Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
75%
Nowy Tamron to przede wszystkim usprawniony silnik autofokusa, zaawansowany układ optyczny, wydajny system stabilizacji oraz jeszcze bardziej kompaktowa obudowa. Czy to wystarczy, by zaistnieć w segmencie szerokokątnych zoomów ze zmiennym światłem?
Aberrację chromatyczną mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania i wyostrzania. Pomiar wykonywany jest dla pełnego zakresu przysłon. Przedstawiane wykresy pokazują najgorsze wartości.
Testowany obiektyw ma przeciętnie skorygowaną aberrację chromatyczną. Mimo to - w tym segmencie zoomów - i tak wypada lepiej niż jego główni rywale. Niemniej jednak ta wada układu optycznego będzie doskwierać Tamronowi niezależnie od wybranej ogniskowej i przysłony. W efekcie charakterystyczne przebarwienia kontrastowych fragmentów kadru będą już zauważalne na zdjęciach.
Fotografując na ogniskowej 10 mm musimy uważać na przysłonę f/3.5, gdyż to na niej objawi się największa aberracja chromatyczna - 1,58 piksela. Z kolei najgorszy rezultat dla ogniskowej 24 mm otrzymaliśmy na f/16. Anomalia wyniosła prawie 2 piksele, co jest już dużum wynikiem. Co więcej, w każdym z przypadków dotyka ona znacznej części planu fotograficznego.
ogniskowa 10 mm i przysłona f/3.5
ogniskowa 24 mm i przysłona f/16