Wydarzenia
Sprawdź promocje Black Friday w Cyfrowe.pl
Nowa generacja LED-owych paneli oświetleniowych Rotolight wzbogaca popularne konstrukcje o wszystko, czego mogło brakować twórcom, czyniąc z nich jedne z najbardziej uniwersalnych lamp na rynku.
Lampy Rotolight, choć dosyć kosztowne, już od początku swojego istnienia starały się być najbardziej uniwersalnymi i praktycznymi oświetlaczami LED na rynku. Wystarczy chociażby wspomnieć obecny już w pierwszej generacji tryb „efektów specjalnych” czy wprowadzoną w raz z drugą generacją możliwość pracy z błyskiem. Teraz producent pokazuje nowe, bazujące na profesjonalnych filmowych modelach Titan X lampy Rotolight NEO 3 i AEOS 2, które rozwijają wcześniejsze konstrukcje o kolorowe diody RGBWW, jeszcze wygodniejszy interfejs oraz większą moc, z której ucieszą się wszyscy twórcy.
Nową lampę Rotolight NEO 3 producent określa mianem najmocniejszej tego typy lampy na rynku. Maksymalne natężenie światła zwiększyło się z 2000 do 4541 luksów (mierzone w odległości 1 m), a sama lampa pozwala na pracę w zakresie temperatur 3000-10000K i wyświetlenie 16,7 mln kolorów z palety RGB. Zwiększyła się także moc w trybie błysku, w którym lampa w odległości 1 m dostarczy nam światła o natężeniu 10,700 luksów. W tym trybie lampę możemy synchronizować z czasami do 1/8000 s. Nie powinniśmy także narzekać na jakość światła dostarczanego przez lampę - producent chwali się współczynnikiem TLCI na poziomie 99.
Co więcej lampa NEO otrzymała teraz także własny akumulator, dzięki czemu nie będziemy musieli więcej zasilać jej za pomocą paluszków, a w razie potrzeby będziemy mogli zasilać ją także bezpośrednio z sieci. Według producenta akumulator wystarczy na wykonanie nawet 100 tys. błysków z pełną, przy zerowym czasie przeładowania. Brzmi to całkiem imponująco, choć należy pamiętać, że wyjściowa moc nadal nie zastąpi nam pełnoprawnego reporterskiego speedlighta.
Lampa otrzymała ponadto nowy dotykowy interfejs z ekranem LCD, za pomocą którego dużo wygodniej będzie przełączać się pomiędzy funkcjami lampy niż za pomocą kliknięć fizycznych kontrolerów, a jej możliwościami będziemy mogli sterować także z poziomu nowej aplikacji mobilnej.
Zdjęcia na stronie producenta pokazują także nowy panel dyfuzyjny, a firma wspomina także o adapterze, do którego będzie można podłączać akcesoria z mocowaniem Bowens. NEO 3 rozbudowuje też tryb wspomnianych efektów specjalnych o kolorowe sekwencje i filtry.
Nowy AEOS, będący pomostem pomiędzy podręcznym NEO a dużym, ciężkim, profesjonalnym modelem ANOVA od początku wydawał nam się jednym z najciekawszych oświetlaczy dla twórców, którzy wymagają nieco więcej światła. Pierwszy AEOS był niemal 3 razy mocniejszy od lampy NEO 2, ale jednocześnie zachowywał przyzwoite gabaryty i wagę, dzięki którym bez większego problemu można było zabrać go w teren - lampa waży raptem 1,4 kg.
Nowy Rotolight AEOS 2 oferuje wszystkie te same nowości, co model NEO 3, ale także dużo większą maksymalną moc, która teraz zaoferuje nam 9230 luksów w odległości 1 m (5750 luksów w pierwszej generacji modelu AEOS). W przypadku trybu błysku będzie to już z kolei aż 17,800 luksów, co już pozwoli na bardziej swobodną pracę z LED-owym błyskiem w plenerze.
Co chyba jednak najbardziej istotne i rewolucyjne, to fakt, że Rotolight AEOS 2 jest chyba pierwszym konsumenckim panelem LED wyposażonym w bazujący na technologii LCD elektroniczny panel dyfuzyjny SmartSoft, który pozwala sterować zmiękczeniem i kątem padania światła bezpośrednio z poziomu lampy, bez nakładania jakichkolwiek filtrów i akcesoriów.
Nowe lampy Rotolight debiutują póki co za pośrednictwem kampanii w serwisie Kickstarter, za pośrednictwem której można kupić je w cenach zaczynających się od 479 dolarów (ok. 1900 zł) za model NEO 3 i 1119 dolarów (ok. 4400 zł) za model AEOS 2. Finalne sklepowe ceny będą kształtować się na poziomie 649 dolarów (ok. 2550 zł, NEO 3) i 1399 dolarów (ok. 5500 zł, AEOS 3). Lampy trafią na rynek w marcu 2022 roku.
W przypadku polskiej dystrybucji ceny te wzrosną jeszcze zapewne o ok. 20-30%, także z pewnością nie będą do lampy w zasięgu przeciętnego użytkownika. W segmencie rozwiązań premium będą jednak bardzo atrakcyjnymi pozycjami.
Więcej informacji znajdziecie na stronie kampanii w serwisie Kickstarter oraz pod adresem rotolight.com.