Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
84%
Dziś sprawdzamy czy Sony FE 100-400 mm f/4.5–5.6 GM OSS to konstrukcja, która faktycznie może przekonać do siebie zawodowych fotografów sportu i dzikiej przyrody.
Dystorsję mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania. Pomiar wykonywany jest dla trzech ogniskowych. Przedstawiane wykresy pokazują poziom i charakterystykę dystorsji dla danych ogniskowych.
Również dystorsja nie stanowi większego problemu dla konstrukcji Sony. Oczywiście zniekształcenia o najmniejszej wartości -17% otrzymaliśmy na 100 mm. W efekcie obraz jawi się bez zbędnych przerysowań perspektywy - nawet, gdy w kadrze znajdzie się sporo pionowych i poziomych linii. Natomiast wraz ze zmianą ogniskowej wzrasta również występowanie dystorsji poduszkowej. Warto jednak zauważyć, że zarówno dla 200 mm jak i 400 mm są to podobne wyniki - odpowiednio -45% i -46%. Niemniej jednak wprawione oko może już dostrzec pewnego rodzaju krzywizny obrazu.
Poniżej prezentujemy profil dystorsji uzyskany dla trzech ogniskowych oraz zdjęcia przykładowe ukazujące tę wadę układu optycznego.