Rozdzielczość

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
5.5
Optyka:
8
Budowa:
7
Marka:
Sony
Nasza ocena:

79%

Do naszej redakcji trafił Sony Zeiss Distagon T* FE 35 mm F1,4 ZA. Jest to stałoogniskowy jasny szerokokątny obiektyw o światłosile f/1,4, który oferuje bardzo dobrą jakość obrazu. Sprawdźmy zatem, jak nowa trzydziestka piątka wypadła w naszym teście.

Autor: Michał Chrzanowski

25 Czerwiec 2015
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

 

4. Rozdzielczość


Na osi poziomej wykresu umieściliśmy przysłony, a na osi pionowej pary linii na milimetr. Za przyzwoite wyniki uznajemy te powyżej 22 lp/mm po standaryzacji matrycy APS-C do pełnej klatki.

Rodzielczość plików RAW
Sony Zeiss Distagon T* FE 35 mm F1,4 ZA oferuje fantastyczną jakość obrazu. Jak możemy zaobserwować na poniższym wykresie MTF50, dobry rezultat w centrum kadru otrzymamy już na maksymalnym otworze przysłony f/1,4 (37.96 lp/mm). Wraz z jej przymykaniem jakość obrazu tylko wzrośnie. Największą rozdzielczość w centrum kadru otrzymamy podczas fotografowania z użyciem przysłony f/5,6 (52.83 lp/mm). Z kolei na brzegach kadru dobra jakość obrazu utrzyma się w całym zakresie przysłon, co jest wynikiem godnym pozazdroszczenia. Co więcej ponadprzeciętne wyniki na brzegach otrzymamy podczas fotografowania w przedziale f/4-16 (najlepszy rezultat na przysłonie f/8 – aż 40.46 lp/mm).

Zobacz wszystkie zdjęcia (2)

Rodzielczość plików JPEG
Charakterystyka wykresu MTF50 dla plików JPEG jest podobna do tej, jaką otrzymaliśmy w przypadku surowych plików RAW, jednak wyniki są zdecydowanie wyższe. W centrum kadru otrzymamy najwyższą jakość obrazu już w całym zakresie przysłon. Podobny rezultat utrzyma się także na brzegach kadru. Za takie osiągi rozdzielczości obrazu trzeba pochwalić producenta, ponieważ stoją one na najwyższym poziomie.
Zobacz wszystkie zdjęcia (2)

Wykres dotyczy funkcji MTF50 dla zielonego kanału kolorystycznego. Wartości zostały uśrednione do rozmiaru pełnej klatki, tak aby były porównywalne z innymi zestawami.




]> */


]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Zeiss Otus ML 50 mm f/1.4 i Otus ML 85 mm f/1.4 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Zeiss Otus ML 50 mm f/1.4 i Otus ML 85 mm f/1.4 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Zeiss powraca na rynek optyki systemowej z dwiema stałkami ze znanej i cenionej serii Otus. Nowy standard i portretówka debiutują z mocowaniem dla bezlusterkowców Canon, Nikon i Sony. Podczas...
19
Sony FE 400-800 mm f/6.3-8 G OSS - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 400-800 mm f/6.3-8 G OSS - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Pierwszy na rynku pełnoklatkowy telezoom 400-800 mm ma być odpowiedzią na potrzeby fotografów przyrody, a zwłaszcza „ptasiarzy”. Czy jednak okaże się bardziej praktyczny od...
4
Sony FE 16 mm f/1.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16 mm f/1.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nowa szerokokątna stałka z serii G celuje w idealny balans pomiędzy modelami 14 mm f/1.8 i 20 mm f/1.8, oferując wysokiej jakości optykę w bardzo kompaktowej obudowie z przystępną...
11
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (9)