Autofokus

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7
Cena / Jakość:
6
Optyka:
7
Budowa:
7
Marka:
Tamron
Nasza ocena:

71%

Do naszej redakcji trafił obiektyw Tamron 16-300 mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD MACRO. To zmiennoogniskowe szkło zostało stworzone z myślą o entuzjastach fotografii, którzy cenią sobie uniwersalne obiektywy typu superzoom. Sprawdźmy zatem, jak nowy obiektyw Tamrona poradził sobie w naszym teście.

Autor: Michał Chrzanowski

23 Kwiecień 2015
Artykuł na: 17-22 minuty
Spis treści

 

3. Autofokus


Obiektyw napędza w ultradźwiękowy piezoelektryczny silnik autofokusa PZD, który zapewnia wygodę użytkowania oraz cichą pracę autofokusa. Niestety nie jest ona zupełnie bezgłośna. Podczas przeostrzania z obiektywu wydobywają się ciche szumy, jednak w żaden sposób nie są uciążliwe lub irytujące. Dlatego też z czasem przestaniemy zwracać na nie uwagę. Z kolei za działanie AF odpowiada system wewnętrznego ogniskowania, który polega na przesuwaniu mniejszych soczewek środkowych i tylnych bez przesuwania większych soczewek umieszczonych z przodu aparatu. Dodatkową zaletą takiego rozwiązania jest fakt, że do nieruchomej przedniej soczewki będziemy mogli dokręcić różnego rodzaju filtry.

W praktyce system automatycznego ustawiania ostrości działa bardzo płynnie, jednak szybkość ustawienia AF pozostawia już wiele do życzenia. Przebieg całej skali odległości - niezależnie od wartości ogniskowej - iustawienie ostrości zajęło około 0,6–0,8sekundy. Jest to więc wynik przeciętny. W słabszych warunkach oświetleniowych - zwłaszcza podczas fotografowania na ogniskowej 300 mm - czas ustawienia ostrości może wynieść nawet ponad jedną sekundę. Pochwalić za to należy minimalną odległość ostrzenia, która wynosi 39 cm. Dzięki temu obiektywem będziemy w stanie wykonać zdjęcia makro.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
24
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
37
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (8)