Rozdzielczość

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7
Cena / Jakość:
6
Optyka:
7
Budowa:
7
Marka:
Tamron
Nasza ocena:

71%

Do naszej redakcji trafił obiektyw Tamron 16-300 mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD MACRO. To zmiennoogniskowe szkło zostało stworzone z myślą o entuzjastach fotografii, którzy cenią sobie uniwersalne obiektywy typu superzoom. Sprawdźmy zatem, jak nowy obiektyw Tamrona poradził sobie w naszym teście.

Autor: Michał Chrzanowski

23 Kwiecień 2015
Artykuł na: 17-22 minuty
Spis treści

 

5. Rozdzielczość


Na osi poziomej wykresu umieściliśmy przysłony, a na osi pionowej pary linii na milimetr. Za przyzwoite wyniki uznajemy te powyżej 22 lp/mm po standaryzacji matrycy APS-C do pełnej klatki.

Obiektyw Tamron 16-300 mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD MACRO przeciętnie wypadł pod względem rozdzielczości plików RAW. Oscyluje ona na granicy przyzwoitości, czyli 22 lp/mm. Najlepszą ostrość obrazu uzyskamy w przedziale f/3,5-11. Wraz z domykaniem przysłony oraz zwiększaniem ogniskowej rozdzielczość obrazu spada poniżej granicy przyzwoitości. Na pochwałę zasługuje jednak fakt, że ostrość plików RAW na brzegach kadru jest zbliżona do tej, którą otrzymamy w centrum.

Zobacz wszystkie zdjęcia (3)

Wartości dla plików JPEG są zdecydowanie wyższe, a charakterystyka wykresów dla testowanych ogniskowych jest łudząco podobna do tych otrzymanych podczas fotografowania w formacie RAW. Najwyższą rozdzielczość obrazu w centrum i na brzegach kadru uzyskamy na 16 mm w zakresie przysłon f/5,6-22. Podczas fotografowania na f/3,5 ostrość na brzegach zdjęcia zbliży się do granicy przyzwoitości, przy czym rozdzielczość w centrum kadru będzie zbliżona do tych, które otrzymaliśmy na innych przysłonach. W momencie zwiększania ogniskowej i przymykaniu przysłony (przedział od f/22 do f/40) rozdzielczość obrazu w centrum i na brzegach kadru spada poniżej granicy przyzwoitości.
Zobacz wszystkie zdjęcia (3)

Wykres dotyczy funkcji MTF50 dla zielonego kanału kolorystycznego. Wartości zostały uśrednione do rozmiaru pełnej klatki, tak aby były porównywalne z innymi zestawami.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Viltrox AF 135 mm f/1.8 LAB - test obiektywu
Viltrox AF 135 mm f/1.8 LAB - test obiektywu
Pierwszy obiektyw Viltroxa z profesjonalnej serii LAB obiecuje dostarczać ponadprzeciętnych rezultatów za ułamek ceny konkurentów. Sprawdziliśmy jak nowa portretówka Viltrox AF 135 mm...
28
Nikon Nikkor Z 50 mm f/1.4 - test obiektywu
Nikon Nikkor Z 50 mm f/1.4 - test obiektywu
To najtańsza dziś systemowa pięćdziesiątka o jasności f/1.4. Jest przy tym lekka, kompaktowa, a nawet uszczelniona. W tej konstrukcji Nikon musiał jednak pójść na kompromis. Jak duży?...
21
OM System M.Zuiko Digital 25 mm f/1.8 II - zdjęcia przykładowe
OM System M.Zuiko Digital 25 mm f/1.8 II - zdjęcia przykładowe
OM System M.Zuiko Digital 25 mm f/1.8 II to odpowiednik klasycznej “pięćdziesiątki”. Ta paczka przykładowych sampli pozwoli Wam ocenić jakość zdjęć z nowego obiektywu.
15
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (8)