Akcja serwisowa pod kryptonimem "Piątek trzynastego" - sprawdzamy autoryzowane serwisy

Autor: Michał Sułkiewicz

6 Listopad 2009
Artykuł na: 6-9 minut
Otrzymujemy od naszych czytelników maile ze skargami na działalność autoryzowanych serwisów kilku popularnych marek fotograficznych. Fora użytkowników poszczególnych systemów też pełne są doniesień od niezadowolonych klientów. Czy to tylko głosy pechowców, czy tak wygląda reguła w polskich serwisach sprzętu foto znanych marek. Mamy zamiar to sprawdzić! Uaktualnienie 07.11.09: Wyjaśniliśmy kilka dodatkowych kwestii dotyczących zasad akcji.

"Niechlujna naprawa, 30+ dni oczekiwania, brak kontaktu, opieszałość i naciąganie, ignorowanie uwag klienta" to lista zarzutów, która krzyczy z nagłówka najpopularniejszej ostatnio strony o kłopotach z serwisem: polishnikonservice.com. Czy użytkownicy tej strony mieli po prostu pecha, czy rzeczywiście klienci Nikona i innych marek są tak traktowani? A może zadowolonych klientów też jest wielu, ale po prostu nie piszą na tego typu strony?

Po kryptonimem "Piątek trzynastego" rozpoczynamy akcję, podczas której chcemy sprawdzić jak wygląda w Polsce rzeczywistość autoryzowanych serwisów najpopularniejszych marek. Aby to zrobić, potrzebujemy Waszej pomocy.

Jeżeli właśnie zepsuł Ci się aparat lub obiektyw i chcesz wziąć udział w naszej akcji, zgłoś się na adres mailowy: piatek13@fotopolis.pl. Spośród maili, które otrzymamy wybierzemy osoby, które poprosimy o napisanie raportu z przebiegu naprawy. Gotowe raporty będziemy publikować i w przypadku problemów prosić o komentarz przedstawicieli firm. Na początek prosimy o zgłaszanie napraw objętych gwarancją na terytorium Polski - napraw gwarancyjnych. Warunki udziału w akcji to:

  1. Aparat lub obiektyw jest na gwarancji obowiązującej na terenie Polski
  2. Uszkodzenie kwalifikuje się do naprawy gwarancyjnej (w myśl regulaminu gwarancji)
  3. Uszkodzenie nie było zgłaszane wcześniej do naprawy w autoryzowanym serwisie
  4. Naprawa nie może być wykonywana w ramach któregokolwiek programu dla zawodowych fotografów
  5. Podpisane zostało oświadczenie o wzięciu udziału w akcji

Aby wziąć udział w akcji, należy do piątku 13 listopada 2009 przesłać nam wstępne zgłoszenie z załączoną kopią dokumentu potwierdzającego oddanie sprzętu do naprawy gwarancyjnej w autoryzowanym serwisie na terenie Polski. W e-mailu należy też napisać pokrótce rodzaj awarii/uszkodzenia sprzętu oraz podać swoje dane osobowe (imię, nazwisko, adres i numer telefonu).

Wstępnie zakwalifikowani uczestnicy otrzymają od nas oświadczenie, w którym zobowiążą się do zachowania tajemnicy o uczestnictwie w akcji "Piątek trzynastego" i do napisania raportu z przebiegu naprawy. Dopiero po odesłaniu nam podpisanego dokumentu uznajemy, że dana osoba bierze udział w akcji. Jako nagrodę za swoje zaangażowanie - poza oczywistą satysfakcją - osoby, które zakwalifikują się do akcji otrzymają od nas książki fotograficzne ufundowane przez wydawnictwo Galaktyka.

Czekamy na Wasze zgłoszenia!

