Aparaty
Leica M11 Black Paint - nowa wersja, która pięknie się zestarzeje
83%
Pierwszy zoom Samyanga to kamień milowy na drodze rozwoju tego producenta. Przy okazji szkło ma godnie konkurować swoimi możliwościami z dużo droższą natywną konstrukcją. Sprawdziliśmy, co ma do zaoferowania.
Winietowanie mierzymy dla plików RAW, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania. Przedstawione wykresy pokazują schemat winietowania dla przysłon f/2.8, f/5 i f/5.6.
Jak na konstrukcję Samyanga, wyjątkowo cieszą niemal wzorowe wyniki w zakresie winietowania, które pozostaje praktycznie niewidoczne nawet pry ogniskowej 24 mm i przysłonie f/2.8. Winieta oczywiście występuje, a w dodatku dość mocno zakrywa kadr, ale w bardzo małym stopniu wpływa na wyciemnienie rogów. Nawet w najgorszym wypadku różnica w jasności pomiędzy środkiem a brzegami brzegami kadru wynosi raptem 0,6 EV.
Ewentualne wyciemnienia bardzo dobrze korygują profile korekcji, ale w przypadku modelu Samyang AF 24-70 mm f/2.8 FE nawet bez nich obrazek wygląda bardzo dobrze.