Nikon D7000 - Specyfikacja techniczna

Nikon D7000 to następca pierwszej filmującej lustrzanki - modelu D90. Aparat został rozwinięty nie tylko pod kątem filmowania - jego atutami są także uszczelniona obudowa, dwa sloty kart pamięci SD oraz nowy, 39-polowy układ AF. Parametrami, które do niedawna zarezerwowane były dla półprofesjonalnych lustrzanek są 100% pokrycie kadru w wizjerze oraz tryb seryjny 6 kl/s. Za poprawę jakości zdjęć odpowiada nowy 16,2-megapikselowy sensor CMOS.

Autor: Damian Bednarzak

6 Grudzień 2010
Artykuł na: 49-60 minut
Spis treści
Nazwa Nikon D7000
Typ aparat systemowy
Efektywna rozdzielczość 16,2 Mp
Sensor
  • CMOS, 23,1 x 15,4 mm (format DX)
  • przelicznik x1,5
  • 16,2 megapikseli efektywnych
  • wbudowany system czyszczenia matrycy
Pamięć SD/SDHC/SDXC, dwa sloty
Rozdzielczość
  • 4928 x 3264 (L)
  • 3696 x 2448 (M)
  • 2464 x 1632 (S)
Formaty zapisu obrazu
  • NEF
  • TIFF (RGB)
  • JPEG: Exif 2.21, zgodny ze standardami DCF 2.0 i DPOF
Obiektyw Nikkor AF-S, AF-I, typu G albo D AF, możliwość "zarejestrowania" w aparacie 9 obiektywów manualnych (non-CPU)
Stabilizacja obrazu w wybranych obiektywach
Zoom cyfrowy n.d.
Przysłona samopowracająca, z przyciskiem podglądu głębi ostrości
Migawka
  • sterowana elektromagnetycznie, szczelinowa o pionowym przebiegu
  • 30 s - 1/8000 s i czas B
Tryby ekspozycji {LST|u|[P] automatyka programowa (możliwa fleksja programu);[S] automatyczna preselekcja czasu;[A] automatyczna preselekcja przysłony;[M] Manualny}
Pomiar światła system pomiaru TTL przy całkowicie otwartej przysłonie z wykorzystaniem 2016-pikseowego czujnika RGB
Kompensacja ekspozycji +/- 5 EV co 1/3 EV
Blokada ekspozycji zmierzona wartość ekspozycji jest blokowana przez naciśnięcie przycisku AE-L/AF-L
Metody pomiaru ostrości
  • system wykrywania ostrości TTL przy użyciu modułu Nikon Multi-CAM 4800DX
  • 39 pól, w tym 11 krzyżowych
  • autofokus oparty o zasadę detekcji kontrastu w trybie Live View
  • możliwość uruchomienia Detekcji Twarzy w trybie Live View
Tryby pracy autofocusa {LST|u|pojedynczy AF [S];ciągły AF [C];manualny [M];Full-time AF [AF-F];śledzenie ostrości włączane automatycznie w trybie pojedynczego AF [S] lub ciągłego AF [C]}
Manual focus tak, włączany na korpusie aparatu lub obiektywu
Blokada ostrości po naciśnięciu spustu do połowy, definiowalny przycisk na obudowie
Podgląd głębi tak, przycisk na obudowie
Czułość
  • skok 1/3, 1/2 lub 1 EV
  • ISO100
  • ISO 200
  • ISO 400
  • ISO 800
  • ISO 1600
  • ISO 3200
  • ISO 6400
  • HI1: ISO 12800
  • HI2: ISO 25600
Balans bieli
  • automatyczny
  • 7 trybów predefiniowanych z ręcznym dostrajaniem
  • ręczny
  • ustawienie temperatury barwowej (w skali Kelvina, 2500-10000 Kelvinów, 31 ustawień)
  • braketing balansu bieli (od 2 do 9 klatek z krokiem co 10, 20, 30 MIRED)
Efekty
  • Standard
  • Neutral
  • Vivid
  • zdjęcia czarno-białe
Korekta obrazu
  • ostrość (automatyczna lub ręczna - 7 poziomów)
  • kontrast (automatyczny, ręczny - 5 poziomów, wprowadzanie własnej krzywej tonalnej)
  • jasność (ręczna - 3 poziomy)
  • nasycenie (automatyczne lub ręczne - 5 poziomów)
  • kolor (ręczny - 5 poziomów
Zdjęcia seryjne 6 kl/s
Rejestracja filmu
  • 1920 x 1080/24 kl/s
  • 1280 x 720/30 kl./s
  • 1280 x 720/25 kl./s
  • 1280 x 720/24 kl./s
  • 640 x 424/24 kl./s
  • MOV, H.264
  • możliwość podłączenia zewnętrznego mikrofonu
Monitor LCD
  • przekątna 3 cale
  • 920 tys. punktów
  • kąt widzenia 170°
  • niskotemperaturowy, polisilikonowy ekran LCD w technologii TFT
  • możliwość regulowania jasności wyświetlacza
Lampa błyskowa
  • wbudowana typu pop-up, liczba przewodnia około 17 dla ISO 200 (18 w trybie manualnym), odpowiednik ISO 100 - około 12 (13 w trybie manualnym)
  • zewnętrzna: dedykowa gorąca stopka
  • zaawansowane sterowanie i-TTL (z informacją o temperaturze barwowej) dla lamp SB-800/SB-600
  • tryb D-TTL dla lamp SB-80DX/50DX
  • tryb manualny
Kontrola błysku
  • synchronizacja na przednią kurtynę migawki (tryb normalny)
  • redukcja efektu czerwonych oczu
  • redukcja efektu czerwonych oczu przy długich czasach ekspozycji
  • synchronizacja z długimi czasami ekspozycji
  • synchronizacja na tylną kurtynę migawki
  • sterowanie grupami lamp przy wykorzystaniu lamp i-TTL
Stopka akcesoriów tak, dedykowana
Matówka
  • typu B
  • przejrzysta matówka BrightView Clear Matte Screen II z polami ustawiania ostrości
Lustro automatyczne, powracające do pozycji wyjściowej
Wizjer
  • optyczny z pryzmatem
  • wbudowana korekcja dioptrażu (od -2 do +1 dptr.)
  • pokrycie kadru w wizjerze: ok 100%
  • powiększenie: około 0,94x z obiektywem 50 mm F/1.4
Punkt oczny 18 mm
Tryby odtwarzania
  • pojedyncze zdjęcie
  • miniatury (4, 9 lub 72)
  • widok kalendarzowy
  • slideshow z muzyką i efektami przejść
  • histogram RGB
  • wartości naświetlania
  • zaznaczenie obszarów prześwietlonych
Samowyzwalacz
  • sterowany elektronicznie
  • opóźnienie: od 2 do 20 s
Złącza
  • USB 2.0 (Hi-Speed) (złącze Mini-B)
  • wyjście video HDMI (wersja 1.3a, Typ łącza C)
Pilot opcjonalny
Zasilanie
  • akumulator litowo-jonowy EN-EL15
  • opocjonalny wielofunkcyjny pojemnik na baterie MB-D11
Gwint statywu tak, 1/4 cala
Wymiary 132 x 105 x 77 mm
Waga 690 g (bez baterii)
Ocena w teście DIWA 83% (6)
Test Fotopolis 11943
Artykuł na Fotopolis 11518
Spis treści
Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
23
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33
Powiązane artykuły