Specyfikacja

E-PL3 to model ze średniej półki bezlusterkowców Olympusa. Aparat został wyposażony w 12-megapikselową matrycę, uchylny ekran LCD i niezły tryb seryjny. O tym jak sprawdził się w praktyce napisaliśmy w naszym teście. Zapraszamy do lektury.

Autor: Marcin Falana

16 Wrzesień 2011
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

2. Specyfikacja

NazwaOlympus E-PL3
Typaparat systemowy z wymienną optyką
Efektywna rozdzielczość12,3 Mp
Sensor
  • 4/3 High Speed Live MOS
  • 13,1 Mp (12,3 megapikseli efektywnych)
  • filtr barw podstawowych RGB
  • pole obrazowe: 17,3 x 13mm
  • antypyłowy, ultradźwiękowy filtr ochronny (Supersonic Wave Filter)
PamięćSD (SDHC, SDXC, Kompatybilność z UHS-I), Eye-Fi
Rozdzielczość
  • 4032 x 3024
  • 3200 x 2400
  • 1600 x 1200
  • 1280 x 960
  • 1024 x 768
Formaty zapisu obrazuJPEG, RAW, RAW + JPEG, MPO (zdjęcia 3D)
Poziom kompresjib.d.
Jakość kompresji
  • Super Fine
  • Fine
  • Normal
  • Basic
ObiektywMikro 4/3, 4/3 przez adapter, Zuiko OM przez adapter
Stabilizacja obrazutak, stabilizacja matrycy, efektywny zaakres kompensacji do 3EV
Zoom cyfrowybrak
Przysłonaw zależności od zastosowanego obiektywu
Migawka
  • 1/4000 - 60 sek.
  • Bulb
Tryby ekspozycji
  • Auto
  • Programowana automatyka (P)
  • Priorytet migawki (S)
  • Priorytet przysłony (A)
  • Manual (M)
  • predefiniowane "sceny"
  • filtry artystyczne
Pomiar światła49-strefowy matrycowy TTL, przy całkowicie otwartej przysłonie;
  • Digital ESP
  • centralnie-ważony
  • punktowy
  • jasne obszary
  • ciemne obszary
  • zakres EV 1 - 20 dla 50mm, F2.0, ISO 100
Kompensacja ekspozycji+/- 3 EV w skoku 1, 1/2 lub 1/3 EV
Blokada ekspozycjiprzycisk blokady AE/AF lub półpozycja spustu migawki
Autobracketing3 kadry +/- 1/3, 1/2, 2/3, 1 EV
Metody pomiaru ostrości
  • detekcja kontrastu
  • 35 stref
Tryby pracy autofocusa
  • pojedynczy AF
  • ciągły AF
  • ustawienie ręczne (MF)
  • śledzenie AF
Manual focustak
Blokada ostrościprzycisk blokady AE/AF lub półpozycja spustu migawki
Podgląd głębiPrzycisk podglądu głębi
Czułość
  • IISO 200
  • ISO 400
  • ISO 800
  • ISO 1600
  • ISO 3200
  • ISO 6400
  • 12800
Balans bieli
  • auto
  • manualny
  • ustawienia w Kelvinach w zakresie 2000-14000 K
  • zachmurzone niebo
  • cień
  • światło żarowe
  • światło słoneczne
  • światło jarzeniiowe (3 ustawienia)
  • regulacja balansu bieli: +/- 7 na osi R-B / G-M
  • balans bieli użytkownika (można zarejestrować jeno ustawienie określone w Kelvinach w zakresie 2000-14000 K
  • jednodotykowy nbalans bieli: możliwość zarejestrowania 4 ustawień użytkownika
  • bracketing bieli: 3 zdjęcia w skoku 2, 4, 6 miredów
Efekty
  • i-Enhance
  • sepia
  • zdjącia czarno-białe
  • redukcja efektu czerwonych oczu
