Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
W październiku informowaliśmy Was o problemach finansowych firmy Net SE, która stała za Meyer Optik Görlitz. Teraz jednak jest szansa, że jeszcze zobaczymy obiektywy z logiem tego producenta. Bowiem pomocną dłoń wyciągnęło OPC Optics, które zakupiło prawa do wszelkich znaków handlowych.
Ostatnie miesiące to same problemy dla Meyer Optik Görlitz, a dla osób, które zainwestowały swoje pieniądze w projekty manualnych obiektywów, bazujących na klasycznych konstrukcjach sprzed lat, to prawdziwe źródło stresu. W sierpniu pisaliśmy o poważnych kłopotach finansowych firmy Net SE, która w ostatnim czasie przywróciła zza grobu takie marki jak Schacht, C.P Goerz, Oprema Jena, Ihagee czy właśnie Meyer Optik Görlitz.
Okazuje się, że z powodu problemów z płynnością, Net SE (firma matka) zaczęło finansować bieżącą produkcję obiektywów ze środków pochodzących od użytkowników wspierających kolejne projekty na Kickstarterze. Bańka pękła latem tego roku, gdy firma wycofała się z giełdy, a 1 października zostało uruchomione postępowanie upadłościowe, obejmujące aktywa firmy. Jednak teraz widać pewne światełko w tunelu - przynajmniej dla Meyer Optik Görlitz.
Całą sprawą zainteresowała się niemiecka firma OPC Optics (Precision Components Europe GmbH), która poinformowała właśnie o wykupieniu pełni praw do znaków handlowych Meyer Optik Görlitz. Poza tym obiecała „przywrócić do życia producenta tak szybko, jak jest to możliwe”. OPC Optics jest znane przede wszystkim jako specjalista w zakresie produkcji precyzyjnych soczewek asferycznych i sferycznych, a także elementów achromatycznych do branż: fotograficznej, medycznej, motoryzacyjnej i laserowej. Tak więc wygląda na to, że Meyer Optik Görlitz trafiło w dobre ręce.
- Niefortunnie było oglądać upadek Meyer Optik Görlitz, po udanym ponownym uruchomieniu w 2014 roku. Poprzez fluktuacje jakości, liczne, częściowo równoległe projekty crowdfundingowe na różnych platformach, przedsprzedaż niewyprodukowanych obiektywów za pośrednictwem własnej strony internetowej i przedłużające się opóźnienia, można było zaobserwować coraz to większy spadek reputacji na rynku i w efekcie przegraną. Niemniej jednak widzimy, że teraz mamy możliwość profesjonalnego i skutecznego stworzenia niemieckiej marki fotografii. Dzięki naszemu własnemu doświadczeniu technicznemu, rozwój jest oczywistym i absolutnie logicznym krokiem. Najpierw dokonamy rzeczywistej analizy istniejących struktur i projektów. Dzięki wysokiej jakości rozwiązaniom pomiarowym i produkcyjnym jesteśmy w stanie używać soczewek z wyjątkową dokładnością, poprawiając w ten sposób parametry optyczne. Produkcja części mechanicznych i montaż soczewek pozostanie w Niemczech w celu zapewnienia najlepszej możliwej jakości - zaznaczył Timo Heinze, dyrektor OPC Optics.
W opublikowanym oświadczeniu jest jeszcze jeden istotny fragment. OPC Optics będzie prowadzić wyłącznie tradycyjną sprzedaż obiektywów Meyer Optik Görlitz. O jakimkolwiek wsparciu w serwisach typu Kickstarter, czy nawet przedsprzedaży nie będzie mowy, ponieważ nie jest to model biznesowy OPC Optics.
- Będziemy realizować zdecydowanie inne, bardziej konserwatywne podejście, przez co nie adoptujemy finansowania społecznościowego ani nie będziemy oferować przedsprzedaży produktów. Trzeba być producentem, który po prostu poświęca czas na rozwój marki i stara się stale dostarczać wysokiej jakości - dodaje Heinze.
Na chwile obecną nie wiadomo, kiedy na rynku pojawią się obiektywy Meyer Optik Görlitz. Jednak jako pierwsze mają być dostępne w sprzedaży już opracowane i zrealizowane projekty. Te trwające zostaną poddane ocenie i analizie, po której zostanie podjęta decyzja o ewentualnym wznowieniu produkcji.