Autofokus

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7
Cena / Jakość:
5.5
Optyka:
7
Budowa:
7.5
Marka:
Nikon
Nasza ocena:

70%

W nasze ręce trafiła najnowsza propozycja Nikona. Obiektyw Nikkor 24 mm f/1.8G ED to pełnoklatkowa szerokokątna stałka, która - jak na ogniskową 24 mm i światło f/1.8 - charakteryzuje się kompaktowymi gabarytami. Jednak czy wykonanie i jakość układu optycznego sprostają wymaganiom zaawansowanych fotografów?

Autor: Michał Chrzanowski

19 Listopad 2015
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

 

3. Autofokus


Nikon AF-S Nikkor 24 mm f/1.8G ED został wyposażony w silnik automatycznego ustawiania ostrości, który zapewnia stabilną i szybką pracę autofokusu oraz minimalne ostrzenie już od 23 cm. Ponadto, szkło posiada system wewnętrznego ogniskowania, który polega na przesuwaniu mniejszych soczewek środkowych i tylnych bez przesuwania większych soczewek umieszczonych z przodu. Dzięki takiemu rozwiązaniu przednia soczewka jest nieruchoma, co umożliwia korzystanie z nakręcanych filtrów.

W praktyce system automatycznego ustawiania ostrości działa bardzo sprawnie i płynnie. Przeostrzenie przez cały zakres odległości zajmuje obiektywowi 0,3-0,4 sekundy. Nieznacznie słabszy rezultat (0,5-0,6 sekundy) jest osiągany podczas fotografowania w gorszych warunkach oświetleniowych.

Zobacz wszystkie zdjęcia (3)

Na tubusie znalazł się klasyczny przełącznik, dzięki któremu możemy aktywować wyłącznie manualne ustawianie ostrości. Jednak pozostawienie go w pozycji M/A (Manual/Auto) pozwoli na płynne przejście pomiędzy automatycznym a ręcznym ostrzeniem bez potrzeby przełączania jakichkolwiek przycisków. Z kolei najbliżej przedniej soczewki umieszczony jest plastikowy pierścień, który umożliwia szybkie i wygodne przeostrzenie planu fotograficznego.



]> */


]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
24
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
37
Powiązane artykuły