Korekta obrazu
  • Przestrzeń barwna: sRGB / Adobe RGB
  • korekta nasycenia: 5 stopni
  • korekta ostrości: 5 stopni
  • korekta kontrastu: 5 poziomów
  • edycja danych RAW
  • filtr czarno-biały: żółty, pomarańczowy, czerwony, zielony
  • tonacja monochromatyczna: żółta, pomarańczowa, czerwona, zielona
  • tryby zdjęć: {LST
}
Zdjęcia seryjneokoło 5 kadru/sek. w trybie zdjęć seryjnych (5,5 kadru/sek gdy wyłączona jest stabilizacja obrazu)
Rejestracja filmu
  • "Format AVCHD FullHD Fine : 1920(H)x1080(V), Zapis 60i , 20Mbps, Proporcje kadru 16:9 FullHD Normal : 1920(H)x1080(V), Zapis 60i, 17Mbps, Proporcje kadru 16:9 HD Fine : 1280(H)x720(V), Zapis 60p, 17Mbps, Proporcje kadru 16:9 HD Normal : 1280(H)x720(V), Zapis 60p, 13Mbps,Proporcje kadru 16:9 * Częstotliwość kadrów wysyłanych przez sensor to 30 kadrów na sekundę Format Motion-JPEG HD: 1280(H)x720(V), 30 kadrów na sekundę (Niektóre filtry artystyczne stanowią tu wyjątek), Proporcje kadru 16:9 SD: 640(H)x480(V), 30 kadrów na sekundę (Niektóre filtry artystyczne stanowią tu wyjątek), Proporcje kadru 4:3(VGA)"
Monitor LCD
  • 3 cale
  • 460 000 punktów
  • korekta jasności monitora +/-15 stopni
Synchronizacja z lampą1/30 - 1/160 sek.
Lampa błyskowadołączana w zestawie
Kontrola błysku
  • TTL Auto
  • Auto
  • Manual
  • FP-TTL-Auto
  • FP-Manual
  • redukcja efektu cz. oczu
  • synchronizacja z długimi czasami
  • synchronizacja na drugą kurtynę migawki
  • wyłączona
  • wymuszona (błysk wypełniający)
  • korekta mocy błsku w zakresie +/- 3 EV w skoku 1, 1/2 lub 1/3 EV
Stopka akcesoriówPC ISO
Matówkabrak
Lustrobrak
Wizjeropcjonalny wizjer elektroniczny
Punkt ocznyn.d.
Informacja w wizjerzen.d.
Informacja LCDb.d.
Notka dźwiękowab.d.
Tryby odtwarzania
  • zdjęcie
  • indeks: 4, 9, 16, 25, 49, 100 kadrów
  • kalendarz
  • zoom 2-14 razy
  • film,historgram
  • informacja o fotografowaniu
Samowyzwalacz2 lub 12 sek.
Złącza
  • USB 2.0 Hi-speed
  • wyjście A/V
  • mini HDMI
Pilotb.d.
ZasilanieAkumulator litowo-jonowy BLS-1150 lub opcjonalnie zasilanie sieciowe
Wydajność zasilania (zdjęcia)b.d.
Funkcje indywidualne
  • przycisk Fn: {LST
;mój tryb: możliwośc zapisania 2 ustawień}
Warunki atmosferyczne
  • temperatura: 0 - 40°C
  • wilgotność: 30 - 90%
Gwint statywutak
Obudowametalowa
Wymiary109.5 mm (szer.) x 63.7mm (wys.) x 37.3 mm (gł.) (bez elementów wystających)
Waga265 g (sam korpus)
Akcesoriacelowniki VF-1 i VF-2, adapter MF-2, adapter MMF-1, lampa FL-14, obudowa podwodna PT-EP01
Oprogramowanieb.d.
UwagiZdalne sterowanie pokazem slajdów (poprzez HDMI)
Ocena w teście DIWA68 % (5)
Test Fotopolis13524
Spis treści
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
23
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)