32 obiektywy Canon RF do 2025 roku - ambitne plany producenta

Autor: Maciej Luśtyk

10 Marzec 2022
Artykuł na: 2-3 minuty

Canon opublikował prezentację dotyczącą strategii firmy na najbliższe lata. Wygląda na to, że producent pracuje pełna parą, by przesiadka na bezlusterkowy system EOS R była jak najmniej bolesna. W nadchodzących latach możemy spodziewać się nawet 8 premier obiektywów rocznie.

Wszystko wskazuje na to, że Canon obrał sobie za cel jak najszybsze dogonienie Sony w kwestii dostępności optyki i błyskawiczne przełożenie potęgi odchodzącego systemu EF na język mocowania RF. Opublikowana właśnie prezentacja z konferencji dotyczącej strategii korporacyjnej firmy na rok 2022 pokazuje kierunek, w jakim w najbliższych latach będzie posuwał się producent. Oprócz ciekawych danych podsumowujących dotychczasowe działania i rozbudowanej wielowątkowej strategii dla całej firmy otrzymujemy też wgląd w najbliższe plany działu obrazowania.

Dział obrazowania Canona zamierza wypracować trylion jenów dochodu rocznie. W tym celu skupi się na optyce

Przede wszystkim głównym celem producenta jest pozostanie liderem na rynku aparatów oraz w każdym z jego segmentów. Canon stawia przed działem obrazowania cel sprzedażowy w wysokości tryliona jenów rocznie (oko. 8,5 mld dolarów rocznie). Aby go osiągnąć zamierza skoncentrować swoją działalność wokół technologii optycznych. Z pewnością dużą część tego będą stanowić rozwiązania na użytek przemysłu i medycyny, ale producent nie zapomina o fotografujących.

Jak czytamy w prezentacji „Canon zamierza dalej rozwijać ofertę aparatów EOS R”, a w szczególności „utrzymać takie same tempo rozwoju obiektywów RF, jak w latach 2020 i 2021. Oznacza to około 8 premier rocznie - w tym tempie do 2025 roku oferta rozrośnie się z 26 do aż 58 szkieł. W utrzymaniu tego tempa pomóc ma stabilizująca się sytuacja zarówno na rynku układów scalonych, jak i samych aparatów, co zresztą wydaje się znajdować potwierdzenie w ostatnich danych Camera & Imaging Products Association.

Ważnym segmentem pozostają także rozwiązania wideo i aparaty eksperymentalne

Oprócz tego producent zamierza rozwijać specjalistyczne rozwiązania wideo oraz ideę konsumenckich aparatów koncepcyjnych (jak Canon IVY Rec, Canon Powershot Zoom czy Canon PowerShot PX), w których firma widzi potencjał na zdobycie nowych użytkowników. Wygląda więc na to, że te dość ekstrawaganckie konstrukcje przynoszą producentowi wymierne korzyści.

Jednym słowem będzie ciekawie.

Więcej informacji dotyczących strategii firmy Canon znajdziecie w prezentacji na stronie global.canon.

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony prezentuje superjasny obiektyw 28-70 mm, będący bezpośrednią odpowiedzią na innowacyjny model Canona. Szkło jest przy tym dużo lżejsze i mniejsze, a do tego oferuje rozbudowaną...
20
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Zgodnie z wiosennymi zapowiedziami do sprzedaży trafiają obiektywy stałoogniskowe Sigma z mocowaniem Canon RF. To dobrze znane i lubiane modele 16 mm f/1.4, 23 mm f/1.4, 30 mm f/1.4 i...
5
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike prezentuje swój drugi obiektyw z serii Pro, który łączyć ma wysoką jakość optyczną i rozbudowaną ergonomie z niską ceną. Szkło wyceniono na mniej niż 1500 zł.
4
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)