Wydarzenia
„Wewnętrze” - Marta Zgierska i refleksje na temat domu w Galerii Centrala
Z doniesień naszych czytelników dowiedzieliśmy się, że problem z jakością usług w autoryzowanym serwisie Nikon Polska nabrzmiał do takiego poziomu, że niezadowoleni klienci postanowili się zorganizować. Pod adresem polishnikonservice.com powstała strona, na której mogli oni podzielić się swoimi problemami. Jak napisał do nas jeden z twórców strony: Inicjatywa ta wynika ze sfrustrowania użytkowników, oczywiście nie można tego traktować jako statystycznej wykładni, jednak problem istnieje. Świadczą o tym wpisy użytkowników na forum Nikona, które nie były przez firmę przez lata traktowane zbyt poważnie (...)
Oczywistym faktem jest, że na tego typu stronach zawsze w przytłaczającej przewadze będą opinie negatywne. Jednak zarzuty stawiane przez użytkowników są konkretne i dosyć dobrze opisane. Trudno nazwać to działalnością grupy frustratów. Wydaje się, że jest to wystarczająco poważny materiał dla firmy, żeby dostrzec problem. Spytaliśmy przedstawiciela Nikon Polska, co firma na zamiar zrobić z tym faktem. Oto odpowiedź, którą dostaliśmy:
Nikon Polska zawsze przykładał szczególną wagę do jakości relacji ze swoimi Klientami. Dlatego też z zainteresowaniem przyjmuje inicjatywy, które mogą poprawiać jakość tych relacji, zarówno w kontekście zakupu produktów Nikon, jak i ich późniejszego użytkowania. W związku z pojawiającymi się zarzutami odnośnie funkcjonowania serwisu, Nikon Polska planuje w najbliższym czasie uruchomienie dodatkowej funkcji w programie obsługi Klienta. W ramach tej funkcji, w sposób bardziej aktywny niż dotychczas, będziemy wyjaśniać sygnalizowane problemy. Celem uruchomienia projektu jest z jednej strony wyjście naprzeciw oczekiwaniom osób chcących podzielić się z nami swoimi opiniami, również krytycznymi, jeśli odnoszą się do konkretnych sytuacji, a z drugiej - stworzenie firmie Nikon dodatkowych możliwości, by reagować szybko i skutecznie na uwagi i sugestie Klientów. Zapraszamy do odwiedzania strony www.nikon.pl, na której wkrótce ukaże się komunikat o uruchomieniu wspomnianej funkcji.
Jak widać Nikon zauważył problem i zapowiada podjęcie odpowiednich kroków, choć z pewnością nasi czytelnicy oczekiwaliby więcej działań już teraz i na pewno samym oświadczeniem Nikon niezadowolonych głosów nie uciszy. Potrzeba reagować natychmiast. Mamy nadzieję, że nie jest za późno, bo cała sytuacja nie tylko zaczyna szkodzić wizerunkowi producenta, ale także tworzy podziały w środowisku "nikoniarzy". Wiadomo, że żadna firma nie ma serwisu, na który by klienci nie narzekali - przez 8 lat działalności fotopolis.pl dostawaliśmy setki skarg na działalność autoryzowanych serwisów praktycznie każdego producenta. Jednak w tym przypadku problem zdaje się osiągać poziom krytyczny. Tym bardziej, że fotografia, to nie zwykłe AGD. Na temat lodówek czy suszarek nie ma kilkuset stron i forów internetowych, grup i klubów użytkowników - to realna siła, z którą każda firma musi się liczyć. Mamy nadzieję, że Nikon Polska i inni producenci to zrozumieją i zaczną szybciej i skuteczniej reagować na problemy swoich klientów. Niech zaistniała sytuacja będzie przestrogą dla wszystkich firm sprzedających u nas sprzęt fotograficzny. Tymczasem my czekamy na konkretne działania ze strony Nikon Polska