Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
72%
Tokina AT-X 11-20mm f/2.8 PRO DX to kolejny reprezentant serii AT-X PRO japońskiego producenta. Obiektyw oferuje zakres ogniskowych o ekwiwalencie 16-30 mm oraz stałe światło f/2.8 i jest przeznaczony do aparatów z matrycą APS-C. Zobaczcie, jak konstrukcja poradziła sobie w naszym teście.
Na osi poziomej wykresu umieściliśmy przysłony, a na osi pionowej pary linii na milimetr. Za przyzwoite wyniki uznajemy te powyżej 20 lp/mm po standaryzacji matrycy APS-C do pełnej klatki.
Jak możemy zauważyć na poniższym wykresie funkcji MTF50, podczas fotografowania Tokiną AT-X 11-20mm f/2.8 PRO DX w wykorzystaniem ogniskowej 11 mm i zapisie zdjęć w formacie RAW, otrzymamy dobre wyniki rozdzielczości. Optymalna jakość obrazu w centrum kadru zostanie osiągnięta już od maksymalnego otworu przysłony f/2.8 (30.53 lp/mm) aż do f/8 (33.24 lp/mm). W tym zakresie odnotujemy też najwyższą rozdzielczość wynoszącą 36.91 lp/mm (f/4). Od tego momentu wraz z przymykaniem przysłony obraz zacznie tracił na jakości. Z kolei najsłabszy rezultat zanotujemy na f/22 (17.39 lp/mm) - będzie to tym samy jedyny wynik w centrum kadru, który spadł poniżej granicy akceptowalności.
Niestety sytuacja na brzegach kadru nie wygląda już tak dobrze. Granica akceptowalności zostanie przekroczona w przedziale f/5.6 (26.23 lp/mm) - f/16 (20.34 lp/mm). Najsłabszą jakość obrazu zanotujemy na najszerzej otwartej przysłonie f/2.8 - zaledwie 13.86 lp/mm. Co więcej, akceptowalnej rozdzielczości nie będzie oferować nawet f/4 (18.74 lp/mm). Podobnie zresztą f/22 - 15.41 lp/mm. Natomiast optymalną jakość zaobserwujemy pomiędzy f/5.6 (26.23 lp/mm) i f/11 (24.35 lp/mm).
]> */
]