Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Nowy szerokokątny zoom z profesjonalnej linii G Master sprostać ma oczekiwaniom zawodowców, którzy do tej pory w systemie E nie mieli jasnego reporterskiego zooma. Zobaczcie, jak radzi sobie w praktyce.
Pokazany w połowie maja Sony FE 16-35 mm f/2.8 GM sprawdzić ma się tak w krajobrazach i architekturze, jak i podczas fotografowania sportów akcji. Na układ optyczny obiektywu składa się 16 elementów w 13 grupach, z czego 5 to soczewki asferyczne, a 2 wykonano ze szkła o obniżonym współczynniku dyspersji. Gwarantować ma to doskonałą ostrość na całej powierzchni kadru oraz zminimalizowanie aberracji.
Za przyjemne dla oka rozmycie nieostrości odpowiadać ma z kolei 11-listkowa przysłona, która sprawi, że nawet na wyższych przysłonach punkty świetlne w tle będą miały postać okręgów. Ponadto obiektyw ma bardzo szybko i precyzyjnie ostrzyć, a to za sprawą dwóch bezgłośnych, ultradźwiękowych silników DDSSM (Direct Drive Super Sonic Wave Motors).
Jak przystało na profesjonalny obiektyw, cała konstrukcja została uszczelniona przed kurzem i zachlapaniami. Szkło pojawić ma się na rynku w sierpniu, w cenie 2700 euro.
Poniżej możecie zobaczyć galerię zdjęć przykładowych, wykonanych obiektywem 16-35 mm podpiętym do aparatu Sony A7R II.