Samyang AF 14 mm f/2.8 FE - test obiektywu

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
8
Optyka:
7.5
Budowa:
7
Marka:
Samyang
Nasza ocena:

83%

Model Samyang AF 14 mm f/2.8 FE to jeden z najszerszych obiektywów do systemu Sony E. Sprawdzamy, czy propozycja Samyanga podbije serca wymagających fotografów krajobrazu i architektury.

Autor: Michał Chrzanowski

31 Lipiec 2017
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Samyang - koreański producent znany głównie z w pełni manualnych szkieł - postanowił coraz mocniej zaznaczyć swoją obecność także w segmencie obiektywów z autofoskusem do systemu Sony E. Testowane przez nas modele AF 35 mm f/2.8 FE oraz AF 50 mm f/1.4 FE wypadły bardzo dobrze zarówno pod kątem wykonania, jak również jakości zdjęć. Także zastosowane systemy AF zaprezentowały się z mocnej strony - zwłaszcza ten wykorzystany w kompaktowej 35.

Jednak jaki los czeka trzeci z rodzeństwa - Samyang AF 14 mm f/2.8 FE? Czy ta ultraszerokokątna konstrukcja sprosta wyśrubowany oczekiwaniom fotografów krajobrazu i architektury, dla których przecież wyraźny obraz pozbawiony zniekształceń perspektywy jest rzeczą nadrzędną?

Samyang AF 14 mm f/2.8 FE jest już dostępny w sprzedaży. Za to szkło zapłacimy 2799 zł, co może okazać się jedną z jego zalet. Zwłaszcza, że za największego konkurenta - model Zeiss Batis 18 mm f/2.8 - musimy wydać aż 6499 zł. Jak obiecuje niemiecki producent, wykorzystanie optyki Zeissa bazującej na projekcie szkieł Distagon ma zagwarantować wysoką rozdzielczość, kontrastowość oraz wyjątkową plastykę. Niemniej jednak podobną charakterystyką obrazu ma odznaczać się także Samyang - o czym zresztą zapewniają jego konstruktorzy.

Zapraszamy do lektury testu Samyanga AF 14 mm f/2.8 FE, gdzie zaprezentujemy wyniki, które otrzymaliśmy w naszym laboratorium oraz zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze. Obiektyw testowaliśmy razem z Sony A7R II.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści

Poprzednia

Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (6)