Wydarzenia
„Wewnętrze” - Marta Zgierska i refleksje na temat domu w Galerii Centrala
Minęło prawie dwa tygodnie, od kiedy na stronach fotopolis.pl Nikon Polska obiecywał zajęcie się sprawą zarzutów wobec autoryzowanego serwisu firmy. W tym czasie niestety nie doczekaliśmy się żadnych konkretnych działań. Na stronie polishnikonservice.com opublikowany został list otwarty do autoryzowanego serwisu Nikon Polska, który cytujemy poniżej:
List otwarty do serwisu Nikon Polska
Użytkownicy sprzętu marki Nikon kochają i szanują sprzęt, który użytkują. Pozwala on nam na oddanie się swojemu hobby, jest także narzędziem do pracy. Z tych lub innych przyczyn pasjonaci i osoby parające się fotografią bądź to zamieniły poprzedni sprzęt na markę Nikon, bądź też są Nikonowi wierne od początku. W całej tej sielance jest jednak mały cierń, który zaczyna kłuć coraz mocniej. Coraz częściej na stronach tematycznych, grupach dyskusyjnych i forach internetowych poruszany jest temat polskiego serwisu Nikona, który nie spełnia oczekiwań osób powierzających swój sprzęt do naprawy.
Temat przewijał się często, padały słowa goryczy, złości i niesprawiedliwości. Twórcy strony internetowej PolishNikonService.com postanowili nie być bierni w tym temacie. Stworzyli witrynę, która jest zbiorem historii związanych z negatywnymi i pozytywnymi perypetiami z polskim serwisem Nikona. Teraz to więcej niż strona. To apel! Jest to apel skierowany do polskiego serwisu, pod którym podpisują się wcześniej wspomniani użytkownicy sprzętu marki Nikon. Chcemy aby spełniony został najważniejszy postulat: chcemy szybkich i sprawnych napraw, traktowania klientów serwisu w taki sposób, w jaki my traktujemy markę Nikon, której zawierzyliśmy i jesteśmy wierni. Prosimy również o rozważenie następujących postulatów:
- ujednolicenie i egzekwowanie procedur serwisowych
- poprawa komunikacji miedzy serwisem a klientem
- jasne sprecyzowanie terminów napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych oraz ich przestrzeganie
- doprecyzowanie cennika usług (niezrozumiałe różnice w cenie miedzy serwisami w Europie i Polsce)
- rozszerzenie gwarancji na produkty na okres 2 lat od daty zakupu tak, jak ma to miejsce w Europie
- wprowadzenie płatnej dodatkowej gwarancji, którą użytkownik sprzętu może wykupić w całym okresie gwarancji podstawowej (np. po przeglądzie w serwisie, który potwierdzi stan faktyczny sprzętu)
- wysyłka do i z serwisu na koszt producenta
Pod tym listem podpisuje się coraz więcej osób. Nie chcemy aby przez polski serwis Nikona te relacje z marką uległy popsuciu. Chcemy, aby traktowano nas poważnie! Uczestnicy zbiorowego manifestu na PolishNikonService.com nie mają w zamiarze oczerniania serwisu. To serwis sam sobie zapracował na taką opinię. W trosce o polepszenie relacji wyrażamy nadzieję na szybką poprawę dotychczasowego poziomu usług. Mamy też nadzieję że apel ten zostanie potraktowany poważniej niż dotychczasowe prośby o pomoc na forach internetowych i spotka się z zauważalna reakcją ze strony Nikona.
PolishNikonService.com
Za pomocą maila poproszono biuro prasowe Nikona o zabranie głosu w sprawie opublikowania "Listu otwartego". Mail został wysłany 13 listopada. Czekamy na odpowiedź.
Oryginał listu znajduje się się na stronie PolishNikonService.com.
Ciężko ocenić, czy firma Nikon Polska dostała wystarczająco dużo czasu na działania obiecane w oficjalnym oświadczeniu z 3 listopada 2009 roku. Z jednej strony niecałe dwa tygodnie, to nie jest dużo jak na działania w ramach międzynarodowej korporacji, jaką jest Nikon. Z drugiej jednak strony można zrozumieć, że zainteresowani użytkownicy oczekiwaliby szybszych działań w tak nabrzmiałej sprawie - a przynajmniej obietnic konkretnych zmian. Cieszy, że reprezentanci strony PolishNikonService.com (PNS) wybrali sposób komunikacji z firmą zaproponowany przez fotopolis.pl, a nie język konfrontacji, którym posługują się niektórzy autorzy wpisów na stronie i jeden z serwisów internetowych, który wcześniej pisał o wojnie i próbował dyskredytować oficjalną informację Nikon Polska, a teraz na nią "czeka z niecierpliwością". Co za zmiana! My wierzymy, że dzięki obustronnemu dialogowi uda się zaistniałą sytuację rozwiązać. Dobrze, żeby Nikon Polska jak najszybciej i na poważnie zajął się tą sprawą, bo inaczej nadal będzie ona pożywką do prowadzenia prywatnych wojenek ze szkodą dla marki i dla sprawy, którą reprezentuje PolishNikonService.com.
Więcej o sprawie możecie podyskutować na naszym forum w wątku O serwisie Nikon Polska.
Jednocześnie przypominamy o testowaniu serwisów ogłoszonym przez fotopolis.pl. Zapraszamy do wzięcia udziału w akcji "Piątek trzynastego", którą przedłużamy do połowy grudnia