Uaktualnienie 07.11.09:

W związku z pytaniami i wątpliwościami, które pojawiły się po opublikowaniu informacji o akcji "Piątek trzynastego" publikujemy więcej szczegółów. Z góry przepraszamy, że nie były one od razu wyjaśnione, ale akcję wymyśliliśmy w redakcji dosyć spontanicznie. Poniżej kilka dodatkowych wyjaśnień:

- Organizując akcję "Piątek trzynastego" nie jest w naszym interesie wystawienie laurek serwisom czy walka z nimi, ale wskazanie nieprawidłowości na konkretnych, zidentyfikowanych przykładach. To, że nieprawidłowości istnieją, wiemy od Was. Celem akcji jest pokazanie ich firmom fotograficznym w wiarygodny sposób i wspólna poprawa jakości obsługi klienta i dokonywanych napraw. Wykazanie i naprawienie tych nieprawidłowości leży zarówno w interesie naszych czytelników, jak i firm prowadzących autoryzowane serwisy. Obie z tych grup odniosą z tego korzyści.

- "zachowanie tajemnicy", do którego zobowiązujecie się w oświadczeniu obowiązuje tylko do momentu wysłania do nas raportu z naprawy. Jego zadaniem jest uniknięcie "szantażu" serwisów i tym samym wymuszania lepszej obsługi. Również zapobiegamy w ten sposób lepszemu traktowaniu osób biorących udział w akcji, co mogłoby mieć miejsce, gdyby ich dane były jawne. Zależy nam na rzetelnych danych.

- Wydawca fotopolis.pl również zobowiązuje się zachowania w tajemnicy wszelkich danych o osobach zakwalifikowanych do akcji aż do momentu otrzymania raportów z naprawy. Potem, najczęściej w przypadku gdy naprawa nie zakończyła się sukcesem, będziemy prosili firmy o wyjaśnienia i wtedy będziemy musieli podać dane naprawy.

- W akcji mogą brać również osoby, które w momencie ogłoszenia jej 6 listopada 2009 już miały sprzęt w naprawie i naprawa ta spełnia warunki akcji.

- Jeżeli liczba otrzymanych raportów przekroczy możliwości opracowywania i publikacji na fotopolis.pl, zastrzegamy sobie prawo do wyboru do publikacji głównie negatywnych opinii, a innych przedstawienie w postaci statystycznej (np. otrzymalismy X raportów, y pozytywnych, z negatywnych i publikujemy najdrastyczniejsze przykłady). Tylko opublikowane raporty otrzymają nagrody pocieszenia w postaci książek.

- Termin zakończenia akcji ustalamy wstępnie na 15 grudnia 2009. Wydaje nam się, że ponad miesiąc na wykonanie naprawy gwarancyjnej to wystarczący okres. Po tym terminie idywidualnie skontaktujemy się z uźytkownikami, którym nie udało się zakończyć naprawy.

Szczegółową treść oświadczenia opublikujemy wkrótce. Wszelkie wątpliwości prosimy zgłaszać na adres mailowy piatek13@fotopolis.pl lub publikować na forum w wątku: "Piatek trzynastego" - sens akcji? Poniżej znajdziecie także ankietę, w której możecie wyrazić swoją opinię o tej akcji "Piątek trzynastego".

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
SWPA 2025 - Susan Meiselas z nagrodą za wybitny wkład w fotografię
SWPA 2025 - Susan Meiselas z nagrodą za wybitny wkład w fotografię
Jury nadchodzącej edycji Sony World Photography Award zadecydowało o przyznaniu corocznej nagrody honorowej za wybitny wkład w fotografię. Tym razem otrzymuję ją Susan Meiselas, której...
9
"Bezpieczniejsze polskie niebo" - nowe przepisy dla dronów
"Bezpieczniejsze polskie niebo" - nowe przepisy dla dronów
Projekt nowelizacji ustawy Prawo lotnicze został przyjęty przez Radę Ministrów. Polskie przepisy dotyczące dronów będą teraz dostosowane do unijnych - wprowadzają nowy podział operacji i...
1
Nowy dystrybutor FOMEI – Rudy Lis przejmuje oficjalną dystrybucję w Polsce
Nowy dystrybutor FOMEI – Rudy Lis przejmuje oficjalną dystrybucję w Polsce
Marka FOMEI zmienia dystrybutora. Popularny sprzęt oświetleniowy dla fotografów i filmujących oraz rozwiązania do druku przejmuje w Polsce firma Rudy Lis.
1
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)