Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
"Twoje zdjęcie. Twoje prawo." - pod takim hasłem ruszyła kampania edukacyjna Nikona skierowana do wszystkich, którzy w swojej pracy wykrzystują zdjęcia. Kampania dotyczy ochrony praw autorskich oraz prawa do wizerunku w kontekście fotografii. Jej centralnym elementem jest strona internetowa {LNK|http://fotoprawo.pl/;www.fotoprawo.pl, na której znajdą się porady, artykuły, a także wzory potrzebnych umów i licencji. Kolejny fragment kampanii to monitoring rynku prasy badający liczbę "niczyich" zdjęć publikowanych w polskich gazetach. Powstał też "Kodeks dobrych praktyk" czyli lista zasad, których przestrzeganie ma zapewnić dobrą współpracę pomiędzy fotografami i zleceniodawcami.
]
Więcej informacji na temat kampanii "Twoje zdjęcie. Twoje prawo." można znaleźć w informacji prasowej:
Nikon dba o prawa fotografów
Nowa kampania edukacyjna Nikon Polska
"Twoje zdjęcie. Twoje prawo." - pod tym hasłem Nikon Polska rozpoczyna kampanię edukacyjną dotyczącą ochrony praw autorskich oraz prawa do wizerunku w kontekście fotografii. Projekt skierowany jest do wszystkich, którzy w swojej pracy wykorzystują zdjęcia. Głównym jego elementem jest strona internetowa www.fotoprawo.pl, na której znaleźć można nie tylko kompendium wiedzy z zakresu ochrony prawa autorskiego, ale także wzory licencji i umów. Pojawi się tam również wkrótce lista instytucji będących wzorem dobrych praktyk w tym obszarze.
Celem projektu "Twoje zdjęcie. Twoje prawo." jest przekazanie w sposób przejrzysty wiedzy na temat praw autorskich oraz wskazanie narzędzi ich ochrony. Poprzez kampanię firma Nikon Polska chce zwrócić uwagę na obowiązki, jakie spoczywają na fotografach oraz osobach, które korzystają z ich prac. Projekt skierowany jest nie tylko do fotografów, ale także agencji fotograficznych i reklamowych, domów mediowych, redakcji gazet oraz wszystkich firm i organizacji związanych z fotografią.
"Jako jedna z czołowych firm fotograficznych na świecie nie tylko tworzymy narzędzia do pracy fotografów, ale chcemy także dbać o losy powstających za ich pomocą dzieł. Łamanie prawa autorskiego i prawa do wizerunku przyjmuje wiele form: od kradzieży zdjęcia, przez nieodpowiednie podpisanie, po nieuprawnione wykorzystanie. Często dzieje się to nie z powodu złej woli, ale z niewiedzy, braku czasu czy niedopatrzenia. Dzięki projektowi "Twoje zdjęcie. Twoje prawo." chcemy zwrócić uwagę na to, że żadne zdjęcie nie jest niczyje. Każde ktoś wykonał i tylko on może decydować o jego losie, bez względu na to, czy jest fotografem zawodowym czy fotoamatorem. Ponadto wszyscy profesjonaliści zajmujący się obrotem fotografiami powinni zdawać sobie sprawę z wagi swoich obowiązków. Jest to tym bardziej potrzebne w dobie dynamicznego rozwoju fotografii cyfrowej oraz łatwości rozpowszechnienia, jaką daje internet. Z jednej strony jest to fascynujące, z drugiej sprzyja jednak nadużyciom." - mówi Wiktor Sobolewski, koordynator projektu w Nikon Polska.
Platforma www.fotoprawo.pl to nie tylko miejsce w sieci, w którym co tydzień omawiane będą najciekawsze problemy ochrony praw autorskich oraz prawa do wizerunku, z którymi fotograf spotyka się na co dzień – w założeniu ma być to także miejsce wymiany dobrych doświadczeń z tego zakresu. Fotografowie dowiedzą się, jak ochronić owoce swojej pracy, jak postępować w przypadku, gdy ich prawa zostały złamane oraz zyskają dostęp do pomocnych wzorów dokumentów.
Jednym z elementów projektu "Twoje zdjęcie. Twoje prawo." jest swoisty monitoring rynku prasy ukierunkowany na zbadanie liczby zdjęć "niczyich" w czołowych polskich gazetach. W ramach projektu powstał także "Kodeks dobrych praktyk" czyli lista zasad, których przestrzeganie ma zapewnić dobrą współpracę pomiędzy fotografami i zleceniodawcami.
Więcej informacji na: www.fotoprawo.pl