Samyang 12 mm f/2,8 ED AS NCS Fish-eye - Ustawianie ostrości

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
7
Optyka:
7
Budowa:
7.5
Marka:
Samyang
Nasza ocena:

72%

Samyang 12 mm f/2,8 ED AS NCS Fish-eye to manualny, jasny obiektyw typu rybie oko, który może zaciekawić wielu entuzjastów fotografii. Zobaczcie, jak ta pełnoklatkowa konstrukcja wypadła w naszym teście.

Autor: Michał Chrzanowski

4 Wrzesień 2015
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

 


Samyang 12 mm f/2,8 ED AS NCS Fish-eye nie został wyposażony w silnik autofokusa. Tym samym zmiany pola ostrości będziemy mogli dokonywać jedynie za pomocą dedykowanego pierścienia umieszczonego na tubusie. Obiektyw umożliwia ostrzenie od 20 cm. Niestety nie możemy tej odległości uznać za krótką. Konkurent w postaci Sigmy 15 mm f/2.8 EX DG Fisheye oferuje efektywne ostrzenie już od 14 cm. Jednak mimo to i tak będziemy w stanie znacząco zbliżyć się do fotografowanego obiektu. Z kolei za sprawą charakterystycznych zniekształceń obrazu oraz maksymalnego otworu przysłony, który wynosi f/2.8 uzyskamy ciekawą perspektywę oraz rozmycie dalszego planu. A to może przełożyć się na dosyć oryginalne zdjęcia makro.

Zobacz wszystkie zdjęcia (3)

Aby przeostrzyć obraz przez cały zakres ogniskowania (od nieskończoności po najkrótszą odległość ostrzenia) należy wykonać obrót o około 120 stopni. Z jednej strony taki ruch może wydawać się zbyt duży, jednak z drugiej strony będziemy mogli precyzyjniej ustawić ostrość. W tym celu pomocne okażą się także wskaźniki umieszczone pod pierścieniem ostrości. Informują one o odległości pomiędzy fotografowanym obiektem a aparatem oraz o skali głębi ostrości. Wykorzystane rozwiązania konstrukcyjne sprawiają, że ręczne ustawianie ostrości nie powinno sprawiać żadnych problemów podczas fotografowania.






]> */


]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
24
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
37
Powiązane artykuły