Wydarzenia
„Wewnętrze” - Marta Zgierska i refleksje na temat domu w Galerii Centrala
Przypomnijmy, że akcja "Piątek trzynastego" ma na celu przetestowanie autoryzowanych serwisów firm fotograficznych. Do przeprowadzenia tej akcji zainspirowała nas działalność strony PolishNikonService.com oraz maile i posty na forum naszych czytelników, które wskazują, że ewidentnie z naprawami w autoryzowanych serwisach coś jest nie tak jak trzeba.
Jak już pisaliśmy w poprzednich artykułach celem akcji jest sprawdzenie czy doniesienia o złej pracy autoryzowanych serwisów niektórych firm fotograficznych to tylko głosy pechowców, czy może normalna praktyka. Jednak najważniejszym celem akcji jest poprawienie jakości obsługi klienta i wykonywanych napraw. Mamy nadzieję, że uda się to poprzez przedstawienie firmom fotograficznym faktów na ten temat w obiektywny i nieskażony własnymi emocjami sposób zmuszając ich do działania.
Przez ponad tydzień trwania akcji zebraliśmy trochę kwalifikujących się zgłoszeń i do tych osób wyślemy oświadczenie o wzięciu udziału w akcji. Jednak potrzebujemy więcej zgłoszeń. Być może było za mało czasu, a być może liczba osób akurat wykonujących naprawy gwarancyjne była za mała. Mamy wrażenie, że nie wszyscy zrozumieli zasadę i cel akcji (dostaliśmy na przykład sporo opisów dawnych problemów z serwisami). Szczególnie zaskoczyły nas głosy krytykujące sam sens akcji. Najwyraźniej nie wszystkim zależy na rzeczywistej poprawie pracy autoryzowanych serwisów, a zadowala ich możliwość robienia awantur. No cóż, taki jest polski internet, każdy kto próbuje podjąć jakieś konkretne działania musi się liczyć z atakiem tych, którym się nie chciało. Jesteśmy otwarci na konstruktywną krytykę, a owocem Waszych uwag jest właśnie przedłużenie akcji i dopuszczenie napraw pogwarancyjnych.
Ogłaszamy, więc przedłużenie akcji i chcąc przyciągnąć więcej zgłoszeń dopuszczamy do akcji również naprawy pogwarancyjne. Oto jak wziąć udział w akcji "Piątek trzynastego":
Kto może wziąć udział?
Każdy, kto w trakcie trwania akcji, czyli do dnia 15 grudnia 2009 odda do naprawy w autoryzowanym serwisie fotograficznym na terenie polski następujący sprzęt:
Co należy zrobić po oddaniu sprzętu? kopię dowodu oddania sprzętu do naprawy;jeżeli naprawa zostanie zakwalifikowana, uczestnik otrzyma oświadczenie o wzięciu udziału w akcji;podpisać oświadczenie i odesłać do fotopolis.pl (treść oświadczenia znajduje się tutaj);po odebraniu sprzętu napisać raport z naprawy według wzoru:
]Co dalej?
Będziemy sukcesywnie publikować otrzymywane raporty wraz z komentarzami osób z firm fotograficznych. Osoby, których raporty opublikujemy otrzymają nagrody w postaci książek wydawnictwa galaktyka.
Poniżej odpowiedzi na inne najczęściej zadawane pytania: do którego zobowiązujecie się w oświadczeniu obowiązuje tylko do momentu wysłania do nas raportu z naprawy. Jego zadaniem jest uniknięcie "szantażu" serwisów i tym samym wymuszania lepszej obsługi. Również zapobiegamy w ten sposób lepszemu traktowaniu osób biorących udział w akcji, co mogłoby mieć miejsce, gdyby ich dane były jawne. Zależy nam na rzetelnych danych.;
Wydawca fotopolis.pl również zobowiązuje się zachowania w tajemnicy wszelkich danych o osobach zakwalifikowanych do akcji aż do momentu otrzymania raportów z naprawy. Potem, najczęściej w przypadku gdy naprawa nie zakończyła się sukcesem, będziemy prosili firmy o wyjaśnienia i wtedy będziemy musieli podać dane naprawy.;
W akcji mogą brać również osoby, które w momencie ogłoszenia jej 6 listopada 2009 już miały sprzęt w naprawie i naprawa ta spełnia warunki akcji.;
Jeżeli liczba otrzymanych raportów przekroczy możliwości opracowywania i publikacji na fotopolis.pl, zastrzegamy sobie prawo do wyboru do publikacji głównie negatywnych opinii, a innych przedstawienie w postaci statystycznej (np. otrzymalismy X raportów, y pozytywnych, z negatywnych i publikujemy najdrastyczniejsze przykłady). Tylko opublikowane raporty otrzymają nagrody pocieszenia w postaci książek.;
Termin zakończenia przyjmowania zgłoszeń ustalamy wstępnie na 15 grudnia 2009. Po tym terminie indywidualnie skontaktujemy się z użytkownikami, którym nie udało się zakończyć naprawy.]
Wszelkie wątpliwości prosimy zgłaszać na adres mailowy piatek13@fotopolis.pl lub publikować na forum w wątku: "Piatek trzynastego" - sens akcji?