Mobile
Oppo Find X8 Pro - topowe aparaty wspierane AI. Czy to przepis na najlepszy fotograficzny smartfon na rynku?
Gdy na początku maja dowiedzieliśmy się, że fotografem wybranym do realizacji kalendarza Pirelli na rok 2018 został Tim Walker, wiedzieliśmy, że możemy spodziewać się czegoś specjalnego. Dziś już wiemy, co będzie motywem przewodnim kalendarza.
Każdego roku osoby zainteresowane modą i fotografią niecierpliwie oczekuje informacji na temat tego, kto zostanie autorem kolejnej edycji kalendarza Pirelli. Ostatnio informacje te wzbudzają nawet więcej emocji, gdyż od kilku lat obserwujemy odejście twórców kalendarza od zdjęć roznegliżowanych modelek i celebrytek.
Gdy okazało się, że osobą odpowiedzialną za sesje do kolejnej edycji będzie znany z bogatych stylizacji i ekstrawaganckiego stylu fotograf Tim Walker przeczuwaliśmy, że edycja na rok 2018 będzie znacznie mniej offowa i realistyczna niż w przypadku dwóch ostatnich odsłon kalendarza, które realizowali kolejno Annie Leibovitz i Peter Lindbergh.
Nie myliliśmy się. Zdjęcia zza kulis udostępnione przez twórców odsłaniają przed nami feerie barw i baśniowych stylizacji. Fotografie inspirowane są bowiem powieścią “Alicja w Krainie Czarów”.
Ale nadchodząca odsłona kalendarza będzie wyjątkowa z jeszcze jednego względu. Modelami, którzy stanęli przed aparatem są wyłącznie czarnoskórzy artyści i celebryci. Na zdjęciach pojawią się między innymi Naomi Campbell, Puff Daddy, Whoopie Goldberg, Lupita Nyong’o czy RuPaul - aktor, wokalista, drag queen i przedstawiciel amerykańskiego środowiska LGBT.
Ostateczny wygląd kalendarza Pirelli na rok 2018 poznamy jak zwykle w okolicach listopada, gdy światło dzienne ujrzy jego wersja fizyczna. Raczej jednak nie będzie dane zobaczyć nam jej na własne oczy - co roku publikacja w nakładzie kilkunastu tysięcy egzemplarzy wysyłana jest do grona starannie wyselekcjonowanych osób. Do Polski trafia raptem około 150 sztuk.
Kalendarz Pirelli początkowo służył jako narzędzie marketingowe, które poprzez zdjęcia roznegliżowanych kobiet miało skusić do zakupu produktów marki. Skierowany do wąskiego grona najważniejszych klientów firmy stał się produktem ekskluzywnym i szybko zyskał status kultowości, a do kolejnych sesji zostały zapraszane największe nazwiska świata mody i fotografii.
Więcej informacji i ciekawostek na temat nowej edycji kalendarza znajdziecie pod adresem pirellicalendar.pirelli.com.