Tamron 10-24 mm f/3.5-4.5 Di II VC HLD - Aberracja chromatyczna

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7.5
Cena / Jakość:
6
Optyka:
7
Budowa:
8
Marka:
Tamron
Nasza ocena:

75%

Nowy Tamron to przede wszystkim usprawniony silnik autofokusa, zaawansowany układ optyczny, wydajny system stabilizacji oraz jeszcze bardziej kompaktowa obudowa. Czy to wystarczy, by zaistnieć w segmencie szerokokątnych zoomów ze zmiennym światłem?

Autor: Michał Chrzanowski

3 Kwiecień 2017
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

Aberrację chromatyczną mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania i wyostrzania. Pomiar wykonywany jest dla pełnego zakresu przysłon. Przedstawiane wykresy pokazują najgorsze wartości.

Testowany obiektyw ma przeciętnie skorygowaną aberrację chromatyczną. Mimo to - w tym segmencie zoomów - i tak wypada lepiej niż jego główni rywale. Niemniej jednak ta wada układu optycznego będzie doskwierać Tamronowi niezależnie od wybranej ogniskowej i przysłony. W efekcie charakterystyczne przebarwienia kontrastowych fragmentów kadru będą już zauważalne na zdjęciach.

Fotografując na ogniskowej 10 mm musimy uważać na przysłonę f/3.5, gdyż to na niej objawi się największa aberracja chromatyczna - 1,58 piksela. Z kolei najgorszy rezultat dla ogniskowej 24 mm otrzymaliśmy na f/16. Anomalia wyniosła prawie 2 piksele, co jest już dużum wynikiem. Co więcej, w każdym z przypadków dotyka ona znacznej części planu fotograficznego.

ogniskowa 10 mm i przysłona f/3.5

ogniskowa 24 mm i przysłona f/16

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły