Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
86%
Kolejna jasna stałka szwajcarskiego producenta. Czy nowy Irix 21 mm f/1.4, mimo braku autofokusa, przekona do siebie doskonale dopracowaną optyką i ergonomią? Sprawdzamy, jak spisuje się w praktyce.
W tej kategorii powinniśmy mieć największe powody do narzekań, bo - jak pokazują przykłady poniżej - na zdjęciach pod światło o odblaski nie trudno. Musimy jednak podkreślić, że poniższe zdjęcia zostały wykonane bez dodawanej w zestawie osłony przeciwsłonecznej.
Ta wbudowana na stałe ma dość niski profil, więc nie osłania dobrze mocno wypukłej przedniej soczewki. Być może z jeszcze lepszymi powłokami Irix radził by sobie pod tym kątem lepiej, ale producenta należy pochwalić za dostępną alternatywę. Stała osłona nie jest długa, więc obiektyw w transporcie zajmuje mniej miejsca, a jeśli komuś odblaski przeszkadzają, może założyć dodatkową dłuższą osłonę, którą ma za darmo w zestawie. Tym sposobem i wilk syty, i owca cała.
Generalnie, jakość obrazu przy fotografowaniu pod światło jest w przypadku Iriksa bardzo dobra. Możemy liczyć na kontrastowy obraz o niezakłóconej kolorystyce.