Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
70%
Metalowy i uszczelniony korpus, zaawansowany układ optyczny, a także nowatorski ekran OLED umieszczony na tubusie - to tylko kilka rozwiązań wykorzystanych w obiektywie Zeiss Batis 25 mm f/2. Jednak czy nowa propozycja niemieckiego producenta sprosta wymaganiom profesjonalnych fotografów?
Aberrację chromatyczną mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania i wyostrzania. Pomiar wykonywany jest dla wybranych (skrajnych i środkowej) ogniskowych i pełnego zakresu przysłon. Przedstawiane wykresy pokazują najgorsze wartości dla każdej z ogniskowych.
Nowy Batis ma bardzo słabo skorygowaną aberrację chromatyczną, co było dla nas dosyć dużym zaskoczeniem. Największą anomalię wynoszącą aż 1,76 piksela zanotowaliśmy podczas fotografowania na przysłonie f/11. Jednak podobny rezultat utrzymywał się w całym zakresie przysłon - aberracja oscylowała w granicach 1,05-1,72 piksela. Niestety, takie wyniki są niedopuszczalne w zaawansowanych obiektywach przeznaczonych dla profesjonalistów. Wartości wynoszące ponad 1,50 piksela mogą oznaczać, że w niektórych przypadkach (zwłaszcza na kontrastowych fragmentach zdjęcia) aberracja chromatyczna może być zauważalna nie tylko na powiększeniach.
]> */
]