Samyang 12 mm f/2,8 ED AS NCS Fish-eye - Rozdzielczość

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
7
Optyka:
7
Budowa:
7.5
Marka:
Samyang
Nasza ocena:

72%

Samyang 12 mm f/2,8 ED AS NCS Fish-eye to manualny, jasny obiektyw typu rybie oko, który może zaciekawić wielu entuzjastów fotografii. Zobaczcie, jak ta pełnoklatkowa konstrukcja wypadła w naszym teście.

Autor: Michał Chrzanowski

4 Wrzesień 2015
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

 


Niestety z powodu zbyt dużej dystorsji, charakterystycznej w końcu dla obiektywów typu Fish-eye nasz laboratoryjny program DxO Analyzer nie był w stanie sporządzić i wygenerować szczegółowych wykresów funkcji MTF50 i MTF10. Poniżej zamieszczamy zdjęcie tablicy testowej, które ukazuje zniekształcenia obrazu spowodowane obiektywem typu rybie oko.

Kilka ciekawych wniosków możemy jednak wyciągnąć analizując powiększenia zdjęć testowych.

Obiektyw zapewnia dobrą jakość obrazu - w szczególności w centrum kadru. Zdjęcia w centralnej części są ostre oraz wyraźne nawet na najszerzej otwartej przysłonie f/2.8. Podobną charakterystykę otrzymamy również na brzegach kadru, co jest dobrym wynikiem, nie tak często osiąganym przez podobne konstrukcje. Oczywiście podczas przybliżenia zdjęcia 1:1 na rogach i brzegach kadru obraz będzie zauważalnie rozmyty (nie tak ostry w porównaniu z tym, który otrzymamy w centrum), jednak jakość na tle konkurencyjnych szkieł fisheye wypada dobrze.

Zobacz wszystkie zdjęcia (3)

Zobacz wszystkie zdjęcia (3)







]> */


]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
24
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
37
Powiązane artykuły