Wydarzenia
„Wewnętrze” - Marta Zgierska i refleksje na temat domu w Galerii Centrala
"Niechlujna naprawa, 30+ dni oczekiwania, brak kontaktu, opieszałość i naciąganie, ignorowanie uwag klienta" to lista zarzutów, która krzyczy z nagłówka najpopularniejszej ostatnio strony o kłopotach z serwisem: polishnikonservice.com. Czy użytkownicy tej strony mieli po prostu pecha, czy rzeczywiście klienci Nikona i innych marek są tak traktowani? A może zadowolonych klientów też jest wielu, ale po prostu nie piszą na tego typu strony?
Po kryptonimem "Piątek trzynastego" rozpoczynamy akcję, podczas której chcemy sprawdzić jak wygląda w Polsce rzeczywistość autoryzowanych serwisów najpopularniejszych marek. Aby to zrobić, potrzebujemy Waszej pomocy.
Jeżeli właśnie zepsuł Ci się aparat lub obiektyw i chcesz wziąć udział w naszej akcji, zgłoś się na adres mailowy: piatek13@fotopolis.pl. Spośród maili, które otrzymamy wybierzemy osoby, które poprosimy o napisanie raportu z przebiegu naprawy. Gotowe raporty będziemy publikować i w przypadku problemów prosić o komentarz przedstawicieli firm. Na początek prosimy o zgłaszanie napraw objętych gwarancją na terytorium Polski - napraw gwarancyjnych. Warunki udziału w akcji to:
Aby wziąć udział w akcji, należy do piątku 13 listopada 2009 przesłać nam wstępne zgłoszenie z załączoną kopią dokumentu potwierdzającego oddanie sprzętu do naprawy gwarancyjnej w autoryzowanym serwisie na terenie Polski. W e-mailu należy też napisać pokrótce rodzaj awarii/uszkodzenia sprzętu oraz podać swoje dane osobowe (imię, nazwisko, adres i numer telefonu).
Wstępnie zakwalifikowani uczestnicy otrzymają od nas oświadczenie, w którym zobowiążą się do zachowania tajemnicy o uczestnictwie w akcji "Piątek trzynastego" i do napisania raportu z przebiegu naprawy. Dopiero po odesłaniu nam podpisanego dokumentu uznajemy, że dana osoba bierze udział w akcji. Jako nagrodę za swoje zaangażowanie - poza oczywistą satysfakcją - osoby, które zakwalifikują się do akcji otrzymają od nas książki fotograficzne ufundowane przez wydawnictwo Galaktyka.
Czekamy na Wasze zgłoszenia!
Uaktualnienie 07.11.09:
W związku z pytaniami i wątpliwościami, które pojawiły się po opublikowaniu informacji o akcji "Piątek trzynastego" publikujemy więcej szczegółów. Z góry przepraszamy, że nie były one od razu wyjaśnione, ale akcję wymyśliliśmy w redakcji dosyć spontanicznie. Poniżej kilka dodatkowych wyjaśnień:
- Organizując akcję "Piątek trzynastego" nie jest w naszym interesie wystawienie laurek serwisom czy walka z nimi, ale wskazanie nieprawidłowości na konkretnych, zidentyfikowanych przykładach. To, że nieprawidłowości istnieją, wiemy od Was. Celem akcji jest pokazanie ich firmom fotograficznym w wiarygodny sposób i wspólna poprawa jakości obsługi klienta i dokonywanych napraw. Wykazanie i naprawienie tych nieprawidłowości leży zarówno w interesie naszych czytelników, jak i firm prowadzących autoryzowane serwisy. Obie z tych grup odniosą z tego korzyści.
- "zachowanie tajemnicy", do którego zobowiązujecie się w oświadczeniu obowiązuje tylko do momentu wysłania do nas raportu z naprawy. Jego zadaniem jest uniknięcie "szantażu" serwisów i tym samym wymuszania lepszej obsługi. Również zapobiegamy w ten sposób lepszemu traktowaniu osób biorących udział w akcji, co mogłoby mieć miejsce, gdyby ich dane były jawne. Zależy nam na rzetelnych danych.
- Wydawca fotopolis.pl również zobowiązuje się zachowania w tajemnicy wszelkich danych o osobach zakwalifikowanych do akcji aż do momentu otrzymania raportów z naprawy. Potem, najczęściej w przypadku gdy naprawa nie zakończyła się sukcesem, będziemy prosili firmy o wyjaśnienia i wtedy będziemy musieli podać dane naprawy.
- W akcji mogą brać również osoby, które w momencie ogłoszenia jej 6 listopada 2009 już miały sprzęt w naprawie i naprawa ta spełnia warunki akcji.
- Jeżeli liczba otrzymanych raportów przekroczy możliwości opracowywania i publikacji na fotopolis.pl, zastrzegamy sobie prawo do wyboru do publikacji głównie negatywnych opinii, a innych przedstawienie w postaci statystycznej (np. otrzymalismy X raportów, y pozytywnych, z negatywnych i publikujemy najdrastyczniejsze przykłady). Tylko opublikowane raporty otrzymają nagrody pocieszenia w postaci książek.
- Termin zakończenia akcji ustalamy wstępnie na 15 grudnia 2009. Wydaje nam się, że ponad miesiąc na wykonanie naprawy gwarancyjnej to wystarczący okres. Po tym terminie idywidualnie skontaktujemy się z uźytkownikami, którym nie udało się zakończyć naprawy.
Szczegółową treść oświadczenia opublikujemy wkrótce. Wszelkie wątpliwości prosimy zgłaszać na adres mailowy piatek13@fotopolis.pl lub publikować na forum w wątku: "Piatek trzynastego" - sens akcji? Poniżej znajdziecie także ankietę, w której możecie wyrazić swoją opinię o tej akcji "Piątek trzynastego".