Akcja "Piątek trzynastego" przedłużona

Autor: Michał Sułkiewicz

17 Listopad 2009
Artykuł na: 4-5 minut
Termin zakończenia akcji wyznaczony w pierwszym artykule minął. Mamy już trochę kwalifikujących się zgłoszeń, jednak nadal jest to za mało, żeby otrzymać wiarygodne wyniki. Postanawiamy więc dać Wam więcej czasu. Przedłużamy akcję do 15 grudnia 2009 i dodajemy możliwość zgłaszania napraw pogwarancyjnych.

Przypomnijmy, że akcja "Piątek trzynastego" ma na celu przetestowanie autoryzowanych serwisów firm fotograficznych. Do przeprowadzenia tej akcji zainspirowała nas działalność strony PolishNikonService.com oraz maile i posty na forum naszych czytelników, które wskazują, że ewidentnie z naprawami w autoryzowanych serwisach coś jest nie tak jak trzeba.

Jak już pisaliśmy w poprzednich artykułach celem akcji jest sprawdzenie czy doniesienia o złej pracy autoryzowanych serwisów niektórych firm fotograficznych to tylko głosy pechowców, czy może normalna praktyka. Jednak najważniejszym celem akcji jest poprawienie jakości obsługi klienta i wykonywanych napraw. Mamy nadzieję, że uda się to poprzez przedstawienie firmom fotograficznym faktów na ten temat w obiektywny i nieskażony własnymi emocjami sposób zmuszając ich do działania.

Przez ponad tydzień trwania akcji zebraliśmy trochę kwalifikujących się zgłoszeń i do tych osób wyślemy oświadczenie o wzięciu udziału w akcji. Jednak potrzebujemy więcej zgłoszeń. Być może było za mało czasu, a być może liczba osób akurat wykonujących naprawy gwarancyjne była za mała. Mamy wrażenie, że nie wszyscy zrozumieli zasadę i cel akcji (dostaliśmy na przykład sporo opisów dawnych problemów z serwisami). Szczególnie zaskoczyły nas głosy krytykujące sam sens akcji. Najwyraźniej nie wszystkim zależy na rzeczywistej poprawie pracy autoryzowanych serwisów, a zadowala ich możliwość robienia awantur. No cóż, taki jest polski internet, każdy kto próbuje podjąć jakieś konkretne działania musi się liczyć z atakiem tych, którym się nie chciało. Jesteśmy otwarci na konstruktywną krytykę, a owocem Waszych uwag jest właśnie przedłużenie akcji i dopuszczenie napraw pogwarancyjnych.

Ogłaszamy, więc przedłużenie akcji i chcąc przyciągnąć więcej zgłoszeń dopuszczamy do akcji również naprawy pogwarancyjne. Oto jak wziąć udział w akcji "Piątek trzynastego":

Kto może wziąć udział?

Każdy, kto w trakcie trwania akcji, czyli do dnia 15 grudnia 2009 odda do naprawy w autoryzowanym serwisie fotograficznym na terenie polski następujący sprzęt:

  • aparat fotograficzny
  • obiektyw
  • lampę błyskową.

Co należy zrobić po oddaniu sprzętu? kopię dowodu oddania sprzętu do naprawy;jeżeli naprawa zostanie zakwalifikowana, uczestnik otrzyma oświadczenie o wzięciu udziału w akcji;podpisać oświadczenie i odesłać do fotopolis.pl (treść oświadczenia znajduje się tutaj);po odebraniu sprzętu napisać raport z naprawy według wzoru:

  • nazwa i model sprzętu
  • rodzaj wykrytej usterki
  • daty oddania i odebrania sprzętu
  • informacja czy naprawa zakończyła się pomyślnie
  • uwagi na temat działania serwisu
  • wykonanej naprawy
  • ocenę w skali 1-6 (odpowiadającej ocenom szkolnym)

]Co dalej?

Będziemy sukcesywnie publikować otrzymywane raporty wraz z komentarzami osób z firm fotograficznych. Osoby, których raporty opublikujemy otrzymają nagrody w postaci książek wydawnictwa galaktyka.

Poniżej odpowiedzi na inne najczęściej zadawane pytania: do którego zobowiązujecie się w oświadczeniu obowiązuje tylko do momentu wysłania do nas raportu z naprawy. Jego zadaniem jest uniknięcie "szantażu" serwisów i tym samym wymuszania lepszej obsługi. Również zapobiegamy w ten sposób lepszemu traktowaniu osób biorących udział w akcji, co mogłoby mieć miejsce, gdyby ich dane były jawne. Zależy nam na rzetelnych danych.;

Wydawca fotopolis.pl również zobowiązuje się zachowania w tajemnicy wszelkich danych o osobach zakwalifikowanych do akcji aż do momentu otrzymania raportów z naprawy. Potem, najczęściej w przypadku gdy naprawa nie zakończyła się sukcesem, będziemy prosili firmy o wyjaśnienia i wtedy będziemy musieli podać dane naprawy.;

W akcji mogą brać również osoby, które w momencie ogłoszenia jej 6 listopada 2009 już miały sprzęt w naprawie i naprawa ta spełnia warunki akcji.;

Jeżeli liczba otrzymanych raportów przekroczy możliwości opracowywania i publikacji na fotopolis.pl, zastrzegamy sobie prawo do wyboru do publikacji głównie negatywnych opinii, a innych przedstawienie w postaci statystycznej (np. otrzymalismy X raportów, y pozytywnych, z negatywnych i publikujemy najdrastyczniejsze przykłady). Tylko opublikowane raporty otrzymają nagrody pocieszenia w postaci książek.;

Termin zakończenia przyjmowania zgłoszeń ustalamy wstępnie na 15 grudnia 2009. Po tym terminie indywidualnie skontaktujemy się z użytkownikami, którym nie udało się zakończyć naprawy.]

Wszelkie wątpliwości prosimy zgłaszać na adres mailowy piatek13@fotopolis.pl lub publikować na forum w wątku: "Piatek trzynastego" - sens akcji?

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
SWPA 2025 - Susan Meiselas z nagrodą za wybitny wkład w fotografię
SWPA 2025 - Susan Meiselas z nagrodą za wybitny wkład w fotografię
Jury nadchodzącej edycji Sony World Photography Award zadecydowało o przyznaniu corocznej nagrody honorowej za wybitny wkład w fotografię. Tym razem otrzymuję ją Susan Meiselas, której...
9
"Bezpieczniejsze polskie niebo" - nowe przepisy dla dronów
"Bezpieczniejsze polskie niebo" - nowe przepisy dla dronów
Projekt nowelizacji ustawy Prawo lotnicze został przyjęty przez Radę Ministrów. Polskie przepisy dotyczące dronów będą teraz dostosowane do unijnych - wprowadzają nowy podział operacji i...
1
Nowy dystrybutor FOMEI – Rudy Lis przejmuje oficjalną dystrybucję w Polsce
Nowy dystrybutor FOMEI – Rudy Lis przejmuje oficjalną dystrybucję w Polsce
Marka FOMEI zmienia dystrybutora. Popularny sprzęt oświetleniowy dla fotografów i filmujących oraz rozwiązania do druku przejmuje w Polsce firma Rudy Lis.
1
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)