Autofokus

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
5.5
Optyka:
8
Budowa:
7
Marka:
Sony
Nasza ocena:

79%

Do naszej redakcji trafił Sony Zeiss Distagon T* FE 35 mm F1,4 ZA. Jest to stałoogniskowy jasny szerokokątny obiektyw o światłosile f/1,4, który oferuje bardzo dobrą jakość obrazu. Sprawdźmy zatem, jak nowa trzydziestka piątka wypadła w naszym teście.

Autor: Michał Chrzanowski

25 Czerwiec 2015
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

 

3. Autofokus


Sony Zeiss Distagon T* FE 35 mm F1,4 ZA posiada system wewnętrznego ogniskowania, który polega na przesuwaniu mniejszych soczewek środkowych i tylnych bez przesuwania większych soczewek umieszczonych z przodu obiektywu. Ponadto obiektyw został wyposażony w silnik DDSSM (Direct Drive SSM — SSM z bezpośrednim napędem), dzięki temu automatyczne ustawienie ostrości przebiega bardzo szybko, cicho i sprawnie. Przeostrzanie przez cały zakres odległości zajmuje obiektywowi około 0,3-0,5 sekundy. Jest to więc dobry rezultat porównywalny z tymi, które osiągniemy podczas fotografowania podobnymi konstrukcjami innych producentów. Równie dobrze wygląda sytuacja w czasie ustawiania ostrości w trudniejszych warunkach oświetleniowych. Ponadto, obiektyw umożliwia automatyczne ostrzenie od 30 cm, dzięki czemu stałka może być wykorzystywana w fotografii przyrody lub zdjęć obiektów z bliska.

Zobacz wszystkie zdjęcia (2)

Jak już pisaliśmy wcześniej, obiektyw umożliwia ręczne ostrzenie poprzez wykorzystanie szerokiego i wygodnego pierścienia ostrości. Niestety pierścień nie został wyposażony w skalę odległości hiperfokalnej. Może więc to dla niektórych użytkowników okazać się minusem konstrukcyjnym - zwłaszcza jeżeli będziemy chcieli wykorzystać obiektyw w fotografii ulicznej. Jednakże mimo to ostrzenie za pomocą dedykowanego pierścienia jest bardzo wygodne i płynne.
Zobacz wszystkie zdjęcia (2)




]> */


]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (9)