Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
70%
W nasze ręce trafiła najnowsza propozycja Nikona. Obiektyw Nikkor 24 mm f/1.8G ED to pełnoklatkowa szerokokątna stałka, która - jak na ogniskową 24 mm i światło f/1.8 - charakteryzuje się kompaktowymi gabarytami. Jednak czy wykonanie i jakość układu optycznego sprostają wymaganiom zaawansowanych fotografów?
Aberrację chromatyczną mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania i wyostrzania. Pomiar wykonywany jest dla wybranych (skrajnych i środkowej) ogniskowych i pełnego zakresu przysłon. Przedstawiane wykresy pokazują najgorsze wartości dla każdej z ogniskowych.
Testowany obiektyw ma nie najlepiej skorygowaną aberrację chromatyczną. Jej największą wartość wynoszącą 1.53 piksela zanotowaliśmy na najszerzej otwartej przysłonie f/1.8. Wraz z jej przymykaniem wyniki aberracji malały, jednak wciąż były znaczące - wahały się między 0.90 a 1.45 piksela. Trzeba również zaznaczyć, że takie wartości (powyżej 1 px) mogą sprawić, że anomalia będzie zauważalna na zdjęciach, ale dopiero na powiększeniach 1:1.
Aberracja w praktyce
]> */
]