Samyang 12 mm f/2,8 ED AS NCS Fish-eye - Ustawianie ostrości

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
7
Optyka:
7
Budowa:
7.5
Marka:
Samyang
Nasza ocena:

72%

Samyang 12 mm f/2,8 ED AS NCS Fish-eye to manualny, jasny obiektyw typu rybie oko, który może zaciekawić wielu entuzjastów fotografii. Zobaczcie, jak ta pełnoklatkowa konstrukcja wypadła w naszym teście.

Autor: Michał Chrzanowski

4 Wrzesień 2015
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

 


Samyang 12 mm f/2,8 ED AS NCS Fish-eye nie został wyposażony w silnik autofokusa. Tym samym zmiany pola ostrości będziemy mogli dokonywać jedynie za pomocą dedykowanego pierścienia umieszczonego na tubusie. Obiektyw umożliwia ostrzenie od 20 cm. Niestety nie możemy tej odległości uznać za krótką. Konkurent w postaci Sigmy 15 mm f/2.8 EX DG Fisheye oferuje efektywne ostrzenie już od 14 cm. Jednak mimo to i tak będziemy w stanie znacząco zbliżyć się do fotografowanego obiektu. Z kolei za sprawą charakterystycznych zniekształceń obrazu oraz maksymalnego otworu przysłony, który wynosi f/2.8 uzyskamy ciekawą perspektywę oraz rozmycie dalszego planu. A to może przełożyć się na dosyć oryginalne zdjęcia makro.

Zobacz wszystkie zdjęcia (3)

Aby przeostrzyć obraz przez cały zakres ogniskowania (od nieskończoności po najkrótszą odległość ostrzenia) należy wykonać obrót o około 120 stopni. Z jednej strony taki ruch może wydawać się zbyt duży, jednak z drugiej strony będziemy mogli precyzyjniej ustawić ostrość. W tym celu pomocne okażą się także wskaźniki umieszczone pod pierścieniem ostrości. Informują one o odległości pomiędzy fotografowanym obiektem a aparatem oraz o skali głębi ostrości. Wykorzystane rozwiązania konstrukcyjne sprawiają, że ręczne ustawianie ostrości nie powinno sprawiać żadnych problemów podczas fotografowania.






]> */


]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Zeiss Otus ML 50 mm f/1.4 i Otus ML 85 mm f/1.4 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Zeiss Otus ML 50 mm f/1.4 i Otus ML 85 mm f/1.4 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Zeiss powraca na rynek optyki systemowej z dwiema stałkami ze znanej i cenionej serii Otus. Nowy standard i portretówka debiutują z mocowaniem dla bezlusterkowców Canon, Nikon i Sony. Podczas...
19
Sony FE 400-800 mm f/6.3-8 G OSS - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 400-800 mm f/6.3-8 G OSS - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Pierwszy na rynku pełnoklatkowy telezoom 400-800 mm ma być odpowiedzią na potrzeby fotografów przyrody, a zwłaszcza „ptasiarzy”. Czy jednak okaże się bardziej praktyczny od...
4
Sony FE 16 mm f/1.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16 mm f/1.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nowa szerokokątna stałka z serii G celuje w idealny balans pomiędzy modelami 14 mm f/1.8 i 20 mm f/1.8, oferując wysokiej jakości optykę w bardzo kompaktowej obudowie z przystępną...
11
Powiązane artykuły