarz Pirelli czy właśnie Kalendarz Lavazza są niedostępne dla zwykłego Kowalskiego. Zazwyczaj trafiają one w ręce starannie wyselekcjonowanych partnerów biznesowych czy gwiazd, co tylko podnosi ich prestiż i nadaje im rangę dzieła sztuki. Tym razem Lavazza zdecydowała się jednak na odstępstwo od reguły.
Kalendarz, a także autorskie odbitki fotografów biorących udział w przedsięwzięciu do 26 listopada 2020 roku możemy kupić za pośrednictwem sklepu/aukcji na stronie auction.lavazza.com. Ceny odbitek są już poza zasięgiem większości zwykłych pożeraczy fotografii, ale sam kalendarz możemy kupić w całkiem przystępnej cenie 30 euro. Dodatkowym smaczkiem jest fakt, że jego edycja jest limitowana do 1000 sztuk.
Jeśli więc macie w rodzinie fana kawy i fotografii, właśnie znaleźliście świetny pomysł na prezent.
Więcej informacji o Kalendarzu Lavazza 2021 znajdziecie na stronie calendar.lavazza.com.