Odblaski

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8.5
Cena / Jakość:
5.5
Optyka:
7.5
Budowa:
8
Marka:
Sony
Nasza ocena:

84%

Dziś sprawdzamy czy Sony FE 100-400 mm f/4.5–5.6 GM OSS to konstrukcja, która faktycznie może przekonać do siebie zawodowych fotografów sportu i dzikiej przyrody.

Autor: Michał Chrzanowski

15 Czerwiec 2018
Artykuł na: 38-48 minut
Spis treści

Odblaski

Telezoom FE 100-400 mm f/4.5-5.6 GM OSS korzysta z technologii Nano AR firmy Sony. Na soczewki obiektywu nanoszona jest powłoka o określonej, regularnej nanostrukturze umożliwiającej precyzyjne przechodzenie światła przy jednoczesnej eliminacji odbić, które mogą powodować odblaski, flary i smugi świetlne. "Powłoka Nano AR niweluje odbicia znacznie skuteczniej niż konwencjonalne powłoki antyodblaskowe, również te, które wykorzystują nieregularną nanostrukturę, dzięki czemu zapewnia widoczną poprawę wyrazistości, kontrastu i ogólnej jakości obrazu" - zaznacza producent.

Musimy powiedzieć, że zastosowane rozwiązanie Sony w praktyce sprawdza się bardzo dobrze, skutecznie eliminując niepożądane odbicia. Trzeba było nie lada wysiłku, by w kadrze objawiły się jakiekolwiek świetlne artefakty. Wyraźne i kolorystyczne bliki dadzą się we znaki jedynie, gdy słońce znajdzie się na skraju kadru lub promienie będą wyłaniać się zza obiektu umieszczonego pośrodku planu fotograficznego. Mimo to i tak nie odczujemy spadku kontrastu - zdjęcia będą prezentować odpowiednią wyrazistość. Co więcej, wszelkie problemy z blikami, flarami i świetlnymi artefaktami mijają, gdy słońce znajdzie się poza kadrem lub, gdy do obiektywu podepniemy dedykowaną osłonę przeciwsłoneczną, która znajdziemy w zestawie.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 50-150 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 50-150 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Pierwszy zoom 50-150 mm f/2 w historii to pokaz optycznych możliwości i spełnienie marzeń fotografów portretowych czy reklamowych. Jak można się było spodziewać, to jednak także wysoka...
16
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Mniejszy, lżejszy, szybszy i przystosowany do pracy wideo - nowa generacja uniwersalnego zoomu średniego zasięgu ma być ukłonem w stronę profesjonalistów i pokazem możliwości...
8
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
To jasny standard w zaskakująco niskiej cenie. Gdzie jest haczyk? Sprawdzamy, jakie możliwości kryje nowa stałka systemu Nikon Z.
6
Powiązane artykuły