Samyang 12 mm f/2,8 ED AS NCS Fish-eye - Aberracja chromatyczna

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
7
Optyka:
7
Budowa:
7.5
Marka:
Samyang
Nasza ocena:

72%

Samyang 12 mm f/2,8 ED AS NCS Fish-eye to manualny, jasny obiektyw typu rybie oko, który może zaciekawić wielu entuzjastów fotografii. Zobaczcie, jak ta pełnoklatkowa konstrukcja wypadła w naszym teście.

Autor: Michał Chrzanowski

4 Wrzesień 2015
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

 


Niestety - podobnie jak w przypadku rozdzielczości obrazu - z powodu zbyt dużej dystorsji spowodowanej wypukłą soczewką i charakterystyczną konstrukcją obiektywu Samyang 12 mm f/2,8 ED AS NCS Fish-eye nasz laboratoryjny program DxO Analyzer nie był w stanie sporządzić i wygenerować szczegółowego profilu aberracji chromatycznej. Poniżej zamieszczamy zdjęcie tablicy testowej, które ukazuje zniekształcenia obrazu spowodowane obiektywem typu rybie oko.

Niestety nie trzeba być w posiadaniu szczegółowych wykresów, by stwierdzić, że nowy fisheye koreańskiego producenta ma bardzo słabo skorygowaną aberrację chromatyczną. Wystarczy spojrzeć na fotografie, na których bardzo łatwo odnajdziemy charakterystyczne przebarwienia - zwłaszcza na kontrastowych fragmentach zdjęcia. Dopiero wyraźne przymknięcie przysłony (nawet do f/8) spowoduje zmniejszenie anomalii - jednak będzie to nieznaczna zmiana.

Zobacz wszystkie zdjęcia (2)







]> */


]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
24
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
37
Powiązane artykuły