Rozdzielczość

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7
Cena / Jakość:
6
Optyka:
7
Budowa:
7
Marka:
Tamron
Nasza ocena:

71%

Do naszej redakcji trafił obiektyw Tamron 16-300 mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD MACRO. To zmiennoogniskowe szkło zostało stworzone z myślą o entuzjastach fotografii, którzy cenią sobie uniwersalne obiektywy typu superzoom. Sprawdźmy zatem, jak nowy obiektyw Tamrona poradził sobie w naszym teście.

Autor: Michał Chrzanowski

23 Kwiecień 2015
Artykuł na: 17-22 minuty
Spis treści

 

5. Rozdzielczość


Na osi poziomej wykresu umieściliśmy przysłony, a na osi pionowej pary linii na milimetr. Za przyzwoite wyniki uznajemy te powyżej 22 lp/mm po standaryzacji matrycy APS-C do pełnej klatki.

Obiektyw Tamron 16-300 mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD MACRO przeciętnie wypadł pod względem rozdzielczości plików RAW. Oscyluje ona na granicy przyzwoitości, czyli 22 lp/mm. Najlepszą ostrość obrazu uzyskamy w przedziale f/3,5-11. Wraz z domykaniem przysłony oraz zwiększaniem ogniskowej rozdzielczość obrazu spada poniżej granicy przyzwoitości. Na pochwałę zasługuje jednak fakt, że ostrość plików RAW na brzegach kadru jest zbliżona do tej, którą otrzymamy w centrum.

Zobacz wszystkie zdjęcia (3)

Wartości dla plików JPEG są zdecydowanie wyższe, a charakterystyka wykresów dla testowanych ogniskowych jest łudząco podobna do tych otrzymanych podczas fotografowania w formacie RAW. Najwyższą rozdzielczość obrazu w centrum i na brzegach kadru uzyskamy na 16 mm w zakresie przysłon f/5,6-22. Podczas fotografowania na f/3,5 ostrość na brzegach zdjęcia zbliży się do granicy przyzwoitości, przy czym rozdzielczość w centrum kadru będzie zbliżona do tych, które otrzymaliśmy na innych przysłonach. W momencie zwiększania ogniskowej i przymykaniu przysłony (przedział od f/22 do f/40) rozdzielczość obrazu w centrum i na brzegach kadru spada poniżej granicy przyzwoitości.
Zobacz wszystkie zdjęcia (3)

Wykres dotyczy funkcji MTF50 dla zielonego kanału kolorystycznego. Wartości zostały uśrednione do rozmiaru pełnej klatki, tak aby były porównywalne z innymi zestawami.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
24
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
37
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (8)